Ogame "Mentor"

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Ogame "Mentor"

      Ik krijg regelmatig verzoekjes van mensen die net starten voor wat startersgs. Ik sta ook in het topic startersgs voor Vega en ik weet dat dit voor Gemini(?) ook een zeer goed opgezet systeem is. Dit is goed om de uni actief te houden en mensen snel te laten groeien.

      Het enige probleem is eigenlijk dat mensen die het spel al kennen en dus op het board komen, zien dat er starters gs worden uitgegeven. De mensen die helemaal nieuw zijn in het spel klungelen wat aan en stoppen er dan ook snel mee als ik het aantal i'tjes moet geloven dat kort daarvoor groen was.

      Ik zou eigenlijk een feature in het spel willen hebben waarbij een beginneling gekoppeld wordt aan een soort van mentor. Dat iedere speler na aanvang van het spel (in een volwassen uni) een bericht krijgt waarin kort ogame samengevat wordt en vervolgens wat namen of een naam waarmee ze contact kunnen opnemen voor wat start gs en eventuele tips en tricks.

      Denk dat er flink wat ervaren spelers zijn die het niet erg vinden om beginners te coachen. Met een beetje mazzel blijven deze mensen dan spelen, want ze hebben direct aanspraak en krijgen te horen hoe het werkt.

      Laat maar weten wat jullie er van denken

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Leuk idee, maar ogame zou als men dit spel voor het eerst begint een link naar het forum moeten zetten dat je hulp kan krijgen van bepaalde spelers of wanneer je het niet snapt je op het forum vragen kan stellen die beantwoord zullen worden.

      Sommige spelers zijn eigenwijs en accepteren geen hulp, gaan hun eigen weg en geven dan anderen de schuld..

      Persoonlijk maak ik maantjes voor lowrankers en geef ik ze wat gs als er om hulp wordt gevraagd en uiteraard blijf ik dan beschikbaar om vragen te beantwoorden.
      Ex solo no1.NL
    • Legend.bdr wrote:

      Leuk idee, maar ogame zou als men dit spel voor het eerst begint een link naar het forum moeten zetten dat je hulp kan krijgen van bepaalde spelers of wanneer je het niet snapt je op het forum vragen kan stellen die beantwoord zullen worden.

      Sommige spelers zijn eigenwijs en accepteren geen hulp, gaan hun eigen weg en geven dan anderen de schuld..

      Persoonlijk maak ik maantjes voor lowrankers en geef ik ze wat gs als er om hulp wordt gevraagd en uiteraard blijf ik dan beschikbaar om vragen te beantwoorden.
      maar hoe kom je in contact met die lowrankers? Die benaderen jou neem ik aan en die zullen al wel weten hoe het spel werkt lijkt me. Ik wil dus de mensen die geen Ogame achtergrond hebben er bij betrekken :)

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Alpatsjino wrote:

      Al lang geleden ben ik hier mee opgehouden, het heeft gewoonweg geen effect, kost een hoop moeite en tijd voor weinig
      Dat dus.

      Begrijp me niet verkeerd, ik ken ook voorbeelden waar het zeker effect heeft gehad. Wil je iemand echt wat leren dan heb je daar echter acceptatie, tijd en leergierigheid voor nodig. Het komt zelden voor dat iemand alle drie heeft. Bovendien is OGame dermate dood dat enkel de oude mensen nog blijven hangen. Nieuwe spelers vinden de game al snel 'saai' door de geringe aantallen spelers en geef ze eens ongelijk.

      Zoals Legend al aangeeft. Die link naar het forum wordt al jaren geroepen. Dat is een effectieve en vrij eerste simpele oplossing. Maak een duidelijke link ingame of op de homepage, beide zijn er in dit geval niet naar mijn mening. Wanneer mensen dan leergierigheid tonen op het forum of IRC dan kun je ze altijd nog tips geven. Ik weet echter uit ervaring dat het toch verspilde moeite is om elke random gestarte speler te willen opleiden.
    • Leuk idee, maar wat naar mijn idee beter werkt is zelf de spelers opzoeken en een berichtje sturen :) het is niet zo moeilijk om bij te houden waar in het universum de nieuwe spelers verschijnen, of je kijkt gewoon onderaan de ranglijst wie er ineens begint te groeien.
      TSE Rigel
      ANTI Wasat
      -----
      Gewone HOF: 40
      Gevorderde HOF: 12
      RIPs gesloopt: 20
      Top 10 AGS: 2
    • Ik wil eigenlijk iedereen kunnen benaderen, dus niet mensen die beginnen. Nadat hun grondstoffen op zijn het spel stom vinden en dan stoppen.

      Ik kan niet actief telkens als er iemand bij komt berichten gaan sturen.

      Heb nu naar de laatste 20 mensen die er bij zijn gekomen een berichtje gestuurd. Ik zie wel of en wat er terugkomt.

      @Alpatsjino
      @Flugel25

      ik weet dat het soms best intensief kan zijn, maar als je toch online bent om te raiden kan je ze naar een hoop handige dingen verwijzen.
      Ogame wiki, andere tips en tricks. Je moet het ze ook zelf laten uitzoeken :)

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Ooit begonnen in uni10 en daar 1 keer in een ninja gevlogen en ook meteen gestopt toen. Toen ik jaren later nog eens aan Ogame dacht waren er gelukkig een paar spelers die mij eigenlijk alles konden leren wat nodig was.

      Deze kennis heb ik afgelopen jaren vaak met spelers proberen te delen maar helaas was het maar bij 1 persoon de moeite waard en de rest is toch zonde van de tijd en energie geweest.

      Af en toe help ik nog een speler maar als ik merk dat er weinig tot niks mee gedaan word is het ook snel afgelopen
    • De oplossing is simpel nu zitten veel ervaren spelers in 1 allie, als die nu eens een allie ging joinen waar een hoop beginners in spelen is een deel van het probleem opgelost en is er een veel beter contact.
      Elke speler die er wat van opsteekt is mee genomen,en ja de meeste zeggen ja en doen nee maar das iets waar je gewoon rekening mee moet houden dan valt het ook niet tegen.
    • Lol, ja alsof dat ook maar 1 kans van slagen heeft :S

      Dit idee is in ieder geval al talloze keren voorgesteld. Volgens mij nog wel vaker dan het niet-aanvallen-bij-kerst, en is altijd doodgebloed om dezelfde redenen.
      Komt er eigenlijk op neer, als je het wilt doen moet iedereen dat voor zichzelf weten, en vooral doen. Net als de meerderheid die er geen zin in heeft
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)
    • Alpatsjino wrote:

      Lol, ja alsof dat ook maar 1 kans van slagen heeft :S

      Dit idee is in ieder geval al talloze keren voorgesteld. Volgens mij nog wel vaker dan het niet-aanvallen-bij-kerst, en is altijd doodgebloed om dezelfde redenen.
      Komt er eigenlijk op neer, als je het wilt doen moet iedereen dat voor zichzelf weten, en vooral doen. Net als de meerderheid die er geen zin in heeft
      Kijk met zo'n instelling komen we er wel :)