Missie systeem

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Missie systeem

      Het blijft natuurlijk een discussie punt hoe gameforge het spel actiever kan krijgen. Hierbij mijn idee om hier wat aan te doen:

      Mijn persoonlijke mening is dat er een soort van missie systeem moet komen, waaruit je beloningen krijg. Voor de starters is al een klein systeem ervoor(de tutorial) Echter kan dit veel uitgebreider, ook voor de hogere spelers en de middenmoot.

      Bij heel veel spellen heb je dagelijkse missies die je kan spelen, of uitdagingen waarbij je eerst 1 missie moet uitspelen voordat je de volgende mag spelen. In ogame kan je hier zoveel meer mee.

      Dagelijkse missies met tijdlimiet voorbeelden:

      Geef een xx aantal grondstoffen uit
      Raid een xx aantal grondstoffen
      Doe een xx aantal expedities
      Ruim een xx aantal puinvelden/grondstoffen bij puin ruimen op
      Maak een xx aantal lichtgevechtschepen, vrachters of andere schepen, of verdediging(uiteraard is het aan gameforce om te zeggen welke schepen of verdediging ze moeten maken)
      etc etc

      Uitdagingen waarbij je geen tijdslimiet heb:

      Al het bovenstaande
      Verhogen van een gebouw
      Verhogen van een onderzoek
      etc etc.

      Het enige waar ik een beetje mee zit is hoe je het reward systeem moet gaan maken. Hoe hoger je kom, hoe moelijker het word om bepaalde gebouwen of onderzoeken te verhogen. Dit is iets waar ik dan ook wel suggesties of ideeen van andere wil horen.

      d
      Uni 13: 5 hofs

      Uni 14: 10 hofs

      Mizar: 124 hofs + 12 gevorderde slagen / top 10

      Orion: 23 hofs

      Vega: 162 hofs + 10 gevorderde slag

      Wasat: 16 hofs
    • Ik mis eigenlijk een beetje de vernieuwing van dit idee. Het is er namelijk al.
      De tutorial geeft je bonussen om op gang te komen.
      Als je de tutorial af hebt zitten je bonussen in een groter aantal punten en/of hogere topscore die je als beloningen kunt gaan zien.

      Uiteindelijk wil je dan nog een extra beloningsysteem er bovenop die naar mijn mening weinig zin heeft tenzij je de beloningen behoorlijk maakt.
      Je wilt de beloningen invoeren om meer activiteit te krijgen. Maar als je nog niet raid/fleet ga je het dan wel éénmalig doen als je er een behoorlijke bonus voor krijgt? Gevolg is dat mensen één raid doen en er wel weer klaar mee zijn. Ik geloof dan ook niet dat dat veel nut gaat hebben.
    • Flugel25 wrote:

      Ik mis eigenlijk een beetje de vernieuwing van dit idee. Het is er namelijk al.
      De tutorial geeft je bonussen om op gang te komen.
      Als je de tutorial af hebt zitten je bonussen in een groter aantal punten en/of hogere topscore die je als beloningen kunt gaan zien.

      Uiteindelijk wil je dan nog een extra beloningsysteem er bovenop die naar mijn mening weinig zin heeft tenzij je de beloningen behoorlijk maakt.
      Je wilt de beloningen invoeren om meer activiteit te krijgen. Maar als je nog niet raid/fleet ga je het dan wel éénmalig doen als je er een behoorlijke bonus voor krijgt? Gevolg is dat mensen één raid doen en er wel weer klaar mee zijn. Ik geloof dan ook niet dat dat veel nut gaat hebben.

      Met beloningen kunnen ze van alles doen. Ze zouden boosters of werf/onderzoek/gebouw versnellers kunnen doen als beloning. Uiteraard grondstoffen, donkere matterie of vloot is een optie. Om het aantrekkelijk te maken kunnen ze het beste niet van te voren zeggen wat er uit kan komen. Dan is het altijd een verrassing wat je krijg op het moment dat je de missie hebt uitgevoerd. Verrassingselement lijkt mij de beste optie.

      Mijn mening is dat het helemaal geen gek idee is, en dat het zeker een toevoeging kan zijn voor het spel. Een beetje steun/meedenken kan helpen om het idee beter te maken, in plaats van gelijk alles af te kraken.
      Uni 13: 5 hofs

      Uni 14: 10 hofs

      Mizar: 124 hofs + 12 gevorderde slagen / top 10

      Orion: 23 hofs

      Vega: 162 hofs + 10 gevorderde slag

      Wasat: 16 hofs
    • Het gevaar met beloningen en wat geheid gaat komen is dat spelers die dmen eerder de beloningen krijgen.
      Waardoor die spelers sneller uitlopen en vervolgens ook weer stukken verder zijn dan non-dmers.
      Waarna er weer mensen hier gaan klagen over het beloning systeem.

      Het is een leuk idee daar niet van, maar of het haalbaar is met ogame dat betwijfel ik.
      Het beste is gewoon snel mensen raiden daar heb je veel meer aan dan een booster, al is het altijd leuk meegenomen.
    • Het hoeft ook niet persee om aanvallen te gaan. Je kan ook de missie geven om een x aantal puin te ruimen, een xx aantal expedities doen, of om het nog uitdagender te maken met de expeditie: vind 5 lichte gevechtschepen(om maar een voorbeeld te geven). Zeker de laatste kan een flinke uitdaging zijn, aangezien je zelf nooit weet wat je uit een expeditie gaat krijgen. Geef een xx aantal grondstoffen uit met een tijdslimiet als missie kan natuurlijk ook een uitdaging zijn. Als je dan een booster wil krijgen, moet je zoveel grondstoffen uitgeven als wat er aangegeven staat. Het maakt het ook interessanter voor de iets mindere actieve spelers om toch elke dag in te loggen en wat te doen voor het verkrijgen van de booster. Dit zijn maar een paar voorbeelden van de mogelijkheden die kunnen worden gegeven als missie.
      Uni 13: 5 hofs

      Uni 14: 10 hofs

      Mizar: 124 hofs + 12 gevorderde slagen / top 10

      Orion: 23 hofs

      Vega: 162 hofs + 10 gevorderde slag

      Wasat: 16 hofs
    • Flugel25 wrote:

      Ik mis eigenlijk een beetje de vernieuwing van dit idee. Het is er namelijk al.
      De tutorial geeft je bonussen om op gang te komen.
      Als je de tutorial af hebt zitten je bonussen in een groter aantal punten en/of hogere topscore die je als beloningen kunt gaan zien.

      Uiteindelijk wil je dan nog een extra beloningsysteem er bovenop die naar mijn mening weinig zin heeft tenzij je de beloningen behoorlijk maakt.
      Je wilt de beloningen invoeren om meer activiteit te krijgen. Maar als je nog niet raid/fleet ga je het dan wel éénmalig doen als je er een behoorlijke bonus voor krijgt? Gevolg is dat mensen één raid doen en er wel weer klaar mee zijn. Ik geloof dan ook niet dat dat veel nut gaat hebben.
      Het is denk ik wel gebleken dat het nu ook niet werkt en er wel degelijk behoefte is aan eens iets anders. Zo een missie systeem zie je inderdaad in veel spellen terugkomen en ik vind het een goed idee. Dat de topspelers zich nu vermaken met kleine spelers de uni uit bashen omdat ze een veiling overbieden of gewoon omdat het kan vind ik een kwalijke zaak. Er moeten dus meer spelers bijkomen om dit te voorkomen en dus moet er iets veranderd worden. Een idee als dit veranderd weinig aan het spel op zich, dus de spelers die nu veilig in hun torentje zitten in de uni's hebben dan alsnog weinig te vrezen. Voor de kleinere/beginnende speler is er meer te doen, want niet iedereen ziet punten of status als een beloning, maar willen gewoon een spel spelen.

      Dat de beloningen behoorlijk moeten worden gemaakt is alleen vanuit jou visie, omdat je niks anders te doen hebt en denkt alles al te weten. Als je als grotere speler die missies al meeneemt omdat je toch al groter bent is alleen maar mooi meegenomen toch? Als ze er dan ook beloningen in de vorm van grondstoffen en vloot in stoppen heb je mijn inziens juist meer kans dat er meer mensen blijven hangen omdat ze het spul toch hebben gekregen en dan denken laten we er maar wat mee gaan doen dan. En gaan ze er alsnog niks mee doen, dan blijft het staan en zo krijgen de fleeters weer meer targets, dus iedereen blij.
    • Hysteria wrote:


      Dat de topspelers zich nu vermaken met kleine spelers de uni uit bashen omdat ze een veiling overbieden of gewoon omdat het kan vind ik een kwalijke zaak.

      Verkeerde topic hys :P

      Maar over het algemeen wel een voorstander van een beloningensysteem, ik zou er zelf waarschijnlijk niks mee doen, simpel weg door luiheid. :P
      Al is het voor veel kleine spelers wel een mooie boost aan het begin, of het meer spelers trekt betwijfel ik maar het helpt wel met het spel interactiever maken.
    • Hysteria wrote:

      Flugel25 wrote:

      Ik mis eigenlijk een beetje de vernieuwing van dit idee. Het is er namelijk al.
      De tutorial geeft je bonussen om op gang te komen.
      Als je de tutorial af hebt zitten je bonussen in een groter aantal punten en/of hogere topscore die je als beloningen kunt gaan zien.

      Uiteindelijk wil je dan nog een extra beloningsysteem er bovenop die naar mijn mening weinig zin heeft tenzij je de beloningen behoorlijk maakt.
      Je wilt de beloningen invoeren om meer activiteit te krijgen. Maar als je nog niet raid/fleet ga je het dan wel éénmalig doen als je er een behoorlijke bonus voor krijgt? Gevolg is dat mensen één raid doen en er wel weer klaar mee zijn. Ik geloof dan ook niet dat dat veel nut gaat hebben.
      Het is denk ik wel gebleken dat het nu ook niet werkt en er wel degelijk behoefte is aan eens iets anders. Zo een missie systeem zie je inderdaad in veel spellen terugkomen en ik vind het een goed idee. Dat de topspelers zich nu vermaken met kleine spelers de uni uit bashen omdat ze een veiling overbieden of gewoon omdat het kan vind ik een kwalijke zaak. Er moeten dus meer spelers bijkomen om dit te voorkomen en dus moet er iets veranderd worden. Een idee als dit veranderd weinig aan het spel op zich, dus de spelers die nu veilig in hun torentje zitten in de uni's hebben dan alsnog weinig te vrezen. Voor de kleinere/beginnende speler is er meer te doen, want niet iedereen ziet punten of status als een beloning, maar willen gewoon een spel spelen.
      Dat de beloningen behoorlijk moeten worden gemaakt is alleen vanuit jou visie, omdat je niks anders te doen hebt en denkt alles al te weten. Als je als grotere speler die missies al meeneemt omdat je toch al groter bent is alleen maar mooi meegenomen toch? Als ze er dan ook beloningen in de vorm van grondstoffen en vloot in stoppen heb je mijn inziens juist meer kans dat er meer mensen blijven hangen omdat ze het spul toch hebben gekregen en dan denken laten we er maar wat mee gaan doen dan. En gaan ze er alsnog niks mee doen, dan blijft het staan en zo krijgen de fleeters weer meer targets, dus iedereen blij.


      Amen!

      Mensen worden graag beloont voor hun inzet in een spel(denk bijvoorbeeld aan achievements op steam of andere game platforms, of item drops bij een counterstrike of team fortress) Dan hebben ze ook een uitdaging en een punt om naartoe te werken. Niet iedere speler gaat voor dit soort dingen, maar het word erg onderschat hoeveel mensen hier altijd voor gaan. Na de beginners opdrachten heb je eigelijk niks meer om naartoe te werken, behalve dingen waar je zelf aan wilt werken. Door mensen een opdracht te geven kan je hun aandacht trekken. Het kan idd zo zijn dat de sterke spelers hier niks mee doen, maar in mijn ogen moet gameforge zich vooral fockussen op de beginners en de minder actieve mensen, aangezien die 9 van de 10 keer toch stoppen. Ze kunnen zich niet fockussen op de spelers die al spelen, want dit zijn er gewoon te weinig.

      Als mensen vloot moeten gebruiken om die missies te spelen, of vloot uit missies krijgt, word er ook meer vloot in het spel gebruikt. Dan kan er ook weer meer gecrashed worden. Veel mensen vinden het wachten op de grondstoffen te lang duren, en krijgen het niet bij elkaar gespaard omdat het elke keer weer gestolen word. Dankzij zo`n beloning van grondstoffen krijgen ze in een keer een boost aan grondstoffen, waardoor ze toch kunnen bouwen wat ze willen. De lagere spelers vinden het ook lastig om boosters te krijgen, omdat de veilig vooral word gedomineerd door de grote spelers die veel grondstoffen inzetten om wat te krijgen. De dagelijkse aanbieding die je kan kopen met grondstoffen is relatief weinig, met een missie kan je er toch weer eentje toevoegen als dit word toegepast. Donkere materie kan alleen gevonden in expedities. Veel spelers willen geen donkere materie kopen, dus maakt zo`n missie het ook weer interessant om donkere matterie te krijgen.

      Ikzelf speel ook met vloot in de uni waar ik in speel, waar ik ook regelmatig mindere spelers crash omdat ze slordig saven. Vaak stoppen ze meteen erna, omdat het spel niet meer interessant is. Ze hebben zoveel moeite gestopt om dat beetje vloot bij elkaar te krijgen. De grote spelers zullen dan zeggen: hadden ze maar beter moeten saven. Voor sommige spelers is dat gewoon niet te doen. Spelers moeten geprikkeld worden om evengoed door te blijven spelen na een crash. Dit kan een goede toepassing zijn.

      Ik hoop dat dit plan doorgezet word naar gameforge. Misschien dat dit het maar een kleine groep interessant maakt, maar elke speler die langer blijft spelen, is goed voor het spel.
      Uni 13: 5 hofs

      Uni 14: 10 hofs

      Mizar: 124 hofs + 12 gevorderde slagen / top 10

      Orion: 23 hofs

      Vega: 162 hofs + 10 gevorderde slag

      Wasat: 16 hofs