Veilingen Updaten

    • @monfy

      Het gaat niet om eigen belang, het gaat erom dat ik het idee idioot vind :P

      Als ik dan even de veiling van pega erbij pak van gister:
      20 veilingen
      5 spelers die boden
      2 van mijn alliantie
      3 van andere
      9 veilingen gingen naar mijn alliantie
      9 naar overig

      dan kijkende naar de hoogte van de biedingen:
      1x boven 2m, gedaan door een noob die het vaker doet
      2x boven 100k 1x door mijn alliantie 1x door overig
      de rest van biedingen 5k of lager bij winst booster.

      Dan kom ik terug op wat ik als eerste zei, het gaat niet om dominantie het gaat erom dat het idee idioot is.
      Ja ik kan zoals ik voorheen ook wel eens deed dagen lang de veilingen binnenhalen maar ik ben ook lui.
      De situatie die jullie hier scheppen is vooral een probleem in u3 voor mijn gevoel maar ook als ik naar mijn overige speel/go uni's kijk zie ik het niet.

      Dus als jullie voor u3 de veiling weg willen, dan stel ik voor dat @Wish2Die even een berichtje naar GF stuurt om de veiling bij jullie weg te halen.
    • Wish2Die wrote:

      De veiling volledig afschaffen lijkt mij ook geen goed idee. Qua concept is het een prima onderdeel van het spel en hoewel ik het ermee eens ben dat sommige aspecten verbeterd zouden kunnen/mogen worden (jezelf constant overbieden onmogelijk maken bijvoorbeeld), vind ik het onderdeel zelf het spel ook wel in enige mate verrijken.

      Ik denk dat de aangegeven problemen een beetje aan de uni waarin je speelt ligt en de tijden waarop je gebruik maakt van de veiling. Zelf speel ik in Quantum en daar hebben we natuurlijk ook onze big spenders, maar ik merk dat daar de veiling voor iedereen wel toegankelijk is verder. Je kan regelmatig met kleine biedingen (onder 10K) leuke boosters op de kop tikken, maar je moet dan wel een klein beetje moeite doen om regelmatig de veiling te controleren. Als je natuurlijk maar eens in de zoveel tijd een gooi doet naar een booster op de momenten waarop ook de big spenders actief zijn, is het niet heel gek dat je er naast grijpt.

      En tja, als underdog in een oudere uni zoals uni3 mee willen doen aan de veilingen vergt natuurlijk wat meer moeite en inzet. Maar ik denk dat als je een beetje doorhebt wie wanneer op de veiling actief is, dan kun je vast op de overige tijden je slag slaan.

      Dit is overigens enkel mijn visie erover qua ervaringen als speler zelf zijnde. Ik weet dat er wat de veiling betreft twee redelijk grote kampen zijn. Zij die er met enige regelmatig baat bij weten te hebben en zij die er de keren dat ze meedoen er voor hun gevoel altijd naastgrijpen. En ik zal niet beweren dat het ene kamp meer gelijk heeft dan het andere. Ik heb alleen persoonlijk de daadwerkelijke 'problemen' nooit ondervonden, ook niet als lager staande speler in een al wat oudere uni.
      Kiek wish2die zo´n reactie kunnen we tenminste wat mee, de titel is misschien ook wat misleidend maar dat was meer totdat ze die veiling aanpassen, ik vind ook dat de veiling een extraatje levert in ogame en zie hem het liefst ook niet verdwijnen. Maar wat al wordt gezegd, gewoon 1000 gs per keer en dan hopen dat je klinkt op het juist moment, zo elimineer je de mogelijkheid om jezelf te overbieden en kan je geen exorbitante bedragen bieden. Als je dan wil dat de prijs omhoog gaat zal je al vroeg moeten beginnen met bieden :P

      Het zal natuurlijk niet in alle uni's zo zijn maar er zijn genoeg die met die probleem zitten en niet alleen op .nl. op .org gaan boosters soms voor de gekste bedragen over de toonbank. Kwa tijd maakt het in uni 3 in ieder geval niet uit, als er een gs booster in de aanbieding is dan kun je er vanuit gaan dat iemand uit de top 15 die booster pakt aangezien(uitzonderingen daar gelaten) er een stel zijn die zijn elke dag zo goed als de hele dag online :P verder niks mis mee natuurlijk dat ben ik zelf ook vaak genoeg.
      Ik zit zelf ook in de top 10 en zoals gezegd gaat het hier niet zozeer om mijzelf maar meer voor de veilingen in het algemeen, zoals ik ze ik kijk elke dag wel een paar keer op de veiling(meestal op het verkeerde tijdstip, als er net 1 is afgerond) maar ik checkte de afgelopen jaren ook wie wat wint en daaruit is gewoon op te maken, zeker na het begin waarin andere spelers gewoon radicaal overboden werden tot op het punt dat het gewoon geen zin meer heeft, dat een select aantal de veiling min of meer opeist.

      Als dat prima is dan kun je dus net zo goed een acctje van paar mil punten proberen te scoren en elke dag alle productie uitgeven om alle gs booster op te kopen of de prijs zo op te drukken dat het geen zin meer heeft om te bieden maar goed wat is daar de lol aan denk ik dan?

      @knigge met het multi acc aanhalen geef ik aan dat als men niks geeft over het ene oneerlijke voordeel, waarom dan wel zoveel moeite doen om het andere te voorkomen? is enigszins tegenstrijdig. Ik zeg ook niet dat die veiling weg moet maar dat er toch echt wel eens gekeken kan worden of het misschien niet wat beter ingericht kan worden.
    • @Frontliner en Monfy,

      De twee heren die bijna nooit op de veiling zitten maar zich er toch verschrikkelijk druk om maken en nee geven ze aan het is geen eigenbelang,
      alleen zijn het wel twee spelers die zich in de top 10 staande moeten zien te houden, misschien toch een beetje eigenbelang?!?
      @monfy om even terug te komen op je verhaal over dat ik laag gerankte spelers zou bedreigen omdat ze mee boden op de veilig dat verhaal ligt iets anders, dat was een speler waarvan ik ingame berichten kreeg en die net iets te bijdehand waren toen heb ik hem gewaarschuwd, een bedreiging is iets waarvan de opgelegd wordt dat je maar 3 veilingen per dag mag pakken anders........................, maar wie bood zijn hulp mocht ik zijn maantje ploffen en een vlootje zien vliegen om die uit de lucht te knallen, juist ene monfy.
      Dan wil ik je graag nog even herinneren over de periode dat je je erenpunten ging uitgeven op de veiling, volgens mij maakte toen ook een hele berg spelers geen kans op de veiling omdat er vele miljoenen werden geboden, of was je die periode alweer vergeten?
      Als je dan toch zoekt naar veranderingen die ogame kapot hebben gemaakt dan is het denk de AGS, zonder die ags zouden er nu nog veel meer vloten in de uni rondvliegen, nu komen er 5 spelers op je af vliegen en klaar ben je, de grote spelers van toen hadden moeten instellen dat er maar maximaal 2 spelers op iemand mogen vliegen, 2 spelers?? volgens mij is aanvallen een onderdeel van het spel, buiten dat is het arrogantie ten top.
      @frontliner, nog even over dat over jezelf heen bieden, ik heb je al ingame aangegeven dat je er zelf mee begon, helaas voor jou was ik sneller maar daar zit ook een gedeelte geluk bij.

      @monfy, over bedreigingen gesproken, was jij niet de gene die Verbal bedreigde dat hij moest stoppen moet aanvallen op laag gerankte spelers? en was jij het ook niet die First bedreigde toen een val met Duvelman niet werkte, en later nog de bedreiging die ik ook heb ontvangen dat we maximaal maar 3 veilingen per dag mogen pakken.
      Waarom zou een speler die net begonnen is meer recht hebben dan een speler die al circa 15 jaar speelt (en die er net iets meer tijd in heeft gestoken), misschien is het eerlijker dat hij in een nieuwe uni begint, het verschil maakt hij toch nooit meer goed.

      Verder heeft de 3x eco ook bijgedragen aan een saaier ogame, miners worden beloond terwijl het spel denk bedoeld is voor de spanning of een aanval wel of niet gaat lukken.


      Mijn plezier in ogame is al heel lang weg en met mij denk vele andere......................................
    • ik denk dat iedereen zo zijn eigen manier heeft om er 'plezier' uit te halen, de ene bouwt mines, de ander def en de ander vloot maar puntje bij paaltje houden we gewoon allemaal van getalletjes en het liefst steeds meer :P echter ben ik het wel met je eens dat ogame op .nl redelijk rustig is alhoewel uni 3 nog een van de meest actieve top 100's heeft. mja dat zie je dus niet terug op de veiling. daarnaast is het natuurlijk ook zo dat sinds dm is geïntroduceerd het spel eigenlijk wel kapot is, planeetje verplaatsen, maantje ploppen en klaar is kees..

      en over dat overbieden, dat is dan per ongeluk gegaan want ik wist niet eens dat dat mogelijk was aangezien ik altijd +1000 klik 8o alleen wou ik van de week dus wat meer bieden en dat deed ik dus ook met erepunten aangezien ik daar nog steeds wat van had maar goed dat was eenmalig want toen ging ik naar die +1000 knop maar die werkte dus niet meer omdat dat gedoe met dat overbieden dus in de weg zat.

      Ik zal er echt niet minder om slapen o.i.d. maar het is wel zo dat er in het begin door een aantal, ik noem geen namen, spelers compleet overdonderd werden met bedragen zodat er op dit moment bijna niemand meer wil bieden omdat het, zoals ik eerder al zei, niks anders is dan gs weggeven aan de server.. Alleen als er spelers zijn die ook een flinke buidel met gs hebben en gaan bieden dan is er wat conservatief biedgedrag te zien maar anders niet echt.. Om alpatsjino zijn stuk maar even aan te halen, als ik op e-bay bied dan ben ik het bedrag wat ik bied niet kwijt als ik het product niet gewonnen heb.. nou snap ik dat uit gameplay overwegingen dit misschien zo is gedaan maar dan moeten ze het zo maar zo fixen dat biedingen per 1000 gaat dan duurt het ook een tijd voordat je op hoge bedragen zit en wil je het nog mooier maken dan gaan biedingen als ze een bepaald bedrag zijn gepasseerd per 500, zo zal het zoals je zelf al zegt meer van geluk afhangen en dat zal de veiling ook een stukje spannender maken voor iedereen :)
    • @flexie

      Je verhaal klopt 100% :D , ik help laag gerankte spelers en pak juist de hogere spelers aan ;)

      De periode dat ik erepunten ging uitgeven op de veiling was ook vrij logisch, ik had net een paar dikke slagen gemaakt waardoor ik een paar miljoen erepunten had. Aangezien ik die vroeg of laat toch weer zou kwijt raken door slagen, kon ik ze beter opmaken op de veiling. Maar fijn dat je me nog een keer er aan helpt herinneren, nu kan ik er nog een keer van genieten :)

      En over die AGS.... dan hadden jullie gewoon wat vloten van ons moeten slopen zodat we ook niet instaat waren om jullie neer te halen.
      Wij konden rustig met onze merge accounts onze gang gaan en groeien tot we de oude garde konden slopen. Dan moet je niet gaan piepen over AGS maar had je zelf gewoon wat vlootjes van ons moeten slopen !!

      En dan Verbal, De man die jaren lang alleen maar laag gerankte spelers lastig heeft gevallen en nooit een fatsoenlijke slag heeft gemaakt.
      Dan krijgt hij na al die jaren een keer dezelfde behandeling en duikt hij meteen in vmode :thumbdown: Leuk dat je dat ook nog ff erbij haalt :D


      Als je er wat aan wil doen moet je toch echt weer vloot gaan bouwen en je bootjes laten spreken :saint:

      Veel plezier met je 3 veilingen per dag :*
    • Wat is je plezier in ogame geweest dan?

      Je bouwt vloot, maar doet er nooit wat mee.. je vriendjes vragen je niet mee en jij beschikt niet over het talent om zelf te gaan zoeken.

      (i) raiden en de veiling winnen is alles wat je doet.

      De kleintjes komen niet omdat de top100 nog steeds raid en denkt als een beginneling.

      Verbal aanpakken en laten weten dat hij moet ophouden met kleintjes bashen.. dit soort spelers heb je in elke uni nodig waar bully's rondvliegen en klasse dat het is gebeurt..

      Je kan niets anders dan (i) raiden en je account opbouwen, vloot heb je ooit opgebouwd, maar deed je niets mee tenzij iemand je meegevraagd voor een ags.. die vervelende ags die je zelf ook kan opzetten om die vervelende mannetjes van SAD aan te pakken.

      Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed welke spanning er is als je op een (i) vliegt, maar als jij spanning hebt als je erop vliegt.. :thumbsup:

      Ga lekker door met (i) raiden, levert veel op en zorgt ervoor dat die paar man die nieuw zijn niet veel binnen halen en wie weet worden ze wel een (i) kan je weer iemand je eigen tels maken..
      Ex solo no1.NL
    • @flexie Op zich hoeven andere spelers zichzelf niet te verantwoorden als ze een speler wil bashen. Maar een verwende top-10 speler die denkt recht te hebben op meer dan 3 veilingen per dag is wel extra aantrekkelijk.

      Als dat voor jou een probleem vormt, dan nodig ik jou en je alliantie uit om iets terug te doen en onze vloten te slopen met jullie eigen bootjes ...... oh wait, die zijn gesloopt/verschroot.
      Happily retired.

      Gewone 20%: 68
      Gevorderde: 47
      Expert: 21
      8 Solo Top 10
      RIPkill: 11483

      Solo #1 Andromeda
      AGS #1 Ogame.nl
      AGS #3 Ogame.nl
    • Geldt 'maximaal drie boosters per dag op de veiling kopen' voor iedereen of alleen voor Flexie en first?
      Ik heb gisteren voor een prikkie vijf boosters kunnen kopen op de veiling en door deze draad snap ik waarom :D , maar heb ik nu een probleem met SaD :saint: ?

      Overigens denk ik dat dit best een goede oplossing is, waarbij de topspelers een paar maar bijv. wel de interessantste/beste boosters kunnen pakken door hoog te bieden en genoeg verschillende mensen boosters kunnen pakken. Altijd maar 1000 hoger kunnen bieden vind ik vreemd. Dan krijg je van die biedingsoorlogen met elke paar seconde elkaar overbieden en dan is het idd puur kans wie er wint. Dat past ook niet bij het woord veiling.
    • Finkeltje wrote:

      Geldt 'maximaal drie boosters per dag op de veiling kopen' voor iedereen of alleen voor Flexie en first?
      Ik heb gisteren voor een prikkie vijf boosters kunnen kopen op de veiling en door deze draad snap ik waarom :D , maar heb ik nu een probleem met SaD :saint: ?

      Overigens denk ik dat dit best een goede oplossing is, waarbij de topspelers een paar maar bijv. wel de interessantste/beste boosters kunnen pakken door hoog te bieden en genoeg verschillende mensen boosters kunnen pakken. Altijd maar 1000 hoger kunnen bieden vind ik vreemd. Dan krijg je van die biedingsoorlogen met elke paar seconde elkaar overbieden en dan is het idd puur kans wie er wint. Dat past ook niet bij het woord veiling.
      Dit geldt alleen voor de top 100. Dus jij zit veilig.
      Happily retired.

      Gewone 20%: 68
      Gevorderde: 47
      Expert: 21
      8 Solo Top 10
      RIPkill: 11483

      Solo #1 Andromeda
      AGS #1 Ogame.nl
      AGS #3 Ogame.nl
    • Legend.bdr wrote:

      Wat is je plezier in ogame geweest dan?

      Je bouwt vloot, maar doet er nooit wat mee.. je vriendjes vragen je niet mee en jij beschikt niet over het talent om zelf te gaan zoeken.

      (i) raiden en de veiling winnen is alles wat je doet.

      De kleintjes komen niet omdat de top100 nog steeds raid en denkt als een beginneling.

      Verbal aanpakken en laten weten dat hij moet ophouden met kleintjes bashen.. dit soort spelers heb je in elke uni nodig waar bully's rondvliegen en klasse dat het is gebeurt..

      Je kan niets anders dan (i) raiden en je account opbouwen, vloot heb je ooit opgebouwd, maar deed je niets mee tenzij iemand je meegevraagd voor een ags.. die vervelende ags die je zelf ook kan opzetten om die vervelende mannetjes van SAD aan te pakken.

      Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed welke spanning er is als je op een (i) vliegt, maar als jij spanning hebt als je erop vliegt.. :thumbsup:

      Ga lekker door met (i) raiden, levert veel op en zorgt ervoor dat die paar man die nieuw zijn niet veel binnen halen en wie weet worden ze wel een (i) kan je weer iemand je eigen tels maken..
      @legend, wie ben jij ingame?
      Mensen die al een tijdje meespelen en ook uit Uni1 komen weten dat er een periode is geweest die echt heel leuk was, ja zonder die laffe AGS goed samenwerken om samen mensen te crashen, bijvoorbeeld toen in die tijd een hele fanatieke speler schoni genaamd neer is gehaald.
      Toen die AGS kwam ben ik inderdaad minder met mijn vloot gaan doen, ik heb waarschijnlijk wel meer vloot gehad dan menig speler ooit zal krijgen.
      Hoe kom je aan die wijsheid dat ik het talent niet heb om zelf te zoeken, volgens mij kan iedereen een paar sondes sturen!
      SAD heeft het gewoon goed gedaan, geen vijanden meer en die bepalen dus was er gebeurd.
      Wat ik al eerder aangaf is de spanning er al heel lang vanaf, tegenwoordig vliegt iedereen op inactieve spelers, ergens zal het dus wel lonen, ik ben er denk mee begonnen heel lang gelden in uni 1, wat is er mooier om res te werven zonder dat je het spel voor andere spelers verziekt door ze uit de lucht te knallen.

      Hoe speel jij ogame? daar ben ik heel benieuwd naar, ondanks dat ik er helemaal niets van kan en nooit aanvallen heb gedaan, hoe komt het dan dat ik zo lang in uni 1 op 1 hebt gestaan? de rest kon waarschijnlijk helemaal niet ogamen? net als in Uni 3 zeker waar ik hoofdzakelijk ook in de top 10 heb gestaan.
    • Wat een gezeur om een veiling,als de boosters niet gewonnen worden dan worden ze gekocht .
      Dus of je nu door de hond of de kat word gebeten,
      En het lijkt me wel duidelijk iemand die regelmatig wat wint is voor en iemand die het niet kan winnen is tegen en de mensen die toch al dm zat gebruiken zijn standaard tegen :)
      En ik lig er niet heel erg wakker van ik bied af en toe mee met het idee dat ik toch niet win dus als ik er dan een wel win is het lekker mee genomen.
    • bassie36 wrote:

      Mooi die veilingen, brengt zoveel emotie met zich mee kennelijk. Ik zeg: handhaven, alleen al daarom.

      Ik had ook niet verwacht dat het zo gezellig zou worden :P

      @Discordia; tjah als iemand belachelijk veel DM wil uitgeven om voor elke planeet, elke week een booster te hebben dan be my guest. Heb het nu over de veilingen en wat voor gedrag daar te zien is en ach op sinds ik dit topic heb aangemaakt zie ik al wat meer namen die gs boosters winnen, kleine winst in ieder geval, misschien is het t weer maar dat zien we vanzelf wel :thumbsup: