Veilingen Updaten

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Veilingen Updaten

      Naast het feit dat de veilingen de afgelopen 2 jaar meestal 80% van de tijd gewonnen wordt door de twee zelfde personen, kwam ik zojuist even iets tegen waarmee de veilingen nog minder leuk worden. Als iemand blijft spammen op die knop met biedingen, dan kan diegene aan de andere kant geen bieding invoeren en kun je dus zo goed als winnen.
      In mijn ogen moeten de veilingen ook gewoon gesloten worden want er zijn in principe maar een paar mensen per uni die er baat bij hebben aangezien zij die veiling dag in dag uit domineren. Nou heb ik niks tegen mensen die veel tijd in ogame willen steken maar die veilingen brengen wel een oneerlijk voordeel met zich mee, zoals dat al tig keer is aangegeven door meerdere personen.

      Nou hoor ik al gelijk mensen roepen van bla bla geen voordeel bla bla, maar wat ik de afgelopen jaren heb gezien is dat eigenlijk alleen top accounts kans maken op boosters, het moment dat ik bijvoorbeeld een kleine speler op zie bieden tegen Flexie, dan knalt die er gelijk een miljoen bovenop, in principe is dat natuurlijk een optie, het brengt alleen wel een zeer oneerlijk voordeel met zich mee aangezien mines op hoger niveau veel meer opleveren en de gs die een kleine speler investeerd zijn verdwenen.

      Zoals al vaker is geopperd moeten ze deze meuk gewoon sluiten, of het zo maken dat men de geïnvesteerde gs terug krijgt, zeker met het oog op de kleine spelers(en dan heb ik het niet alleen over spelers met 100k of een paar mijoen punten maar ook diegene met enkele tientallen miljoenen punten) die gewoon geen kans maken op de veiling. Je kan die meuk ook blind veilen, je kan dan een bod invoeren en wat de andere doen zie je niet dus dan maar hopen dat je het hoogste bod hebt ingevoerd.
      Op deze manier is er namelijk niet echt veel plezier aan te beleven aangezien ik jullie aan het begin van elke dag wel kan vertellen welke twee de meeste boosters opkopen.

      Kortom, ik weet dat er in meerdere uni's een paar zijn die de veilingen domineren, daarom kun je die net zo goed of verwijderen of anders inrichten want zo is het alleen maar om een select aantal een lekkere boost te geven i.p.v dat iedereen een gelijke kans betreft om zn booster ding te winnen. Plus het hetgeen ik aan het begin al opperde, als je gewoon gs blijft toevoegen op de een of andere manier, (bug abuse of wat dan ook) dan kan de tegenpartij geen bod indienen, iets wat in mijn ogen per direct door het team mag worden aangepakt.

      The post was edited 4 times, last by DJ Tiësto: kleine toevoeging & spelfoutje :') ().

    • ik heb er al eens aan gedacht om zelf maar eens een nieuwe spelregel aan uni3 toe te voegen. Flexie en first pakken daar ongeveer alle veilingen en in het verleden was het zelfs zo dat flexie lowranks ging bedreigen als ze op de veiling bezig gingen.

      Misschien leuk om de regel te hanteren dat ze maximaal 3 veilingen per dag mogen pakken :D als ze toch meer pakken komen daar gepaste maatregelen voor (6)
    • ik denk dat er wel een aantal uni´s zijn die zo´n spelregel kunnen gebruiken :P en dan niet alleen om kleine spelers (paar 100k tot miljoen of wat punten) te helpen maar ook de middenmoot (enkele tientallen miljoen punten) waarvan je de meeste niet meer op de veiling zal zien, enige waar die op dit moment namelijk garant voor staat is gs weggeven aan de server :whistling:
    • monfy wrote:


      Dat ga ik wel doen als jij toevallig met een merge er bij komt :D

      Nog steeds de verwachting dat speed spelers naar u3 gaan?
      Iemand gaat van een koude kermis thuis komen...

      Voor de rest tja, de veiling is zo gemaakt dat tijd in het spel steken beloond wordt, want laten we eerlijk zijn hoe meer tijd iemand er in steekt des te groter de kans dat ze de dm knop gaan vinden.
      Het komt dan ook op het zelfde oude riedeltje neer, namelijk het calimero effect. Mensen steken er meer tijd in dan jij en dat is oneerlijk, nee steek er zelf eens wat meer tijd in en pak die veiling gewoon.
    • Juh, wat Knigge zegt. ik heb 10 jaar+ 1x speed gespeeld en daar alles wel gepresteerd wat je kan bedenken. 0 uitdaging, 0 beleving en dus 0 reden om er ook maar iets te gaan doen. 2x speed is gewoon het minimum met de hoeveelheid activiteit die de club hier er in steekt.

      verder ben ik benieuwd hoe je me zou gaan bashen aangezien er nog altijd 0 def en 0 sats op mijn account staan. :')
    • Snap ook dat de meeste van jullie het wel prima vinden zo. Jullie hebben allemaal jullie eigen uni stevig in handen en kijken ook aardig met oogkleppen op.

      De veiling kijk ik zelden op en bied alleen af en toe op werf boosters. Toch vind ik dat het eerlijker gemaakt moet worden zodat alle spelers er kans op maken.

      En over die merge naar andere speed, het is al vaker gebeurd in het verleden en wie weet gebeurd het nog een keer :D
    • Nee hoor, ik kijk helemaal niet met oogkleppen op


      Als iemand het wil zal ie erop moeten bieden, en net als in het echte leven kun je overboden worden. En ja, dan is het logisch dat de mensen die meer GS hebben ook meer kunnen bieden, dat is namelijk in het echte leven ook zo. En sowieso heb je het nou niet over bepaald grote hoeveelheden GS, dus ook kleinere spelers kunnen hier prima mee meebieden. Ik kan het gewoon niet logischer maken dan het nu is.
      14/15 Planeten
      Punten: 1.008.259.192 (plaats 1 van 1.695)
    • begrijp me niet verkeerd ofso ik maak amper gebruik van de veilingen :P ik houd ze alleen wel in de gaten en bied zo nu en dan eens mee. Waar ik gewoon tegenaan loop is dat op deze manier een select deel profijt heeft van boosters die geveild worden. En het is niet zo dat men niet moet zeuren dat je overboden wordt, alleen op e-bay, zoals aangegeven door alp, wordt idd ook geboden en overboden en shit maar niet van 10 naar 20 dollar om vervolgens naar 1 miljoen te gaan voor prularia en iedereen kijk wat de fack doet die idioot.. Dat zou dan allemaal nog prima zijn zij het niet dat je ingeleverde gs kwijt bent. Het is geen gamebreaker voor een keer maar het belemmert anderen wel om eens vaker te bieden aangezien wat monfy ook al zegt, er gewoon geboden wordt totaan bedragen die nergens over gaan, puur om mensen maar weg te pesten. Ik persoonlijk vind dat een verachtelijke speelstijl, en snap ook niet dat er niks aan wordt gedaan.

      Kijk naar al dat gezeik met vakantiehoppers, dat was ook zo'n misselijkmakende pussy speelstijl en daar is uiteindelijk wat aan gedaan dus ik zie niet in waarom dat hier ook niet kan :)

      @Flugel, lol bashen voor wat booster, ik mag hopen dat je een grapje maakt?
    • DJ Tiësto wrote:

      begrijp me niet verkeerd ofso ik maak amper gebruik van de veilingen :P ik houd ze alleen wel in de gaten en bied zo nu en dan eens mee. Waar ik gewoon tegenaan loop is dat op deze manier een select deel profijt heeft van boosters die geveild worden.


      Dus je maakt geen of nauwelijks gebruik van de veilingen maar vindt het wel een probleem dat anderen er gebruik van maken?
      Perfecte logica.

      Daarnaast kan ik ook met 120m punten iemand van 500k aanvallen, dus waarom moet er voor de veiling speciaal mensen beschermd worden?
      Je maakt een keus om te bieden, je neemt het risico dat je overboden wordt. Welkom in het echte leven dames en heren, Het is niet eerlijk.

      Voor de rest sluit ik me bij flugel en het bashen aan, dat doe ik ook.
      Of ik moet je op een of andere manier aardig vinden maar dat komt niet vaak voor.
    • In Taurus heeft de topalliantie gewoon onderling afgesproken dat wie er ook voor 1000 een bieding maakt van hun alliantie die krijgt hem en wordt niet overboden.
      Wie van buiten die alliantie een bieding maakt mag wel overboden worden.
      Prima wat mij betreft. (als ik als buitenstaander het beleid kon volgen tenminste)

      Topicstarter was neem ik aan net (zwaar) overboden want in zijn topic: het moet gesloten worden zitten ook een aantal...zo kan het ook verbeter punten dus echt consistent was de post niet.

      (en ja U3 is forbidden uni voor me ook...1 speed hahah amenooitnevermeer)
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • knigge wrote:

      DJ Tiësto wrote:

      begrijp me niet verkeerd ofso ik maak amper gebruik van de veilingen :P ik houd ze alleen wel in de gaten en bied zo nu en dan eens mee. Waar ik gewoon tegenaan loop is dat op deze manier een select deel profijt heeft van boosters die geveild worden.
      Dus je maakt geen of nauwelijks gebruik van de veilingen maar vindt het wel een probleem dat anderen er gebruik van maken?
      Perfecte logica.

      Daarnaast kan ik ook met 120m punten iemand van 500k aanvallen, dus waarom moet er voor de veiling speciaal mensen beschermd worden?
      Je maakt een keus om te bieden, je neemt het risico dat je overboden wordt. Welkom in het echte leven dames en heren, Het is niet eerlijk.

      Voor de rest sluit ik me bij flugel en het bashen aan, dat doe ik ook.
      Of ik moet je op een of andere manier aardig vinden maar dat komt niet vaak voor.

      goh nog zo'n genie, dus ik moet elk uur gebruik maken van de veiling om er wat over te zeggen? lekker logica heb jij dan. Mij boeit het wat omdat spelers om mij heen gratis grondstoffenboosts krijgen in een mate waarin dat niet is bedoeld toen ze die veiling bedachten.
      Je concurrentie voor blijven is lastig als de veilingmeester hen tientallen miljoenen gs extra per dag geeft ofniet dan :thumbdown:

      weer zo'n briljant punt, er zit toch echt verschil in iemand raiden omdat er winst te behalen valt, of om iemand het leven zuur maken. En welkom in het echte leven? ik weet niet of je het doorhebt maar we hebben het hier over een text-based spelletje? Als dit volgens jou prima is dan hoeft GF haar best ook niet meer te doet om multi acc's te voorkomen omdat dat een oneerlijk voordeel met zich mee brengt, wie 500 uur in 20 acc's wil stoppen is dat dan vrij om te doen toch? :)

      Tjah als jij vind dat dat goeie zaken zijn.. iemand aanvallen omdat er fijne winst te behalen valt prima, maar iemand meermaals bashen voor een booster is in mijn ogen gewoon spelbederf en aardig zielig maar lekker zelf weten.
      Dat hoef je bij mij niet te proberen, maar ja ik kan er dan ook wat aan doen hé..

      Altijd weer van die typische reacties die totaal aan het doel voorbij schieten, enige wat ik nogmaals wil aankaarten is dat hoe de veilingen op dit moment zijn ingericht, gewoon totaal kant nog wal raakt.
      Je moet iedereen een kans geven groot en klein of je moet die rotzooi gewoon uitzetten.


      @paul, eerste taal nsb'er gespot, ik had in de eerste instantie geen tijd om alles fatsoenlijk over te lezen, mijn excuses :P maar dit zit me al tijden dwars en na meerdere topics van andere spelers beginnen we zelf maar eens een keer hé, met vakantiemodus shit ook gelukt dus waarom niet? en om je ander vraag ook maar te beantwoorden, mn acctje heeft 190 miljoen punten, ik wordt niet zo snel overboden.

      The post was edited 1 time, last by DJ Tiësto ().

    • Ik vind niet dat de veiling moet worden afgeschaft.

      Als er gewoon een maximum word gesteld wat er geboden kan worden, kan er hier niet meer om gezeurd worden en kunnen de grote jongens niet in 1x zoveel bieden dat heel die booster geen nut meer heeft. Dus gewoon 1000 bieden per keer en meer kan niet, dan word het gewoon een kwestie van wie klikt op het juiste moment.
    • Ik zal iig even niet quoten want dat ding wordt me dan te groot..

      Hoe dan ook je hebt het over amper gebruik maken en daarna schiet je door en vult dan zelf in dat ik vind dat je elk uur moet bieden om een mening te mogen hebben?
      Waar heb ik dit gezegd? Ik ging alleen in op het amper gebruik maken wat jij zei. Daarom amper gebruik ja dan vind ik dat je niet moet zeuren.

      Daarnaast wat de beweegredenen van de veilingen waren van GF naast het actiever krijgen van spelers weet ik niet, en jij ook niet dus heeft het zin om te speculeren?
      Vervolgens ging de opmerkingen over het raiden erover dat je daarmee veel meer winst haalt dan uit een veiling en minder tijd kost, maar die ging aangezien ik het antwoord lees ook over je hoofd heen.

      Ook vind ik het leuk dat je het text-based spelletje aanhaalt, in eerste instantie schreeuw ik geen moord en brand om een text-based spelletje maar reageer ik op een topic daarover.
      Het multiaccount aanhalen is vervolgens totaal uit context dat daar niet op in ga, ik denk dat je het ook wel snapt waarom niet. Appels en peren.

      Als laatste over het aanvallen in een oorlogsspel, tja welkom bij een oorlogsspel. Gelukkig is de definitie van spelbederf nog steeds wat in de regels staat en niet wat een random speler vindt.

      Hoe dan ook nutteloos idee, veiling zo houden inzet moet beloond worden.


      Jullie zijn groot en ik ben klein, dat is niet eerlijk!
    • De veiling volledig afschaffen lijkt mij ook geen goed idee. Qua concept is het een prima onderdeel van het spel en hoewel ik het ermee eens ben dat sommige aspecten verbeterd zouden kunnen/mogen worden (jezelf constant overbieden onmogelijk maken bijvoorbeeld), vind ik het onderdeel zelf het spel ook wel in enige mate verrijken.

      Ik denk dat de aangegeven problemen een beetje aan de uni waarin je speelt ligt en de tijden waarop je gebruik maakt van de veiling. Zelf speel ik in Quantum en daar hebben we natuurlijk ook onze big spenders, maar ik merk dat daar de veiling voor iedereen wel toegankelijk is verder. Je kan regelmatig met kleine biedingen (onder 10K) leuke boosters op de kop tikken, maar je moet dan wel een klein beetje moeite doen om regelmatig de veiling te controleren. Als je natuurlijk maar eens in de zoveel tijd een gooi doet naar een booster op de momenten waarop ook de big spenders actief zijn, is het niet heel gek dat je er naast grijpt.

      En tja, als underdog in een oudere uni zoals uni3 mee willen doen aan de veilingen vergt natuurlijk wat meer moeite en inzet. Maar ik denk dat als je een beetje doorhebt wie wanneer op de veiling actief is, dan kun je vast op de overige tijden je slag slaan.

      Dit is overigens enkel mijn visie erover qua ervaringen als speler zelf zijnde. Ik weet dat er wat de veiling betreft twee redelijk grote kampen zijn. Zij die er met enige regelmatig baat bij weten te hebben en zij die er de keren dat ze meedoen er voor hun gevoel altijd naastgrijpen. En ik zal niet beweren dat het ene kamp meer gelijk heeft dan het andere. Ik heb alleen persoonlijk de daadwerkelijke 'problemen' nooit ondervonden, ook niet als lager staande speler in een al wat oudere uni.

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Knigge, Tiesto en ik zijn beide top 10 spelers in uni3 en ook beide vrijwel nooit actief op de veiling.

      Jij denkt puur uit eigen belang en vind het allemaal prima omdat je alliantie toch vrijwel alle veilingen pakt in jullie uni. Volgens mij willen jullie ook het liefst zo min mogelijk spelers in jullie uni zodat je de hele dag itjes kan raiden zonder dat iemand je voor is.....

      Iedereen zn speelstijl en zal me verder ook een zorg zijn hoe jullie er mee omgaan.

      In uni3 zullen we een nieuwe spelregel toevoegen zodat het bij ons iig wat eerlijker gemaakt word