[TOT: 70.373.000] NexussJR [VuuR] vs. Vloerpizza [ESP] (A: 566.000, D: 69.807.000)

• [TOT: 70.373.000] NexussJR [VuuR] vs. Vloerpizza [ESP] (A: 566.000, D: 69.807.000)

Gisteravond een aantal planeten gephalanxed om te kijken of er nog wat vloog en deze vloot tegengekomen die Vloerpizza op een transport gesaved had. Na een beetje rekenen kon het niet anders dan dat hij op 10% vloog. Terug gerekend, gaan slapen en vanochtend de recjes en vloot verstuurd.

Niet mijn 1e HoFje maar wel de eerste die het waard is om te posten.

Vloerpizza succes met herbouwen!

Met dank aan Longfolius voor een extra phalanxcheck rond 05:00 's nachts om zeker te weten dat vloerpizza niet zijn transport had terug getrokken.

On 04-08-2017 --:--:--, the following fleets met in battle:

Attacker NexussJR [VuuR]

Battleship 3.234
      Battlecruiser 2.028
      Espionage Probe 1

Defender Vloerpizza [ESP]

Small Cargo 117
      Large Cargo 251
      Light Fighter 1.071
      Cruiser 553
      Battleship 578
      Recycler 148
      Espionage Probe 27
      Bomber 5
      Destroyer 49
      Battlecruiser 24
      Small Shield Dome 1

After the battle ...

Attacker NexussJR [VuuR]

Battleship 3.226 ( -8 )
      Battlecruiser 2.027 ( -1 )
      Espionage Probe 0 ( -1 )

Defender Vloerpizza [ESP]

Destroyed!

The attacker has won the battle!
      The attacker captured:
      0 Metal, 0 Crystal and 384.908 Deuterium

The attacker lost a total of 566.000 units.
      The defender lost a total of 69.807.000 units.
      At these space coordinates now float 14.340.900 metal and 5.988.900 crystal.
      The attacker captured a total of 384.908 units.

The chance for a moon to be created from the debris was 20%.
      The attacker(s) captured the debris.

Summary of profit/losses:

Summary attackers(s)

Metal: 13.950.900
      Crystal: 5.827.900
      Deuterium: 369.908
      The attacker(s) made a profit of 20.148.708 units.

Summary defender(s)

Metal: -47.423.000
      Crystal: -19.812.000
      Deuterium: -2.956.908
      The defender(s) lost a total of 70.191.908 units.

Powered by OGotcha CR Converter 4.1.4
    • Thunderfredje wrote:

Altijd mooi als een aanvaller met 100x meer punten iemand van 177.000 punten sloopt!

Desondanks fout van Vloerpizza om op deze manier te saven!
      Zal je vast niet meer overkomen! :whistling:

@NexussJR probeer de volgende keer misschien iemand van je eigen kaliber aan te pakken :dunno:
      Hoezo zou je een target moeten laten liggen als hij het jou zo mooi aanreikt ?
      Het is een oorlogsspel, grote vallen kleinere aan zo werkt het.

Iig de volgende keer gewoon pakken, als ze niet goed willen saven dan moet je het maar zo doen ;)
    • Thunderfredje wrote:

Altijd mooi als een aanvaller met 100x meer punten iemand van 177.000 punten sloopt!

@NexussJR probeer de volgende keer misschien iemand van je eigen kaliber aan te pakken :dunno:
      Hoe dan ook mooie slag en mooi getimed Nexuss! :thumbup:

Farmville al eens overwogen?

Lekker hitje Nexxus! Gewoon slopen wat er te slopen valt :thumbup:
      Spendeer die gsjes maar in meer bootjes.
    • knigge wrote:

Thunderfredje wrote:

Hoezo zou je een target moeten laten liggen als hij het jou zo mooi aanreikt ?Het is een oorlogsspel, grote vallen kleinere aan zo werkt het.

Iig de volgende keer gewoon pakken, als ze niet goed willen saven dan moet je het maar zo doen ;)
      Altijd mooi als een GO en BO reageren op je bericht! :thumbsup:

@knigge misschien is dit wel de reden dat heel Ogame gewoon op sterven na dood is?
      @The Script zullen we ons dan samen inschrijven voor Farmville? Ik denk dat ze daar wel updates doorvoeren en vernieuwing brengen in het spel!
    • Waarom zou ik hem niet aanvallen, 20m winst is 20m winst.

Wel grappig om te zien dat na dit commentaar jullie een nieuw lid gekregen hebben met ook een aanzienlijke hoeveelheid meer punten die meteen even op al mijn planeten komt kijken.

Vergeet ook niet dat jullie deze onofficiële oorlog begonnen zijn!
    • NexussJR wrote:

Waarom zou ik hem niet aanvallen, 20m winst is 20m winst.

Wel grappig om te zien dat na dit commentaar jullie een nieuw lid gekregen hebben met ook een aanzienlijke hoeveelheid meer punten die meteen even op al mijn planeten komt kijken.

Vergeet ook niet dat jullie deze onofficiële oorlog begonnen zijn!
      Waarom zouden wij niet op jouw planeten mogen komen kijken als jij het constant bij ons doet? Leg me die logica even uit.

En op welke manier zijn wij deze onofficiële oorlog dan begonnen?

En over de hit zelf: propere hit en goede les, zoals ik al zei :thumbup:
    • Ik zeg niet dat jullie dat niet mogen. Tuurlijk mag dat, iedereen mag bij iedereen kijken. Ik vind het alleen opmerkelijk dat er commentaar gegeven wordt over het aanvallen van iemand met een lagere score om enkele uren later een nieuw lid in jullie alli te zien die meteen even komt buurten ;)

Jullie zijn dit begonnen door de NAP die er met TSE was te veranderen. De enige reden dat we die alliantie ooit gejoined waren was omdat 1 van onze vriendengroep daar in zat, niet vanwege de NAP die er met ESP was.

Maar laten we er niet verder over door gaan, heeft geen nut. Ik besteed deze tijd liever aan het zoeken naar mijn volgende ESP target :D
    • Mooie hit NexusJR, de "save" les word hier even geleerd. Het is inderdaad een oorlogsspelletje en daarom mag iedereen iedereen aanvallen, klopt!
      Maar als je de verandering van de NAP (van jouw VORIGE account) ziet als een oorlogsverklaring (wat het overigens niet is), dan is dat meer omdat alleen jij dat ziet dan dat dat de bedoeling is.

Ik zelf zag persoonlijk dat alle personen in de buurt maar naar TSE gingen omdat die een NAP met ons hadden, en ze wilde niet fleeten en daarom was TSE de beste oplossing, lekker veilig. Ala hier kunnen we nog uren over bakkelijen, maar dat heeft geen zin en daar heb ik geen zin in. TSE heeft ons niet de oorlog verklaard dus ik denk dat je de enige bent die het zo ziet ;)

Als je zo graag een oorlog wilt, maak het dan officieel op het forum ipv een loze term in een discussie te gooien om je aanval deels te rechtvaardigen ( het andere deel is de 20 mil winst, wat logisch is :) ).

GL met rebuild Vloerpizza, met hulp van ons ben je er zo bovenop ;)
    • NexussJR wrote:

Ik zeg niet dat jullie dat niet mogen. Tuurlijk mag dat, iedereen mag bij iedereen kijken. Ik vind het alleen opmerkelijk dat er commentaar gegeven wordt over het aanvallen van iemand met een lagere score om enkele uren later een nieuw lid in jullie alli te zien die meteen even komt buurten ;)

Jullie zijn dit begonnen door de NAP die er met TSE was te veranderen. De enige reden dat we die alliantie ooit gejoined waren was omdat 1 van onze vriendengroep daar in zat, niet vanwege de NAP die er met ESP was.

Maar laten we er niet verder over door gaan, heeft geen nut. Ik besteed deze tijd liever aan het zoeken naar mijn volgende ESP target :D
      Hoewel sanctafrax eigenlijk alles al heel duidelijk en correct heeft verwoord, wil ik toch nog wel even toevoegen dat zowel jij (nexuss) als videogamedunkey een account id schoot krijgen geworpen, vervolgens direct TSE verlaten (mes id rug?) en vervolgens tegen de leden van TSE zegt dat ze absoluut geen NAP met VuuR moeten verwachten en je daarna de leden van TSE direct gaat bespioneren met je nieuw account.

Ik laat het aan de rest van dit forum over, hoe moreel-ethisch verantwoord deze acties zijn...
    • Nog maar een laatste reactie dan.

Ik zei: onofficiële oorlog. Dit was de beste verwoording die ik er voor kon gebruiken. TSE verlaten was al ruimere tijd een idee van onze vriendengroep, dat het gebeurt is nadat er nieuwe accounts gekregen zijn is toeval. Ja, ik heb even rond gekeken bij leden van TSE, puur om te kijken wat ze hadden, niet met de intentie om te vliegen.

Ik weet van niemand die tegen leden van TSE gezegd heeft dat ze absoluut geen NAP met VuuR moeten verwachten. Als dit gedaan is dan is dit niet vanuit de alliantie gedaan maar door iemand persoonlijk zonder dit te uiten naar de rest van VuuR. Het is inderdaad wel waar dat we niet van plan zijn een NAP met hun te beginnen, dit is wat oud zeer van hoe de NAP tussen TSE en ESP deels stop gezet is.

Ik zie de verandering van de NAP tegen onze oudere accounts niet als een oorlogsverklaring. Het is wel gedaan omdat jullie te weinig targets konden vinden dus met de intentie om op een goed moment een keer op ons te vliegen.

Dat je gezien hebt dat alle leden in de buurt naar TSE gingen omdat die een NAP met jullie hadden is een aanname. Eentje die nergens op gebaseerd is dan gokwerk. De enige reden dat we naar TSE zijn gegaan is omdat daar een vriend van ons zat. We zijn Ogame weer begonnen met een groepje vrienden en het was vanaf begin af aan de bedoeling om samen te spelen, als dus een van ons een alliantie joined is de logische stap dat de rest volgt. Dat er een NAP was had dus niks te maken met waarom wij bij TSE gingen.

Ik persoonlijk hoef ook totaal geen oorlog, jullie spioneren bij ons, wij bij jullie. Als er wat te halen valt zullen spelers van beide allianties een poging wagen lijkt me, logisch want dat is het spel.

Ik heb er nu genoeg over gezegd, de rest van de discussie mag wat mij betreft uitgevochten worden in het spel zelf.