Hoe werkt vloot productie precies?

    • Hoe werkt vloot productie precies?

      Ik vroeg mij af of de nanofabriek als een multiplier werkt over je werf, want in dat geval word het op een gegeven moment het waard om je werf verder te uppen omdat dat dan resource technisch effectiever is.

      Klopt dit vermoeden?

      The post was edited 2 times, last by SaHell ().

    • Vanaf een bepaald niveau nano wordt de tijdwinst per gs inderdaad hoger als je de werf een niveau omhoog doet.
      Er zijn echter twee redenen waarom ik toch de werf nooit hoger dan 12 zou doen. Ten eerste is de tijdwinst per planeetveld veel hoger voor de nano en planeetvelden is een belangrijke constraint. Als je daardoor eerder een volgend niveau terravormer moet doen zijn dat ook extra kosten. Ten tweede is de tijdwinst van werf 13 en eventueel 14 enz. eigenlijk te verwaarlozen. Ja het kost per gs dan wel minder dan de nano, maar de daadwerkelijke tijdwinst is marginaal. Doe lekker je nano omhoog en halveer bouwtijden (werkt ook voor gebouwen) en kijk niet meer om naar de werf zodra die op 12 staat.
    • 1123581321 wrote:

      Nee.

      Werf uppen vanaf level 12 heeft geen zin, tijdswinst is te verwaarlozen tov nano

      Tijdswinst werf; 1/(1+ werf)
      Tijdswinst nano: 1/2^nano
      Oneens. Ik zit zelf op nano 7 met werf 15 overal. Als je beetje fatsoenlijk koloniseert horen velden geen issue te zijn en werf 15 kost nog altijd niks.
      Natuurlijk zijn de eerste niveaus nano vele malen meer effectief dan werf maar er komt een punt dat nano redelijk prijzig begint te worden.
      Nano halveert je bouwtijd, werf verlaagt de standaard bouwtijd. Je kunt wel blijven halveren, maar soms kan het nuttiger zijn je standaard bouwtijd te verminderen om meer rendement te halen op je vorige niveau nano's. Wanneer je werf namelijk upt op nano 6 dan verlaag je niet 1x je standaard bouwtijd maar feitelijk verlaag je 1x de bouwtijd die 6x gehalveerd wordt.

      Ik raad je aan om simpelweg even te simmen met een bouwtijden simulator wat je wilt hebben (wil je lg in 1 sec of gewoon zo kort mogelijke bouwtijd voor RIP's bijvoorbeeld). Ik speel zelf 5x eco waarbij het verder uitbouwen van werf nano eigenlijk enkel nog nut heeft voor de bouw van Sterren des Doods. Het lichte spul zit al lang op 1 sec en dat kun je niet minder maken. Het zou zonde zijn om gs te verspillen door in iets te investeren waar je weinig baat bij hebt.