Vraag over Handelaar (opslag)

    • Vraag over Handelaar (opslag)

      Noob hier.

      Als je de een handelaar wilt gebruiken (en ik loop er over te denken mijn spaarzame DM hiervoor te gebruiken) staat er zo'n regel dat je voldoende opslag moet hebben. Bedoelen ze daarmee dat als je meer van een bepaalde grondstof krijgt dan je kunt opslaan dat je dan niet meer produceert. Prima, dat is niet meer dan normaal en daar kan ik mee leven.

      Of, bedoelen ze dat je niet meer kunt ruilen dan je kunt opslaan en je anders het meerdere kwijt bent?

      In een voorbeeld. Stel ik heb net een nieuwe kolonie gestart dus de standaard opslag capaciteit is 10000 van elke grondstof. Stel ik heb 1000K deut er neergegooid en ik wil 600K gebruiken om te ruilen voor metaal en 400K voor kristal. Even aangenomen dat de standaard verhoudingen gelden krijg ik dan 1800K metaal en 800K Kristal of 10K Metaal en 10K kristal.

      Vraag het even voordat ik mezelf met zo'n handelaar mezelf te grazen neem en de tekst bij de handelaar blinkt niet echt uit in wat er precies bedoeld wordt.
    • Als je opslag maar 10k is ga je maar voor 10k die opslag vullen, je geeft ook niet meer uit dan wat je effectief koopt, best eerst opslag uppen zodat er alles in kan, of handelen op een planeet met grote opslag. Productie stopt niet, tenzij je opslag vol is maar vermoed dat als je gaat ruilen, je de gs'en ook gwn gaat gebruiken...

      (bv: ratio 3/2/1; als je dan deut voor kristal wil handelen en je opslag is 10k kan je 5k deut verkopen voor 10 k kristal, maar dan moet je wel zien dat je opslag echt leeg is...)
    • Denk er ook aan dat je maar 1 soort grondstoffen per keer dat je de handelaar oproept kunt ruilen.
      Dus als je metaal en kristal voor je deut wilt , dit 2x een handelaar kost.
      De opslag geld alleen voor de grondstoffen die je verkrijgt , zou dus wel even de grondstoffen die er staan (tijdelijk) saven zodat je meer uit je opslagen haalt.
      En ja als je opslagen maar 10.000 is dan kun je maar 10.000 verkrijgen de overgebleven deut is dan wel groter , is niet dat je die kwijt bent.
      ADMIN
    • Bedankt voor de antwoorden.

      1 vervolg noob vraag nog.

      Stel dat ik deut voor kristal wil en de opslag voor Kristal is 10K en ik heb 10K deut. Moet ik dan 2 keer een handelaar oproepen (dus 2 keer DM uitgeven) om die 10K deut in 2 keer om te zetten voor in totaal 20K Kristal of kan ik een opgeroepen handelaar een paar keer (of voor een bepaalde tijd) gebruiken om een paar keer te handelen?

      Hoop dat je meer dan 1 keer kan handelen na het oproepen van een handelaar anders wordt het een dure (DM) grap .... of je moet flinke voorraad bunkers hebben.
    • Klopt, Je moet dan dus voor 5k deut verhandelen, dat je kristal opslag vol zit, dan alle kristal wegschepen, en dan kan je weer 5k deut verkopen.
      Elke keer als je wil verkopen moet je die 3.500 DM betalen, dus is idd duur als je het in kleine stapjes doet.

      Beste is altijd grote opslagen te gebruiken waar meteen een paar miljoen in kwijt kan.

      PAS OOK OP! elke keer je de handelaar gebruikt veranderen de handels ratio's de ene wat interessanter dan de andere
    • queen sylvia wrote:

      Denk er ook aan dat je maar 1 soort grondstoffen per keer dat je de handelaar oproept kunt ruilen.
      Dus als je metaal en kristal voor je deut wilt , dit 2x een handelaar kost.
      De opslag geld alleen voor de grondstoffen die je verkrijgt , zou dus wel even de grondstoffen die er staan (tijdelijk) saven zodat je meer uit je opslagen haalt.
      En ja als je opslagen maar 10.000 is dan kun je maar 10.000 verkrijgen de overgebleven deut is dan wel groter , is niet dat je die kwijt bent.
      uhhh. Bedoel je nou dat wanneer ik deut verkoop bij de handelaar ik er maar 1 soort terug voor kan krijgen? Bijvoorbeeld alleen metaal. Want dat ik zeer zeker niet het geval. Als ik deut aan de handelaar verkoop kan ik zowel metaal als kristal krijgen en dit kost me maar 1x de handelaar.
    • Anuvinda wrote:

      queen sylvia wrote:

      Denk er ook aan dat je maar 1 soort grondstoffen per keer dat je de handelaar oproept kunt ruilen.
      Dus als je metaal en kristal voor je deut wilt , dit 2x een handelaar kost.
      De opslag geld alleen voor de grondstoffen die je verkrijgt , zou dus wel even de grondstoffen die er staan (tijdelijk) saven zodat je meer uit je opslagen haalt.
      En ja als je opslagen maar 10.000 is dan kun je maar 10.000 verkrijgen de overgebleven deut is dan wel groter , is niet dat je die kwijt bent.
      uhhh. Bedoel je nou dat wanneer ik deut verkoop bij de handelaar ik er maar 1 soort terug voor kan krijgen? Bijvoorbeeld alleen metaal. Want dat ik zeer zeker niet het geval. Als ik deut aan de handelaar verkoop kan ik zowel metaal als kristal krijgen en dit kost me maar 1x de handelaar.
      Dacht ik idd ook, maar aangezien ik geen DM heb liggen kon ik het niet testen en was dus niet zeker genoeg om tegen de admin in te gaan :p
    • Ik durf het -voorzichtig- wel aan. Queen Sylvia omschrijft het niet juist.

      Als je een hoeveelheid deut hebt liggen dan kan je daar met 1 handelaar een bepaalde hvh metaal en kristal voor krijgen.
      Dus voor 10 k deut kan je bv 15 k metaal en 10 k kristal krijgen als je de gelukkige eigenaar bent van een 3-2-1 handelaar.

      En ja je moet voldoende hoge opslagen hebben. Ik gebruik de handelaar regelmatig en heb opslagen als: 17-16-11
      Vaak ruil ik een berg deut in wat ik op dat moment nodig heb. Dat kost dan ook slechts 3500 DM terwijl er dan in 1 x 200 milj deut omgezet wordt in met/krist.

      Queen Silvia voorbeeld is wel goed als je deut nodig hebt en dan dus met 2 x een handelaar je metaal en kristal moet omzetten in de gewenste deut.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!