Wanneer is een slag eervol bij AGS?

    • Wanneer is een slag eervol bij AGS?

      Hallo beste mensen. Gisteren heb ik een ags slag gemaakt in Zagadra en daarbij hing er best veel vanaf of de raid 50% of 75% zou zijn. Ik kon toen nergens vinden wat nu precies de regels zijn m.b.t. het eervol laten zijn van een slag in AGS.

      Vandaar dat ik hem hier bij vragen neer zet. Wij dachten namelijk het gemiddelde in militair lager moest zijn als hem, maar dat klopt niet. Ik meen mij ook nog iets te herinneren dat je alle militaire punten bijeen moet optellen en dan delen door 2 en dan nog lager moet staan als hem. Maar goed aangezien dit het gemiddelde is als je met 2 man vliegt heb ik geen idee of het daarvan komt.

      In ieder geval zou het fijn zijn om in het vervolg gewoon van tevoren te kunnen berekenen of een slag eervol is of niets. Iemand die mij hierin wegwijs kan maken?
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • De OGame Wikia heeft dit netjes uitgelegd.
      Een AGS is eervol als de verdediger een bandiet is of als de aanvallers gezamenlijk maximaal 2 keer het aantal militaire punten van de verdediger hebben (het gaat hier om militaire punten in de ranglijst, niet de hoeveelheid vloot in de slag). In alle overige situaties is een AGS niet eervol.

      Ter referentie:
      ogame.wikia.com/wiki/Honor_Points
      ~ Ex-Mod ~ Ex-SGO ~

      ~ Pegasus ~ Punten 372.573.250 (Plaats 4 van 1.004) ~
    • Verder blijf ik het vreemd vinden dat sterkere spelers bevoordeeld worden ten opzicht van kleinere spelers. Iemand boven je neerhalen in AGS is minder eervol als spelers met 1/10de van je punten bashen. Maar goed, GF werkt in mysterieuze wegen laten we maar zeggen :P In ieder geval goed om de regels te weten, klagen heeft verder ook weer niet veel zin, we moeten het ermee doen ^^
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Dat is dan wel al helemaal een naaistreek :P


      Maar zou zoiets niet gewoon vallen onder bugabuse of is het gewoon de bedoeling dat dit zo werkt? :/

      Want bijv. probing wordt wel gezien als bugabuse, terwijl deze bug er al 15 jaar is en heel eenvoudig opgelost kan worden. Dus aangezien GF dat niet lukt wellicht dat dit ook een bug is die ze niet gefixed krijgen :P
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Nee bij een solo top 10 slag gaat het erom dat de aanvaller solo vliegt of in het geval van een ninja dat de verdediger solo is. Makkelijker gezegd, de winnaar van de slag moet solo zijn.
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • swami_dude wrote:

      Nee bij een solo top 10 slag gaat het erom dat de aanvaller solo vliegt of in het geval van een ninja dat de verdediger solo is. Makkelijker gezegd, de winnaar van de slag moet solo zijn.
      Maar dan is de vraag wie is de winnaar

      wanneer er een slag is met 80% vloot naar puin met kerkhof kan het zijn dat de verdediger bv de slag "verliest" maar het puin heeft dus winst behaald
      Kan je hem dan als winnaar bestempelen of is hij alsnog de verliezer?

      BV uitgaande dat de aanvaller geen verlies heeft kwa vloot en ruimtewerf 14-17
      slag met 10000 SSjes (600 mil gs) (verdediger 1)
      1 spio (verdediger 2)
      480 mil puin
      168 mil aan ruimtewerf
      648 Mil GS

      dus 48Mil "winst" maar wel zijn vlootje kwijt