[TOT: 51.576.000] Takeoff [Bro] vs. JamesCameron [Playbook] (A: 4.560.000, V: 47.016.000)

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • [TOT: 51.576.000] Takeoff [Bro] vs. JamesCameron [Playbook] (A: 4.560.000, V: 47.016.000)

      Aanvalletje was paar dagen geleden en ik wilde hem niet posten. Maar blijkbaar is dit zo'n enorme klap voor James dat hij niet alleen een bedreiging nodig vond maar ook was dit genoeg reden om op 3 planeten van mij te vliegen waar volgens mijn sim geen winst op werd gemaakt (volgens hem was er wel winst dus we spreken hier misschien over een paar duizend gs). Helaas voor hem was ik gewoon online en is zijn verlies alleen nog maar groter geworden.

      Er wordt mij weleens gevraagd door een lagere speler waarom ik hem/haar aanval terwijl ik zo hoog sta, waarom ik niet iemand pak met meer punten. Nouja dit is het antwoord, als je een leuke raid doet nemen ze dat zeer persoonlijk en gaan ze bashen.

      Het is me al gelukt om uitgescholden te worden door HT (maar dat mag, was op Discord dus is niet officieel), er is een kans dat er nu nog iemand van nep-bro kwaad op me is :D


      De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 08-11-2018 --:--:--, toen het tot een gevecht kwam:


      Aanvaller Takeoff [Bro]
      ________________________________________________

      Vernietiger 2.000
      Slagschip 8.000
      _________________________________________

      Verdediger JamesCameron [Playbook]
      ________________________________________________

      Groot vrachtschip 500
      Spionagesonde 136
      Zonne-energiesatelliet 2.902
      Raketlanceerder 5.000
      Kleine laser 2.500
      Grote laser 750
      Gausskanon 75
      Plasmakanon 75
      Grote planetaire schildkoepel 1
      _________________________________________


      Na het gevecht ...

      Aanvaller Takeoff [Bro]
      ________________________________________________

      Vernietiger 2.000 ( -0 )
      Slagschip 7.924 ( -76 )
      _________________________________________

      Verdediger JamesCameron [Playbook]
      ________________________________________________

      Vernietigd!
      _________________________________________


      De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
      De aanvaller steelt:
      2.759.495 Metaal, 724.709 Kristal en 1.022.526 Deuterium

      De aanvaller heeft een totaal van 4.560.000 eenheden verloren.
      De verdediger heeft een totaal van 47.016.000 eenheden verloren.
      Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 5.136.000 metaal en 8.064.000 kristal.
      De aanvaller heeft een totaal van 4.506.730 eenheden gestolen.

      De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 20%.
      De aanvaller(s) hebben het puin.



      Totale samenvatting winst/verlies:



      Samenvatting aanvaller(s)

      Metaal: 4.475.495
      Kristal: 7.648.709
      Deuterium: 1.022.526
      De aanvaller(s) hebben een totaal van 13.146.730 eenheden winst gemaakt.


      Samenvatting verdediger(s)

      Metaal: -29.309.495
      Kristal: -17.339.709
      Deuterium: -4.873.526
      De verdediger(s) hebben een totaal van 51.522.730 eenheden verloren.



      Powered by OGotcha CR Converter 4.1.7
    • Lijkt mij idd een prima raid, je kunt natuurlijk ook in de plaats daarvan lagere spelers bashen voor minder winst... :P

      James lijkt mij dat dit zo gerebuild is, succes ermee :)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Goed dat je het post! Zo zien meer spelers het 8)

      Ik heb ervoor gekozen om met meer satjes te werken (en met meer vloot). In 6x speed en 80% puin betekent dat dat ik of hyperactief mn planeten moet legen, of ogame hyperactief moet checken, of mega veel def moet maken. Ik vind ogame leuk, maar ik heb geen zin in hyperactief alles dichtpoetsen.
      Dus daarom ontmoedig ik het mensen aangezien ik een redelijk vlootje heb weten te maken! Dat is nog winstgevend ook (mijn sim liet in 2.5m winst zien, daar ging dan 500-800k deut vanaf... maar vooruit :P)
      Niet zo leuk om te horen natuurlijk, dat je van mijn 'vetpotjes' af moet blijven, maarja, dan had je maar een groter vlootje moeten bouwen!!

      Dus komt het hierop neer: raid je mijn planeetjes voor de dagproductie die er ligt, dan kun je een bash op al je planeetjes verwachten.
      Als ik gewoon slordig ben geweest krijg je een sportieve reactie en zal ik je gewoon op de 'normale' manier proberen te pakken (zie ook de 10k lg die swami van planeetje heeft weggesnaaid ;) ).

      Je komt vast wel over de gemiste inkomsten heen takeoff. Ik ben zelfs de kwaadste niet en als je belooft van mijn lieve satjes af te blijven zullen de bashes je bespaard blijven ;)
    • JamesCameron wrote:

      Goed dat je het post! Zo zien meer spelers het 8)

      Ik heb ervoor gekozen om met meer satjes te werken (en met meer vloot). In 6x speed en 80% puin betekent dat dat ik of hyperactief mn planeten moet legen, of ogame hyperactief moet checken, of mega veel def moet maken. Ik vind ogame leuk, maar ik heb geen zin in hyperactief alles dichtpoetsen.
      Dus daarom ontmoedig ik het mensen aangezien ik een redelijk vlootje heb weten te maken! Dat is nog winstgevend ook (mijn sim liet in 2.5m winst zien, daar ging dan 500-800k deut vanaf... maar vooruit :P)
      Niet zo leuk om te horen natuurlijk, dat je van mijn 'vetpotjes' af moet blijven, maarja, dan had je maar een groter vlootje moeten bouwen!!

      Dus komt het hierop neer: raid je mijn planeetjes voor de dagproductie die er ligt, dan kun je een bash op al je planeetjes verwachten.
      Als ik gewoon slordig ben geweest krijg je een sportieve reactie en zal ik je gewoon op de 'normale' manier proberen te pakken (zie ook de 10k lg die swami van planeetje heeft weggesnaaid ;) ).

      Je komt vast wel over de gemiste inkomsten heen takeoff. Ik ben zelfs de kwaadste niet en als je belooft van mijn lieve satjes af te blijven zullen de bashes je bespaard blijven ;)
      Sounds like a deal, beloofd :D en ik mocht niet meer vloot bouwen, er werd me van alle kanten toegeschreeuwd dat ik mijnen moest bouwen :(
    • Kijk dit vind ik altijd zo jammer, dat zo'n bedreiging van kleinere spelers werkt...

      Geef dan gewoon toe dat je te veel liet slingeren, overkomt iedereen wel eens je bouwt een paar uur aan mijnproductie aan plasma's bij en dan is het probleem weer opgelost. Dat je gewoon rustig satjes bij bouwt en gsjes laat liggen terwijl je inkomsten groter worden is logisch. Iedereen heeft dan dat punt dat die over die treshold heen gaat waardoor het voor iemand winstgevend wordt om te vliegen. In plaats van te gaan lopen dreigen kun je dan ook heel simpel zeggen, oh ok, duw er wat extra verdediging bij of haal het wat vaker leeg en het is opgelost...

      Kijk als je het zo wilt spelen kan dat natuurlijk ook en dan slopen we elke morgen elkaars sats, maar ik kan rustig op fusie overstappen en ik heb bijna geen verdediging, dus ik denk dat jij meer te verliezen hebt dan :)

      Maar ik ben ook de kwaadste niet, als jij stopt met mijn alliantiegenoten te bedreigen omdat je zelf te veel laat slingeren dan hoeven we niet dat kinderachtige gedoe heen en weer te gaan doen ;)
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Er zijn verschillende manieren om spulletjes van jezelf te beschermen. Wanneer je de grotere vloot hebt komen daar nog wat manieren bij ;)

      Als je van plan bent om mij met bashes en meer raidjes op andere gedachten te brengen heb je aan Playbook een verkeerde, daar wij gewoonweg de meeste vuurkracht kunnen verzamelen.

      Draaien je maantjes ook op fusie? 8)

      P.S. Mijn voorgaande post blijft natuurlijk staan.
    • Jouw manen draaien ook niet op fusie, in plaats van gewoon een beetje normaal te doen nadat je de tijd hebt om af te koelen zet je dus dubbel in :) Is mooi dat mensen hier dan ook meteen kunnen zien dat het niet een vlaag van boosheid is maar gewoon jouw persoonlijkheid... Moet je lekker doen hoor, als het moet kan ik ook vervelend zijn, ik ga wel weer normaal spelen zodra je gestopt bent :)

      Anyways mijn aanbod om gewoon normaal te doen naar elkaar staat ook gewoon nog en ik zou zeggen leer gewoon van je foutjes en ga niet kinderachtig liggen te huilen om 0.1% van je totaalpunten ;) Het is ook vrij duidelijk wie het meest verdrietig hier gaat worden van zo'n kinderachtig heen en weer gebash als je hierom al moet huilen ^^ Als ik dit verloor bouwde ik gewoon wat verdediging en ging verder met m'n leven...
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • Ik heb er geen traan om gelaten. Dit is gewoon een tactische afweging.

      Ik snap ook niet waar je moeilijk om doet, het is sws normaal voor de hoger gerankte spelers elkaar niet dagelijks te raiden. Ik zet het gewoon een beetje kracht bij. Tis ook niet alsof je er onbekend mee bent, jillian heeft exact dit ook al eens gedaan bij jou ;)
    • Inderdaad en dat vond ik ook belachelijk, 10 dagen later lag hij dan ook netjes terug op mijn maan + winst :)
      Ik probeer een statement te maken tegen bullies die altijd maar gaan liggen IPR'n, bashen zonder reden en manen blazen omdat ze zelf fouten maken. Ga gewoon verder met je spel en neem maatregelen dat het niet weer gebeurd.

      Je mag natuurlijk doen wat je wilt, mij lijkt het vrij nutteloos om dit heen en weer te doen. Ik vlieg ook niet zomaar de sats van andere spelers kapot puur om te kutten, wat jij dus blijkbaar wel doet. Echter is 13 miljoen winst een mooi winstje, ik vlieg wel eens voor minder, dus ik snap niet waar jij over loopt te miepen ;)

      Edit: Trouwens Jillian vloog wel nog voor m'n vloot, ik weet niet of jij dat ook bedoelde of puur maantjes blazen om te kutten. Want als je voor m'n vloot gaat blazen dan denk ik niet dat er verschil is, want dat zou jij hiervoor ook al doen ^^ Dus neem aan dat de bedreiging dat m'n manen niet op fusie draaien betekend dat je ze voor de fun wilt gaan blazen, anders is het niet echt een bedreiging namelijk XD
      Ex-GOtje
      Zagadra Gevorderde 20%: 43 / Top 10: 9 (solo: 3) / Ripkills 565
      Jupiter hofcounter: 110 / Top 10: 2 / Ripkills: 9
      ~~ Everywhere I go, turtles grow ~~
    • ik snap dat je het spel 'eervol' wilt spelen, zo ben ik meestal ook. Maar met de hoeveelheden satjes die ik nodig heb moet ik veel def neerzetten, te veel def naar mijn smaak. Dus neem ik maatregelingen om te voorkomen dat dat niet te vaak gebeurt! Ik vloog trouwens op winst, dus technisch gezien niet eens een bash :P

      Lijkt mij vrij nutteloos dat heen en weer te doen, dus vandaar dit statement.
      P.S. Het doel zou natuurlijk altijd zijn om met (grof geschut) het vlootje van de satjessloper te prakken :D Maantjes leveren niet zo veel puin op...
    • Tja James, als je besluit om sats op je planeten neer te leggen, kan het wel eens voorkomen dat het geprakt wordt. Zeker deze hoeveelheden kunnen wel wat (gratis) kristalwinst opleveren. En 13 miljoen is nu inderdaad niet erg weinig. Persoonlijk vind ik het dan misschien zelfs een beetje kinderachtig dat je dat met bashes wilt vergelden. Als dat jouw manier van spelen is, then so be it. Maar dan is het wel zo dat je een reactie kan verwachten van spelers. Wat dat betreft ben ik het wel met swami eens. Leg een kleine anti-raid verdediging neer en het probleem is opgelost. Je sats blijven intact. En als je gaat vliegen op spelers riskeer je ninja's :). Dat doe je die nietjes van je toch niet aan?

      Ontopic: Prima slag Takeoff, niks mis mee. 13 miljoen winst is mooi.
      James, voor jou geen probleem om te rebuilden. Succes :)
      ~ Veni Vidi Sempi ~


      Zagadra
      Deimos