Ingame polls voor het wijzigen van de specificaties van een universum

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Ingame polls voor het wijzigen van de specificaties van een universum

      Beste spelers,

      Een tijdje terug zijn wij het proces gestart om in bestaande universa de specs zoals bijvoorbeeld de eco-snelheid te verbeteren in bestaande universa (zie Wijzigen specificaties van bestaande universa). Helaas is dit toen op pauze komen te staan doordat de merge er tussendoor kwam.

      Nu is de merge inmiddels grotendeels afgerond en is het project ook weer door ons opgepakt. In overleg met Lorovus (onze Community Manager) hebben we een plan gemaakt en op zeer korte termijn (deze week) zal iedereen ingame een bericht ontvangen met de mogelijkheden voor de poll en een instructie om te stemmen op de voor hen gewenste wijziging.

      Op dit moment zullen enkel de volgende specs in de polls voorbij komen: eco-snelheid (tot en met max 7), vlootsnelheid (tot en met max 1 hoger dan het is), vloot naar puin percentage en het deutverbruik. Bijzondere specs zoals def naar puin en spioraiden zullen niet in de polls te vinden zijn. Enkel verbeteringen van de huidige specs zullen als opties te vinden zijn, specs zullen in geen geval verlaagd worden. Voor elke spec kun je een keuze maken voor de snelheid of het percentage dat voor jou persoonlijk het speelplezier zou vergroten. Ook de optie om niets te veranderen zal in de poll aanwezig zijn, mocht je content zijn met de huidige specs.

      Om een daadwerkelijke wijziging door te krijgen moet 70% of meer van de spelers het eens zijn met de wijziging. Omdat je met de hoeveelheid opties per spec zeer waarschijnlijk nooit op 70% per optie uitkomt, zullen we na het aflopen van de poll kijken naar de hoogste optie in de poll, waar minimaal 70% het eens is met die optie of beter. Dus stel 20% stemt voor 5x eco en 50% stemt voor 6x eco, dan is 70% het eens met 5x of beter dus zal 5x uiteindelijk worden ingevoerd.

      Voor de wijziging qua vlootspeed staat het minimum op 75%, omdat een wijziging hierin voor veel spelers meer impact heeft dan de wijziging van de andere mogelijkheden.

      De universa die een poll krijgen zijn: Uni3, Gemini, Pegasus, Wasat, Xalynth en Zagadra. De overige uni's zullen voor lopig hun huidige specs behouden.

      De polls zullen voor 2 weken actief zijn. Iedereen die mag stemmen ontvangt een unieke link waarmee ze binnen 2 weken een keuze kunnen maken. We hebben voor de eerlijkheid en om manipulatie grotendeels te voorkomen een minimale punten limiet ingesteld die je voorbij moet zijn om mee te stemmen in de polls (100.000 punten). Het heeft dus inmiddels geen zin om nieuwe accounts aan te maken in een universum om daar de stemming te proberen te beïnvloeden. We vinden het natuurlijk jammer dat dit überhaupt nodig is, maar willen toch ons best doen de polls zo eerlijk mogelijk te houden.

      LET OVERIGENS OP: Eenmaal gestemd is gestemd! Er is GEEN mogelijkheid om je stem terug te draaien wanneer deze reeds ingeleverd is. Maak dus een verstandige keuze!

      Het is mogelijk om dit dit draadje hierover te discussiëren: Discussiedraadje: Ingame polls voor het wijzigen van de specificaties van een universum

      Met vriendelijke groet,
      Jullie Admin Team

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Beste spelers,

      De poll is inmiddels gestart en de berichten worden verstuurd. Je kunt deze vinden in het 'Ogame' tabje van de berichten inbox.

      Overigens zie ik dat ik iets in de bovenstaande post vergeten ben. Daar een wijziging qua vlootspeed voor veel spelers een veel grotere impact heeft dan de overige wijzigingen, zal hier een minimum van 75% worden gehanteerd (in plaats van de 70% zoals bij de overige mogelijkheden).

      Met vriendelijke groeten,
      Het Admin Team

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Beste spelers,

      Ik krijg regelmatig de vraag of het mogelijk is om de ingame berichten met daarin de link naar de poll nogmaals te sturen, omdat de berichten handmatig verwijderd zijn uit onbegrip of inmiddels al niet meer in de inbox zichtbaar zijn. Helaas is dit niet mogelijk.

      De tool waarmee de poll is opgezet is in principe een soort van hobbyproject geweest van (vermoedelijk) een van de CoMa's bij GameForge. Van wat ik begrijp heeft elk bericht dat verstuurd is een unieke link erin gehad die niet te traceren is naar de speler zelf en waarmee maar eenmalig gestemd kan worden. Doordat bij elk bericht een nieuwe link wordt gegenereerd, zou het opnieuw versturen van de berichten betekenen dat sommige mensen de kans krijgen om meerdere malen te stemmen en dat zou niet heel eerlijk zijn. Enkel aan een paar spelers het bericht opnieuw versturen kan ook niet, daar er niet na te gaan is of diegene al gestemd heeft of niet.

      Ik begrijp dat het wellicht vervelend is voor degenen die hierdoor de kans mislopen hun mening te kunnen geven voor de aanpassingen. Echter is het aanpassen van de specs geen 'officieel' iets dat GameForge aanbiedt en dat het überhaupt voor ons uitgevoerd wordt is meer als een extra dienst aan ons als spelers. Daar komt dan ook een klein beetje eigen verantwoordelijkheid bij kijken, zoals het bericht daadwerkelijk lezen, het niet te verwijderen zonder gestemd te hebben en natuurlijk ruim op tijd te stemmen voor de poll.

      Over enkele dagen is de poll daadwerkelijk pas afgelopen en wordt het tijd om de resultaten van de stemming te bepalen en bekend te maken. Dit zal niet direct op 25 november bekend zijn, maar als we meer weten dan zullen jullie dat zoals altijd direct hier kunnen lezen. Bedankt voor jullie geduld, begrip en natuurlijk alvast voor jullie input in de polls.

      Met vriendelijke groet,
      Het Admin Team

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Beste spelers,

      Een kleine update vanaf onze kant. De stemming is inmiddels afgelopen en de stemmen zijn ook inmiddels geteld. Helaas zijn er nog wat dingetjes die voor de zekerheid moeten worden nagelopen en naberekend en kortgesloten met onze CoMa, vandaar dat er nog geen resultaten hier gedeeld zijn. We willen niemand blij maken met een dode mus of juist bang maken met een wijziging die uiteindelijk toch er niet doorkomt.

      Ik snap dat iedereen heel graag wil weten, wat er voor zijn of haar speeluni in het verschiet ligt. Ik wil jullie echter toch nog even om jullie geduld vragen, zodra ik duidelijkheid heb over mijn laatste paar puntjes zal ik de uitslagen hier neerzetten.

      Met vriendelijke groet,
      Het Admin Team

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Beste spelers,

      Ik hoefde blijkbaar niet lang op de gewenste antwoorden te wachten, de uitslagen zijn nu echt officieel bekend en correct. :)

      Op de onderstaande wijzigingen is met een voldoende meerderheid (70%) gestemd om deze doorgevoerd te krijgen:

      Uni 3:
      Ecosnelheid: van 3x naar 5x

      Gemini:
      Ecosnelheid: van 4x naar 7x
      Deutverbruik: van 100% naar 70%

      Pegasus:
      Ecosnelheid: van 4x naar 5x
      Deutverbruik: van 100% naar 80%

      Wasat:
      Ecosnelheid: van 4x naar 7x

      Xalynth:
      Ecosnelheid: van 4x naar 7x

      Zagadra:
      Ecosnelheid: van 6x naar 7x

      Om nog even stil te staan bij hoe deze meerderheid is bepaald:

      Wish2Die wrote:

      Om een daadwerkelijke wijziging door te krijgen moet 70% of meer van de spelers het eens zijn met de wijziging. Omdat je met de hoeveelheid opties per spec zeer waarschijnlijk nooit op 70% per optie uitkomt, zullen we na het aflopen van de poll kijken naar de hoogste optie in de poll, waar minimaal 70% het eens is met die optie of beter. Dus stel 20% stemt voor 5x eco en 50% stemt voor 6x eco, dan is 70% het eens met 5x of beter dus zal 5x uiteindelijk worden ingevoerd.

      Voor de wijziging qua vlootspeed staat het minimum op 75%, omdat een wijziging hierin voor veel spelers meer impact heeft dan de wijziging van de andere mogelijkheden.

      Een exacte datum voor wanneer deze wijzigingen doorgevoerd zullen worden is nog niet bekend, maar we gaan ons best doen om dit op korte termijn (bij voorkeur binnen 2 weken nog) er nog doorgezet te krijgen. Wanneer we een datum afgesproken hebben zullen we dat ook weer direct hier laten weten.

      Iedereen ontzettend bedankt voor jullie input, zowel in de polls als in de discussiedraadjes op het forum. Ik snap dat de uitslagen wellicht niet voor iedereen precies is wat ze gewenst hadden, maar ik hoop toch dat er een groot deel van jullie tevreden is over het uiteindelijke resultaat.

      Met vriendelijke groet,
      Het Admin Team

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Beste spelers,

      Ik besef me dat jullie ook ontzettend benieuwd zijn naar hoe er daadwerkelijk is gestemd. Hieronder kun je de belangrijkste zaken van de stemming samengevat terugvinden.

      Om het even kort uit te leggen, ik heb per universum onderstaand overzicht gemaakt. Bovenaan kun je zien hoeveel stemmen er in totaal zijn uitgebracht, in uni3 is dat bijvoorbeeld 113 stemmen. Als je dan bij de resultaten van de eco snelheid kijkt, dan zie je dat 74 daarvan voor een 7x snelheid was. Dit was maar 65% en dus niet voldoende om doorgevoerd te krijgen. Vervolgens is gekeken bij een 6x eco snelheid hoeveel mensen daarvoor hebben gestemd of op een hogere snelheid. Dat waren er in uni3 78 (74+4). Alsnog maar 69% en niet genoeg om doorgevoerd te krijgen. Met de 13 stemmen voor 5x is er echter een hoog genoeg percentage voorstander om die wijziging doorgevoerd te krijgen. Deze is in het overzicht dan ook in het groen weergegeven.

      Ik heb voor het gemakt de stemmen op reeds actieve specs en de keuzes waar überhaupt niet op gestemd is weggelaten.

      Mochten jullie fouten tegenkomen, laat het me dan even weten via de mail of boardpm, dan corrigeer ik ze wanneer ik een momentje heb. Ik heb vanavond zo veel nummertjes voorbij zien vliegen dat ik het me goed voor kan stellen dat er hier en daar misschien een klein foutje ingekropen is bij het overzicht maken. :P

      Universum 3
      Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 113

      Vlootsnelheid
      2x | 36 stemmen | 31.9%

      Economiesnelheid
      4x | 4 stemmen | 84.1% voor 4x (of hoger)
      5x | 13 stemmen | 80.5% voor 5x (of hoger)
      6x | 4 stemmen | 69.0% voor 6x (of hoger)
      7x | 74 stemmen | 65.5% voor 7x

      Puinveld
      40% | 10 stemmen | 48.7% voor 40% (of meer)
      50% | 45 stemmen | 39.8% voor 50%

      Deutconsumptie
      80% | 7 stemmen | 48.7% voor 80% (of minder)
      70% | 6 stemmen | 42.5% voor 70% (of minder)
      60% | 6 stemmen | 37.2% voor 60% (of minder)
      50% | 36 stemmen | 31.9% voor 50%


      Gemini
      Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 64

      Vlootsnelheid
      5x | 25 stemmen | 39.1%

      Economiesnelheid
      5x | 1 stem | 90.6% voor 5x (of hoger)
      6x | 4 stemmen | 89.0% voor 6x (of hoger)
      7x | 53 stemmen | 82.7% voor 7x

      Puinveld
      40% | 6 stemmen | 65.7% voor 40% (of meer)
      50% | 36 stemmen | 56.0% voor 50%

      Deutconsumptie
      80% | 1 stemmen | 75.0% voor 80% (of minder)
      70% | 6 stemmen | 73.4% voor 70% (of minder)
      60% | 2 stemmen | 64.1% voor 60% (of minder)
      50% | 39 stemmen | 60.9% voor 50%


      Pegasus
      Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 44

      Vlootsnelheid
      3x | 22 stemmen | 50.0%

      Economiesnelheid
      5x | 3 stemmen | 75.0% voor 5x (of hoger)
      7x | 30 stemmen | 68.2% voor 7x

      Puinveld
      70% | 4 stemmen | 56.8% voor 70% (of meer)
      80% | 21 stemmen | 47.7% voor 80%

      Deutconsumptie
      80% | 2 stemmen | 72.7% voor 80% (of minder)
      70% | 2 stemmen | 68.2% voor 70% (of minder)
      60% | 1 stemmen | 63.6% voor 60% (of minder)
      50% | 27 stemmen | 61.4% voor 50%


      Wasat
      Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 29

      Vlootsnelheid
      4x | 9 stemmen | 31.0%

      Economiesnelheid
      5x | 3 stemmen | 93.1% voor 5x (of hoger)
      7x | 24 stemmen | 82.8% voor 7x

      Puinveld
      70% | 6 stemmen | 58.6% voor 70% (of meer)
      80% | 11 stemmen | 37.9% voor 80%

      Deutconsumptie
      50% | 19 stemmen | 65.5% voor 50%


      Xalynth
      Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 92

      Vlootsnelheid
      3x | 25 stemmen | 27.2%

      Economiesnelheid
      5x | 6 stemmen | 84.8% voor 5x (of hoger)
      6x | 7 stemmen | 78.3% voor 6x (of hoger)
      7x | 65 stemmen | 70.7% voor 7x

      Puinveld
      60% | 10 stemmen | 50.0% voor 60% (of meer)
      70% | 36 stemmen | 39.1% voor 70%

      Deutconsumptie
      60% | 7 stemmen | 69.6% voor 60% (of minder)
      50% | 59 stemmen | 64.1% voor 50%


      Zagadra
      Totaal aantal uitgebrachte stemmen: 54

      Economiesnelheid
      7x | 48 stemmen | 88.9% voor 7x


      Met vriendelijke groeten,
      Het Admin Team

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Beste spelers,

      Het is dan eindelijk zo ver. De aangevraagde wijzigingen zullen op 12 december rond 10:00 doorgevoerd worden in de betreffende universa. Hieronder kun je voor de volledigheid nog de door te voeren wijzigingen nalezen.

      Uni 3:
      Ecosnelheid: van 3x naar 5x

      Gemini:
      Ecosnelheid: van 4x naar 7x
      Deutverbruik: van 100% naar 70%

      Pegasus:
      Ecosnelheid: van 4x naar 5x
      Deutverbruik: van 100% naar 80%

      Wasat:
      Ecosnelheid: van 4x naar 7x

      Xalynth:
      Ecosnelheid: van 4x naar 7x

      Zagadra:
      Ecosnelheid: van 6x naar 7x

      Met vriendelijke groet,
      Het Admin Team

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.