Bij deze slag hoort een verhaaltje
De afgelopen tijd zoals te zien op het board is plofkop goed bezig dikke hits te scoren. Dikke winsten zijn voor een groot deel geinvesteerd in vloot, zodat hij gisteren zelfs de op 1 na laatste playbooker (op mij na :P) voorbij ging. Playbook begon ook ineens bij bosjes te sneuvelen, dus dr moest iets gebeuren. Helaas is plofkop oplettend, veel online en niet gemakkelijk te vangen. Paar keer het een en ander geprobeerd, maar helaas zonder succes. Dus dan maar zonder halve maatregelingen zn plaatsing maantjes slopen en de plaatsing terugtimen. De sterren stonden niet ideaal met een paar sterke spelers in vmode, maar dr moest iets gebeuren en het gebeurt niet vaak dat 3 grote vloten 's nachts een maantje (of drie) om kunnen ploegen. Vooraf veel sims gedraaid, wat als dit, wat als dat... het ging allemaal net, dus gaan met die banaan.
3 spelers die elk 6 waves met meerdere rips op 3 manen sturen, en een hoop ge'ipr om een zootje def weg te werken die op de maan stond (dank voor de hulp barcodeplayer!).
Ik geloof totaal rond de 40 rips kwijtgeraakt en 1.5k ipr verstuurd? Ik heb de tel niet echt bijgehouden
Vlootje werd pas zichtbaar toen het laatste maantje het begaf, we hoopten stiekem natuurlijk op een dirty kolo fleetsave
Maar we vonden het k*tste wat maar kon, namelijk plofkop had had zijn gehele vloot in 10 gelijke delen gesplitst en individueel op plaatsing gestuurd
Nuja... een grote klapper was uitgesloten... wat nu dan?
Plan van terugtimen maar zo goed en zo kwaad als het kon uitgevoerd, de individuele vlootjes op de lanx over verschillende spelers verdeeld en afwachten tot plof on kwam....
Plof kwam al vroeg online, en trok snel achter elkaar de vlootjes terug in een willekeurige volgorde.
Zo goed en zo kwaad als het kon de terugkomtijden berekend... We hoopten dat er 2 of 3 vlootjes op hetzelfde tijdstip terug zouden keren, en dat leek het geval te zijn! Om puindieven te omzeilen de vloot veeeeel te vroeg getimed in eerste instantie en pas later vertraagd naar het juiste tijdstip.
De planning verliep niet geheel smooth, het geplande moment van impact werd namelijk 3 seconden later door 1s lag bij klikken, 1s te laat klikken in de hektiek van het vertragen 30s voor impact en ook 1 seconde door lag van ogame zelf!
Het grappige is dat juist door deze vertraging de hit gelukt is! De betrouwbaarheidsmarges van onze berekeningen vielen namelijk precies verkeerd, waardoor we 5 seconden na, en 3 seconden voor een terugkerende vloot zouden hitten. Alleen, doordat we 3 seconden lag hadden hebben we de toen net teruggekeerde vloot zo strak gesniped dat de ogame server de bijbehorende 200 mil grondstoffen nog niet had doorgeladen, vandaar dat we niks hebben geraid
We hebben in ieder geval onze onkosten eruit en het was eigenlijk weer ouderwets harstikke spannend in ogame land! Heb ik een tijdje gemist in zagrada, dus dat was meer dan welkom.
Leuk gepraat gedurende het lange wachten met het target en alle opgetrommelde support. Ik snap dat het niet zo leuk wakker worden was, maar uiteindelijk hebben we maar net een deuk in een pakje boter geslagen aangezien we maar 10% van je vloot gecrasht hebben en nul van de 2 mld gs die je in totaal 'aan alle boorden' had geraid hebben.
Soms gaat het alleen niet om de winst, vond het top deze slag te plannen, met een brak hoofd 10 verschillende return tijden te berekenen voor zover dat kon en een beetje te praten met iedereen voor en na de hit. Blackhawk en gambit bedankt! Wij gaan van ons bescheiden winstje genieten
Plofkop, glrb is niet meer nodig aangezien die al gedaan is en dr nog meer bij is gekomen
~HT @22-04-'19 ~8:30 | Moved naar Rustplaats. Niet langer een top10.
The post was edited 1 time, last by Hitsugaya Toushiro ().