Het verlies van OGame.nl

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

  • Zoals ik aangaf maar hierboven ietwat verzuipt in de rest van mijn off-topic:

    Wat Doc aangeeft ben ik ook veel vatbaarder voor dan slechts een lager getalletje: Herinneringstopics zoals die voor Pikachu zouden voor altijd bewaard moeten blijven, juist door de gevoeligheid die er omheen zit. Wellicht moet er een specifiek boardonderdeel komen, waarin dit soort topics nooit gearchiveerd worden en sowieso altijd meegaan naar eventuele volgende versies (hoewel ik ook hier de technische complexiteit zie, als er oude topics technisch gemigreerd moeten worden, blijf je met hetzelfde probleem zitten dat er vele tijd mee gemoeid zal zijn voor GF).

    Aanvulling:
    Als de database structuur ook aangepast wordt, kan dat betekenen dat er specifieke veranderingen moeten worden aangebracht aan elke record dat een posting is, om het in het nieuwe board niet voor problemen te laten zorgen. Dit kan altijd zorgen voor specifieke en onverwachte situaties, waar heel goed over nagedacht moet worden. Helaas kan dit dusdanig veel tijd en dus geld kosten, dat er voor de makkelijke weg gekozen wordt, zeker als er in een eerdere migratie al problemen zijn opgetreden die de boel nu alleen nog maar complexer kunnen maken.

    Verder is het een zeer grijs gebied welke topics wel en niet bewaard zouden moeten blijven. Ga je daar nu pas over nadenken, dan is dat in den beginne in feite al een kansloze missie. Dat zou structureel al gedaan moeten worden, wil je hier een kans in hebben, dus dan zou je dat vanaf nu moeten afvangen (ook technisch ondersteund).

    Dus ik snap de kant van GF zeker, desondanks vind ik het verdwijnen van bepaalde topics inderdaad jammer.
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • Doc Holliday wrote:

    De invloed is misschien beperkt, maar respecteer tenminste de forumleden hier die het gemis kenbaar maken en probeer niet iedere discussie maar monddood te maken uit gemakszucht.

    Mijn advies; duik in de backup. Neem de 50 of 100 grootste slagen mee. Neem uit respect de 100 meest besproken onderwerpen mee die niet onder de tag 'onzin' vallen en breng ook de bijzondere gebeurtenissen weer terug en geef dit weer een plaats op het forum.
    Dit zou fijn zijn, de post's die gaan over hoe moeilijk het zou zijn om "iets terug te halen zijn imo volkomen zinloos.
    Als het team hier zijn best voor doet, prima, dikke 10.
    Mocht het om technische reden niet te kunnen, no problem.
    ps, Tuin bedankt voor het opnieuw openen van dit probleem.
  • Bolder wrote:

    Doc Holliday wrote:

    De invloed is misschien beperkt, maar respecteer tenminste de forumleden hier die het gemis kenbaar maken en probeer niet iedere discussie maar monddood te maken uit gemakszucht.

    Mijn advies; duik in de backup. Neem de 50 of 100 grootste slagen mee. Neem uit respect de 100 meest besproken onderwerpen mee die niet onder de tag 'onzin' vallen en breng ook de bijzondere gebeurtenissen weer terug en geef dit weer een plaats op het forum.
    Dit zou fijn zijn, de post's die gaan over hoe moeilijk het zou zijn om "iets terug te halen zijn imo volkomen zinloos.Als het team hier zijn best voor doet, prima, dikke 10.
    Mocht het om technische reden niet te kunnen, no problem.
    ps, Tuin bedankt voor het opnieuw openen van dit probleem.

    Bedankt voor de positieve reacties. Ik had zelf ook het gevoel dat dit een probleem is wat niet opgelost is en eigenlijk door allerlei zaken wordt er niet aan gedacht om het op te lossen en verzand de discussie in allerlei andere onderwerpen die niet zo relevant zijn

    Ik denk dat dat ook gewoon de boodschap moet zijn. Probeer een bepaalde selectie terug te krijgen om zo weer het forum weer zijn historie terug te geven. De spamtopics over elven wolven en konijnen of het opteltopic is dan natuurlijk niet zo belangrijk (wie verzint het ook ;) )

    Mocht het technisch niet mogelijk zijn dan kunnen we ons daarbij neerleggen, maar ik vermoed dat ze bij het team en bij GF een heel eind kunnen komen met een beetje goede wil.
    Eventus stultorum magister
  • Freakertje wrote:

    Wellicht moet er een specifiek boardonderdeel komen, waarin dit soort topics nooit gearchiveerd worden en sowieso altijd meegaan naar eventuele volgende versies (hoewel ik ook hier de technische complexiteit zie, als er oude topics technisch gemigreerd moeten worden, blijf je met hetzelfde probleem zitten dat er vele tijd mee gemoeid zal zijn voor GF).

    Dit is waar ik zelf ook aan dacht, en wat waarschijnlijk mogelijk moet zijn. Echter gaat dit pas gebeuren wanneer het nieuwe forum helemaal ready is. Ik heb geen idee zelf of we uberhaupt bij de oude post kunnen komen, maar vrij zeker dat er naar gekeken gaat worden.

    Doc Holliday wrote:

    Bolder wrote:

    Doc Holliday wrote:

    De invloed is misschien beperkt, maar respecteer tenminste de forumleden hier die het gemis kenbaar maken en probeer niet iedere discussie maar monddood te maken uit gemakszucht.

    Mijn advies; duik in de backup. Neem de 50 of 100 grootste slagen mee. Neem uit respect de 100 meest besproken onderwerpen mee die niet onder de tag 'onzin' vallen en breng ook de bijzondere gebeurtenissen weer terug en geef dit weer een plaats op het forum.
    Dit zou fijn zijn, de post's die gaan over hoe moeilijk het zou zijn om "iets terug te halen zijn imo volkomen zinloos.Als het team hier zijn best voor doet, prima, dikke 10.Mocht het om technische reden niet te kunnen, no problem.
    ps, Tuin bedankt voor het opnieuw openen van dit probleem.
    Bedankt voor de positieve reacties. Ik had zelf ook het gevoel dat dit een probleem is wat niet opgelost is en eigenlijk door allerlei zaken wordt er niet aan gedacht om het op te lossen en verzand de discussie in allerlei andere onderwerpen die niet zo relevant zijn

    Ik denk dat dat ook gewoon de boodschap moet zijn. Probeer een bepaalde selectie terug te krijgen om zo weer het forum weer zijn historie terug te geven. De spamtopics over elven wolven en konijnen of het opteltopic is dan natuurlijk niet zo belangrijk (wie verzint het ook ;) )

    Mocht het technisch niet mogelijk zijn dan kunnen we ons daarbij neerleggen, maar ik vermoed dat ze bij het team en bij GF een heel eind kunnen komen met een beetje goede wil.
    Hi Doc,

    Om te beginnen: Thanks voor je input! Daarnaast vind ik het zinnetje wat ik geel heb gemaakt hierboven nou net de verkeerde toon uit slaan. Er is absoluut respect voor de forumleden, en zoals in dit topic al meerdere keren aangegeven willen we juist input van jullie hebben om samen naar een oplossing te werken. Echter moet je ook met een realistische blik naar het probleem kijken. Wij kunnen niet 'even' alle verwijderde posts door kijken en zoeken naar de 50/100 posts die dan belangrijk zouden zijn. Welk criterium zouden we hiervoor moeten aanhouden?

    Ik denk dat het duidelijk is vanuit de community dat er een groot gemis is momenteel, en ik denk dat wij als mods daar op moeten antwoorden. Nu zal het zo zijn dat er eerst gekeken moet worden of we uberhaupt bij de oude posts kunnen komen, en dan, in samenwerken met de forumleden, een overzicht maken van welke posts graag terug gehaald moeten worden.


    @Bolder Om even aan te geven hoe lastig het is om op de juiste toon een antwoord te geven: Ik vind de posts die dat aangeven alles behalve zinloos. Het is waarschijnlijk erg veel werk, lastig werk en daarnaast onwijs moeilijk om te bepalen wat en wat niet terug gehaald moet worden. Hoe maak je iedereen blij? Zoals ik hierboven al aangeef is het denk ik belangrijk dat we eerst afwachten wat de mogelijkheden zijn voor we naar de volgende stap gaan.
    Retired.

    - Seek Discomfort -
  • Abremsev wrote:

    @Bolder Om even aan te geven hoe lastig het is om op de juiste toon een antwoord te geven: Ik vind de posts die dat aangeven alles behalve zinloos. Het is waarschijnlijk erg veel werk, lastig werk en daarnaast onwijs moeilijk om te bepalen wat en wat niet terug gehaald moet worden. Hoe maak je iedereen blij? Zoals ik hierboven al aangeef is het denk ik belangrijk dat we eerst afwachten wat de mogelijkheden zijn voor we naar de volgende stap gaan.
    Wat bedoel je nu?
    A, de toon?
    B Hoe lastig het is?
    C, Hoe je iedereen blij maakt?
    Lees je uberhaupt wel een post goed door?
    Staat er iets wat er niet zou moeten staan?
    Meer of minder?

    Bolder wrote:

    Dit zou fijn zijn, de post's die gaan over hoe moeilijk het zou zijn om "iets terug te halen zijn imo volkomen zinloos.
    Als het team hier zijn best voor doet, prima, dikke 10.
    Mocht het om technische reden niet te kunnen, no problem.
    ps, Tuin bedankt voor het opnieuw openen van dit probleem.
    De eerste zin slaat op het technische gedeelte waar enkele een mening over hebben hoe het zou moeten cq kunnen.. dat is in mijn ogen nutteloos,simpel gezegd: kan het prima!
    Kan het niet ook prima, maar dan is er wel tenminste voor mijn,ons, gevoel iets aan gedaan.
  • Een met dit topic hoor, vooral om de content dan om het nummertje ja. Alsof iemand dat boeit, behalve Bolder dan

    Bolder wrote:

    KIJK NU..!!!
    Als Bolder het onderwerp op het forum zet dat hij zijn post's mist en zegt dat het niet om de postcount gaat maar over de, zoals Tuin het omschrijft, waardevolle post's, dan komt er ineens een aardig antwoord!!!
    Vervolgens gaat het los en gaat het dicht!!

    Hoe moet je vertrouwen blijven houden in het Team???
    Sluit me dan ook bij Leg aan.
    Jij hebt echt een hele vreemde manier van posten, en tevens ook een hele aparte definitie van aardig. Je komt namelijk heel erg zeurderig over, als ik team was, had ik ook elk topic van jou dicht willen gooien.

    Er waren overigens al een tijd lang heel veel posts weg, al voordat ze de postcount daadwerkelijk geupdate hebben, naar het correct aantal posts.

    If you do not change direction, you may end up where you are heading.
  • Oh alles kan. Als je voldoende tijd, geduld en geld hebt, kun je met waterdruppels de Mount Everest in zand veranderen. Kost wel miljoenen jaren.
    Ik probeer als ICT'er zijnde begrip te kweken bij ons gebruikers van wat het behelst om sommige migraties uit te voeren, met onverwachte effecten als je bepaalde dingen even snel en ondoordacht doet. En dat andere acties ook niet zomaar even te doen zijn. Je hebt inzet en je hebt beloning. Als die twee niet in balans zijn, wordt het een moeilijk verhaal. Als we dat snappen, is het resultaat, ondanks misschien niet gewenst, beter te verhapstukken.
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • De suggesties over topics die "belangrijk" zijn gaat niet doorkomen. We hebben van alle actieve universa Top 10's van de huidige grootste slagen (Solo, AGS en totaal). Voor al het andere is "het belang" van een topic onderhevig aan interpretatie en discussie.

    Denken dat wij ons als team niet inzetten is een foutieve aanname, maar we kunnen nu eenmaal niet alles delen wat zich afspeelt in de wereld van GF. We zijn echter al maanden bezig met dit hele board gebeuren, dus wees er gerust op dat wij doen wat redelijkerwijs mogelijk is om dit in zo goed mogelijk te laten verlopen. Vanuit GF is erg duidelijk gemaakt wat iedere community moest doen om de upgrades zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hier is de nodige pushback op geweest, maar de logica van GF is simpel maar treffend. Dat kan betekenen dat topics die je graag zag zijn verdwenen, maar als je eerlijk bent... Keek je daar eens per maand, eens per jaar of toch stiekem veel minder?

    Kijkende naar alternatieven;
    Twaalf community's gewoon heel hun forum kwijt en samengevoegd tot één forum.
    Twee community's zien hun fora die volledig verwijderd worden en zullen een nieuw forum starten.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Lord, ik was het eigenlijk eens met andere postende teamlers in dit topic maar vind jouw reactie vrij zwak.

    Dus je wist al maanden van het hele board gebeuren, maar je licht de community niet in? Dat is dan jouw keuze, maar die keuze was fout. Wat je ook had kunnen doen was niet de community inlichten maar wel een topic maken met welke threads wij als community belangrijk vinden en die dan zodoende proberen te bewaren of voor mijn part extern ergens onder weten te brengen. Dan had je niet doorverteld wat je niet had mogen doorvertellen van GF maar was het wel een handig trucje om toch in onze ogen belangrijke threads te kunnen bewaren.

    We hebben van alle actieve universa Top 10's van de huidige grootste slagen (Solo, AGS en totaal). Voor al het andere is "het belang" van een topic onderhevig aan interpretatie en discussie.
    Dat kan betekenen dat topics die je graag zag zijn verdwenen, maar als je eerlijk bent... Keek je daar eens per maand, eens per jaar of toch stiekem veel minder?
    Je slaat hier volledig de plank mis met de wijze waarop je dit zo stelt; echt onterecht betweterig en neerbuigend.
    Er zijn topics weg van users die ontzettend veel voor de community hebben betekend en die gestopt zijn of er zelfs niet meer zijn. Kijk eens beneden naar mijn SIG. Is dat aan interpretatie en discussie onderhevig? Echt ontzettend jammer dat je zo reageert, had ik niet verwacht van je. Ik snap dat je de vaak ook onterechte kritiek niet leuk vindt, maar je hebt een paar weken kunnen nadenken en dan kom je met deze reactie. Serieus?

    Nogmaals:

    Heeft deze community nog een COMA?
    Kan er alsnog geprobeerd worden een uni te vernoemen naar Pikachu aangezien zijn topic nu ook verdwenen is?
    Definitief is niet voor eeuwig
  • Lord wrote:

    De suggesties over topics die "belangrijk" zijn gaat niet doorkomen. We hebben van alle actieve universa Top 10's van de huidige grootste slagen (Solo, AGS en totaal). Voor al het andere is "het belang" van een topic onderhevig aan interpretatie en discussie.

    Denken dat wij ons als team niet inzetten is een foutieve aanname, maar we kunnen nu eenmaal niet alles delen wat zich afspeelt in de wereld van GF. We zijn echter al maanden bezig met dit hele board gebeuren, dus wees er gerust op dat wij doen wat redelijkerwijs mogelijk is om dit in zo goed mogelijk te laten verlopen. Vanuit GF is erg duidelijk gemaakt wat iedere community moest doen om de upgrades zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hier is de nodige pushback op geweest, maar de logica van GF is simpel maar treffend. Dat kan betekenen dat topics die je graag zag zijn verdwenen, maar als je eerlijk bent... Keek je daar eens per maand, eens per jaar of toch stiekem veel minder?

    Kijkende naar alternatieven;
    Twaalf community's gewoon heel hun forum kwijt en samengevoegd tot één forum.
    Twee community's zien hun fora die volledig verwijderd worden en zullen een nieuw forum starten.
    ken je dan ook links geven waar ik de top 10 slagen kan zien ??
    van universum 1 bvb
  • Je doet de aanname dat de enorme schoonmaak ook al maanden bekend was, maar helaas. De uiteindelijke grote schoonmaak moest in no-time gedaan worden. Tot die tijd liepen nog diverse discussies en toen de knoop doorgehakt was, moest alles ineens gister klaar. En zoals we allemaal weten is de aangekondigde upgrade nog altijd in vertraging tot onbekend moment, om een idee te geven van hoe de wereld werkt.

    Of mijn post neerbuigend is of betweterig of zwak, doet niet af aan de feitelijkheid ervan. Ik presenteer de feiten zoals ze zijn en die zijn niet altijd leuk.

    :::EDIT:::
    Reactie op bovenstaande post die kwam terwijl ik al aan het schrijven was. Universum 1 is volgens mij geen actief universum? Dus nee, we hebben enkel nog de universa van voor de laatste merge en daar was universum 1 al geen onderdeel meer van.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Lord wrote:

    Je doet de aanname dat de enorme schoonmaak ook al maanden bekend was, maar helaas. De uiteindelijke grote schoonmaak moest in no-time gedaan worden. Tot die tijd liepen nog diverse discussies en toen de knoop doorgehakt was, moest alles ineens gister klaar. En zoals we allemaal weten is de aangekondigde upgrade nog altijd in vertraging tot onbekend moment, om een idee te geven van hoe de wereld werkt.

    Of mijn post neerbuigend is of betweterig of zwak, doet niet af aan de feitelijkheid ervan. Ik presenteer de feiten zoals ze zijn en die zijn niet altijd leuk.

    :::EDIT:::
    Reactie op bovenstaande post die kwam terwijl ik al aan het schrijven was. Universum 1 is volgens mij geen actief universum? Dus nee, we hebben enkel nog de universa van voor de laatste merge en daar was universum 1 al geen onderdeel meer van.
    er zijn in universum 1 wel hele leuke slagen gedeeld geweest alles van u1 foetsie kom toch op hier betalen we voor ?

    en u10 ook trouwens jullie denken daar maar wat @Doc Holliday !! mooi beschreven

    The post was edited 1 time, last by Wappie ().

  • Lord wrote:

    Vanuit GF is erg duidelijk gemaakt wat iedere community moest doen om de upgrades zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hier is de nodige pushback op geweest, maar de logica van GF is simpel maar treffend. Dat kan betekenen dat topics die je graag zag zijn verdwenen, maar als je eerlijk bent... Keek je daar eens per maand, eens per jaar of toch stiekem veel minder?

    Mag ik aangeven dat als Davy aannames maakt, jij deze ook maakt?
    Wie weet kijken mensen veel meer dan die ene keer dat jij denkt dat men doet.
    Ex solo no1.NL
  • Deels correct, ik stel mijn aanname als een vraag en niet als een gegeven feit.
    Anyhow, voor we in een discussie over punten en komma's terecht komen...

    Bij het lezen van dit topic, zie ik dat er suggesties verschijnen die niet haalbaar zijn. Dit kan ik laten gaan en afschieten wanneer het uitgewerkt is, of voorleggen aan GF en door hen laten afschieten. Echter, ik kan beter op voorhand de boeman zijn en een reactie plaatsen die minder prettig is dat die van andere teamlers dan achteraf de boeman te zijn nadat waardevolle tijd is besteed aan een uitwerking.

    :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
    ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
  • Nog niks, zoals hierboven is aangegeven. Vermoedelijk doordat ze tegen bugs zijn aangelopen, is het uitgesteld. Maar die reden is een aanname...

    Volgende stukje gaan geheid mensen over vallen, maar het is bedoeld om in perspectief te plaatsen. Vooropgesteld, ik zou het topic over Pikachu ook liever bewaard zien zijn gebleven.
    Maar uiteindelijk, als ik onder een steen kom te liggen, is dat uiteindelijk ook niet voor altijd. Het is slechts aan weinigen gegund om tot in lengte van dagen herdacht te worden. Een paar van die Egyptenaren zijn daar nogal volhardend in, maar voor de rest mag je blij zijn als je steen meer dan 20 jaar ligt. Toegegeven, op andere plekken, zoals bijvoorbeeld in het katholieke zuiden, zoals bij Duinkerken zijn begraafplaatsen met zuilen, tombes en stenen van honderden jaren oud. Erg indrukwekkend om een keer te mogen zien. Maar ook daar zaten plekken bij die met lint waren afgezet, die zo ontzettend vervallen waren dat er een ruimingsnotificatie op zat.

    Wat ik probeer te zeggen, niets is voor eeuwig. Sommige dingen op internet staan er langer op dan je graag zou zien, andere zijn net zo snel verdwenen als dat ze erop gezet zijn. Als GF morgen failliet gaat, dan is dit board ook niet nog een lang leven beschoren en dan is het topic ook weg.

    Hoe moeilijk soms ook, hoe graag we een herdenkingsplek in stand willen houden, er komt een moment dat we ook daarvan afscheid moeten nemen. Soms snel, zoals een bloemenzee bij Zaventem of bij Utrecht. Soms iets langer, zoals een condoleanceregister (fysiek) dat in het bezig vervalt van de familie. En als het echt lang moet, met een monument.
    Het register is nu helaas gesloten, ik zou graag zien dat de energie ingezet gaat worden voor het monument (universum), hoewel dat naar verwachting over een aantal jaar ook zal vervallen bij een exodus event...

    Ik heb bovenstaande met zoveel mogelijk respect geschreven, mocht ik toch iemand voor de schenen hebben geschopt, mea culpa.
    HoFcounter: LIV
    RIPKILLcounter: CXCI
    Gevorderde HoFcounter: XXVIII
    Expertcounter: VI
    Federatief
    Expertcounter: III
  • Wish2Die wrote:

    Bolder wrote:

    Hoe moet je vertrouwen blijven houden in het Team???
    Ik denk op dezelfde manier dat het team vertrouwen moet houden in de community. Vanuit die kant gaat ook continu dingen mis (denk aan topics waar dingen wel echt gewoon uit de hand lopen door een paar enkelingen) en daar vraag jij nu ook vertrouwen voor aan de mods dat een discussie een keertje niet uitloopt op gedoe. Ik denk dat het vanuit beide kanten beter kan, maar als ik de reacties hier zo lees moet dat wel goedkomen.

    Sowieso moet je er rekening mee houden dat jij vaak verre van vriendelijk uit de hoek komt Bolder en vanuit een objectief perspectief het veel vaker op irritaties uiten om te trollen lijkt dan een balletje opgooien voor een volwassen discussie. :P Als je graag ruimte ziet voor dit soort discussies op het forum dan zul je hier ook zelf wat aan moeten passen. Wellicht dat een andere toon minder snel leidt tot een slotje en wat eerder tot een zinvol gesprek.

    Wat betreft het echte onderwerp van dit topic, ja dat is echt zonde. Ik snap ook wel dat sommigen hier niet blij mee zijn, maar realistisch gezien is het ook niet heel nuttig om bijvoorbeeld slagen van 3 merges geleden te bewaren. Vaak bij een nieuwe board versie moeten gegevens van het oude board geëxporteerd en geïmporteerd worden (of op zijn minst geconverteerd). Hoe meer onnodige topics daarbij zitten, hoe langer dit proces kan duren. Weet niet of iemand nog weet hoe lang de vorige keer het board bij de upgrade down was, maar dat was volgens mij enkele dagen toen. :P Ik vermoed ook dat dat de reden is waarom er ditmaal zo strict dingen verwijderd is.

    Het is ook geen doen voor het team om individueel alle topics en forumdelen af te spitten voor topics die misschien wel bewaard zouden moeten worden en welke niet. Vooral met hoe actief het forum vroeger was zou dat echt enkele maanden werk zijn. En laten we eerlijk wezen, zo ver van tevoren kondigt GF dingen niet aan. :P

    Wellicht had betere communicatie vooraf veel van de ergernissen kunnen schelen. Maar of het had uitgemaakt voor het verdwijnen van de posts... Dat betwijfel ik.
    Zo zo over uit de hand gelopen gesproken. De meeste discussies zijn gewoon een paar users die elkaar een beetje jengen.

    Vroeger was het nog rellen geblazen. In de tijden van de grote Arthur (Emperor Shadam) en al die debielen van uni 3/1.

    Tegenwoordig krijg je al een warn als je iemand een kut noemt en gaat het hele topic op slot, want gevaar voor de openbare orde.
  • GGMM wrote:

    Tegenwoordig krijg je al een warn als je iemand een kut noemt en gaat het hele topic op slot, want gevaar voor de openbare orde.
    Nu is kut ook een woord wat imo erg snel op bepaalde lippen ligt..( wss komen hier weer dirty mind opmerkingen op..! )
    Maar om nu het topic van Davy zo snel weer te sluiten is, ook weer, imo een vorm van over kwalificatie die sommige mods zich aanmeten.
    Ethiek: een wetenschap waarbij wordt GEPROBEERD om bepaalde handelingen als goed of fout te KWALIFICEREN.
    Voor mijn gevoel is de uitdrukking "dit gaat nergens meer over, dus sluiten maar een te vaak aangehaald moto hier.
    Waren er dermate meningsverschillen die uit de hand liepen??
    Werden er haat en bedreigingen geuit?
    @'Freakertje
    De (iets) oudere in dit forum zijn mss van een andere mening, herdenkingsplekken in stand houden is niet verkeerd en heeft vaak te maken met emotie's.
    En de menselijke geest is nu eenmaal bij ieder verschillend, kan me voorstellen dat iemand zijn server opent en elke keer een flits van Pika heeft, dus is dat voor diegene best wel belangrijk.
  • Ik denk dat Lord wel belangrijke punten aanhaalt. Dat dit niet in de smaak valt bij de meesten is jammer en begrijpelijk, maar we kunnen er helaas niets anders van maken.
    Over het punt van Pikachu. Velen hebben hem alleen gekend van naam en hebben waarschijnlijk niet eens met hem gesproken, maar zijn nu vooral aan het meepraten met de rest. Ikzelf heb hem ook niet gekend ( enkel van naam ) of ooit gesproken. Voor mij is het dan ook niet specifiek iets persoonlijks.
    Voor sommigen is het vervelend dat het topic van Pikachu weg is, maar heeft het uiteindelijk zoveel meer impact voor je dat je het terug kan lezen op het forum of dat je nog die bepaalde herinneringen met hem hebt waarbij je niet hoeft terug te lezen waar je emoties waren?
    Als veteraan in losses kan ik sowieso wel aangeven dat emoties lichter worden, herinneringen verwateren en het gevoel wat in het begin altijd kut is en een impact kan hebben in je leven, je er uiteindelijk beter uit komt.
    Is het uiteindelijk niet fijner om te zien dat er nog signatures te zien zijn op het forum en dat je op zulke momenten nog even kunt herdenken wat jouw tijd met Pikachu betekende voor jou? Hier kan geen enkele post of topic aan tippen, omdat het gevoel voor jou het een stuk persoonlijker maakt.

    Uiteindelijke oordeel is helaas voor ons allemaal: GF zegt jump of push... Bij het eerste hebben we nog zelf een aantal keuzes om te maken.