Handelaar

    • Het onderdeel handelaar is als eens eerder ter sprake gekomen op het forum. Het gaat hierbij om het feit dat spelers nauwelijks kans krijgen om bij de handelaar een booster te verkrijgen doordat hoog gerankte spelers makkelijk kunnen overbieden. Dat betekent in praktijk dat hoger gerankte spelers in sommige gevallen 75% of meer van de boosters per dag binnenhalen. Daar is in beginsel de booster niet voor geintroduceerd. Het is bedoeld als ruggesteuntje om je account wat sneller uit te kunnen bouwen.
      Nu betekent het de spelers, die al hoog grankt zijn, een extra voordeel lrijgen en de lagere spelers worden weggedrukt. Een vorm van oneerlijke concurrentie dus.
      Ik pleit hierbij voor het instellen van een maximum per speler per dag. Dat maximum zou bv 25% kunnen zijn. Daarna is het niet meer mogelijk op die dag een bod uit te brengen. Hierdoor krijgen andere spelers ook de mogelijkheid boosters te verkrijgen en belanden deze niet bij de "happy few" .
      Graag hoor ik jullie mening hierover.

      Grtzz Startrooper
      (since 2008 u10, u3)
    • Ik heb hetzelfde probleem. Er zijn spelers die 24/7 i’tjes zitten te raiden. Daarom ligt er altijd weinig als ik een keer wil raiden.
      Kan er ingesteld worden dat spelers niet neer dan 50 raids per dag kunnen doen en maximaal 1x per dag dezelfde kolo?

      Nu hebben mensen met meer tijd een voordeel en word ik langzaam weggedrukt. Oneerlijke concurrentie dus.

      Kunnen we DM ook afschaffen? Ik zie spelers die veel afkopen en die daardoor harder groeien. Mensen met veel geld hebben dus een voordeel en dat vind ik oneerlijke concurrentie. Kan GF niet instellen dat je max €50 per uni mag besteden?

      Daarnaast zie ik regelmatig maankansaccounts waar gratis maankansen worden. Ik heb geen vrienden. Dus oneerlijke concurrentie.

      Ontopic: ik begrijp je probleem, het is vervelend als 1 of 2 spelers de veiling domineren maar er is vrij weinig aan te doen. Als grote en sterke speler heb je nu eenmaal wat meer slagkracht in elk facet van het spel.
      De veiling is een extraatje en je kan sowieso elke dag een “gratis” booster halen bij de import.
    • Veiling hoogste bieder wint, kun je niet hoger bieden helaas. Ben je te laat met verhogen van je bod helaas (dit heb ik zelf laatste tijd vaak maarjah kunt niet altijd winnen)
      Ben zelf namelijk ook iemand die vaak actief was op veiling en vaak is het bieden met minimale verhoging per keer is wat we vaak doen of wachten tot de laatste minuut. (snipen)
      + als paar hoge spelers actief zijn op de veiling kun jij als nieuwe speler nog niets winnen want die kunnen dan afspreken ik pak de eerste paar, daarna jij daarna hij etc etc.
      En anders kun je altijd er DM tegenaangooien ;)

      kunt items krijgen via
      Veiling, Laatste bieder wint,
      Import/export, 1x per dag, (tenzij actie elke 4 uur)
      Winkel kost donkere materie (kopen of vinden via expedities)
      Expedities met padvinders in de vloot

      misschien moeten we wel een veiling creëren met DM er langs dat vind GF wel interessant daar verdienen ze nog geld mee ook nog ;) of veiling afkopen met DM dat je het item zo ie zo wint.
      Denk zelf dat GF niets aan veilingmeester gaat veranderen zolang het geen geld oplevert anders kost 't alleen geld
    • LoneRanger wrote:

      Ik heb hetzelfde probleem. Er zijn spelers die 24/7 i’tjes zitten te raiden. Daarom ligt er altijd weinig als ik een keer wil raiden.
      Kan er ingesteld worden dat spelers niet neer dan 50 raids per dag kunnen doen en maximaal 1x per dag dezelfde kolo?

      Nu hebben mensen met meer tijd een voordeel en word ik langzaam weggedrukt. Oneerlijke concurrentie dus.

      Kunnen we DM ook afschaffen? Ik zie spelers die veel afkopen en die daardoor harder groeien. Mensen met veel geld hebben dus een voordeel en dat vind ik oneerlijke concurrentie. Kan GF niet instellen dat je max €50 per uni mag besteden?

      Daarnaast zie ik regelmatig maankansaccounts waar gratis maankansen worden. Ik heb geen vrienden. Dus oneerlijke concurrentie.

      Ontopic: ik begrijp je probleem, het is vervelend als 1 of 2 spelers de veiling domineren maar er is vrij weinig aan te doen. Als grote en sterke speler heb je nu eenmaal wat meer slagkracht in elk facet van het spel.
      De veiling is een extraatje en je kan sowieso elke dag een “gratis” booster halen bij de import.
      Je gaat hier wel ff voorbij aan het feit dat BIJV in uni 3 te maken heeft met stokoude accounts, terwijl er van onderin de laatste jaren aanwas is bijgekomen in de vorm van fusies
      Je kan stellen dat er zijn die gewoonweg meer slagkracht genieten, maar oneerlijk is het zeker wel !
    • veiling is sowieso kansloos mobiel. Daar is bij mij de refresh nog steeds niet gefixt. Dus dan sta je 5 minuten naar je bod te kijken zonder dat er wat lijkt te gebeuren. En een actieve refresh later ben je overruled en is de veiling al voorbij xD

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Independence wrote:

      Spacefighter wrote:

      veiling is sowieso kansloos mobiel. Daar is bij mij de refresh nog steeds niet gefixt. Dus dan sta je 5 minuten naar je bod te kijken zonder dat er wat lijkt te gebeuren. En een actieve refresh later ben je overruled en is de veiling al voorbij xD
      Android? Ik zit altijd op safari op Mn iPhone, niks geen problemen. :)
      Op mijn Android geen problemen, denk dat 't persoon gerelateerd is :p
    • Independence wrote:

      Spacefighter wrote:

      veiling is sowieso kansloos mobiel. Daar is bij mij de refresh nog steeds niet gefixt. Dus dan sta je 5 minuten naar je bod te kijken zonder dat er wat lijkt te gebeuren. En een actieve refresh later ben je overruled en is de veiling al voorbij xD
      Android? Ik zit altijd op safari op Mn iPhone, niks geen problemen. :)
      Android ja

      maakte er in Zagadra in het begin nog een sport van om veilingen te snipen. Had toen echt 75% van de items. Tijd later werd dat dus verprutst, nog steeds niet gefixt :O

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Gezien dit een voorstel is om een aanpassing te doen in het spel, verplaatst naar ideas planet

      Ik snap je frustratie, maar dan moet je gewoon beter je best doen om ze te winnen. Realistisch antwoord op je vraag: Nee, gaat niet gebeuren. Blijft zoals het is.

      Vanuit mijn persoonlijke optiek vind ik je bericht ook redelijk onzin, want er word niet zo veel geboden. Ik speel zelf in uni 3, hyperion, izar, japetus en kalisto. In elke uni kan ik veilingen winnen, of ik nu top 10 of top 200 sta. Helemaal in uni 3 is de veiling vaak dood en word er amper geboden.

      As we speak is er een 20% deut booster, waar 1000 op is geboden.
      Als die weg gaat voor 500K is dat nog ongekend weinig, gezien dat 166.666 deut kost.
      Op een willekeurige planeet heb ik deut mijn 32, en daar levert deze booster mij ongeveer 250.000 deut per dag extra op.
      Dat keer 7 is 1.750.000 deuterium. Dus je kan 5.250.000 bieden op de veiling om gelijk te draaien met die booster.

      Dat word echt nooit door iemand geboden, en kan zelfs een laag gerankte speler daar mee winst maken.
      Retired.

      - Seek Discomfort -