Poll voor een mogelijke uni

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • ReWinD wrote:

      Lord wrote:

      In lijn met de poll zijn die specs aangevraagd voor Japetus. Als ik af mag gaan op het aantal draadjes/posts op het board, is dit niet het mega actieve universum geworden dat het zou moeten zijn na inbreng van de community. Dus nee, ik voel niet veel voor een nieuwe poll op dit moment.
      We weten allemaal dat Nederland een kleine regio is in Ogame land. Maar als we geen eens een poll kunnen hebben op het baord omdat er te weinig spelers zijn. Is het dan geen idee om het .NL forum op tezeggen en het te mergen met .EN?
      Zoals een def naar puin optie zou heel prettig zijn, of spio raids? Waarom word onze keuze in deze servers beperkt? Als spelers in dit soort uni's willen spelen maar ze in Nederland niet kunnen vinden, krijg je dan niet het resultaat dat er meer uitloop is Nederland?

      Ik weet dat je geen def naar puin uni wilt hebben ivm cijfers lord. Maar ieder uni is binnen een paar maand al weer dood(volgens de spelers). Maakt het dan echt def naar puin uni hebben of spio raids? Ik merk dat ik een beetje door draai, maar het zou prettig zijn als we een soort 'max' uni zouden hebben waar iedere spec op max staat met van alles er op en er aan(dat in de spel regels valt).
      Beetje vreemde redenatie. Ik zeg niet dat er te weinig spelers in het vorige gekozen universum zitten, maar dat er minder zitten dan in universa waar geen poll is geweest. Ik zie dus niet wat het samenvoegen van een NL en EN board aan bijdrage gaat leveren, behalve dat jij graag inspraak wilt hebben in specs van een nieuw universum.

      Helaas mis je een aantal feiten en doe je aannames dat anderen bepaalde specs net zo belangrijk vinden als jij. Voor de vorige merge hebben we een Yakini gehad met spio raiden, een universum dat niet heel erg actief was. Taurus had def naar puin, Ursa had non-AGS, Vega had def naar puin en stuk voor stuk waren deze universa lang niet zo actief als Gemini of Zagadra. En kijk nu naar Deimos, het bestaande universum met def naar puin. Uit de resultaten van activiteit/spelers aantallen blijkt wat spelers wel of niet willen, niet uit een poll.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord wrote:

      Helaas mis je een aantal feiten en doe je aannames dat anderen bepaalde specs net zo belangrijk vinden als jij. Voor de vorige merge hebben we een Yakini gehad met spio raiden, een universum dat niet heel erg actief was. Taurus had def naar puin, Ursa had non-AGS, Vega had def naar puin en stuk voor stuk waren deze universa lang niet zo actief als Gemini of Zagadra. En kijk nu naar Deimos, het bestaande universum met def naar puin. Uit de resultaten van activiteit/spelers aantallen blijkt wat spelers wel of niet willen, niet uit een poll.
      Gaat dit nu over een nieuwe uni ? of gemergde unies?????
    • Lord wrote:

      Beetje vreemde redenatie. Ik zeg niet dat er te weinig spelers in het vorige gekozen universum zitten, maar dat er minder zitten dan in universa waar geen poll is geweest. Ik zie dus niet wat het samenvoegen van een NL en EN board aan bijdrage gaat leveren, behalve dat jij graag inspraak wilt hebben in specs van een nieuw universum.
      Tuurlijk wil ik graag inspraak hebben in de uni's, als het werk in .US zou het ook moeten werken in .NL. Ik zie al voor een tijd dat de zelfde soort uni's uit komen en dat het team weigert bepaalde uni's te hebben in Nederland omdat het bedoelt is voor een ander soort speler.

      Hoewel een spec zoals def naar puin niet zoon grote playerbase aantrekt geeft het wel een unieke uitdaging. Uiteraard zoekt niet iedereen deze uitdaging maar het is wel gewenst bij een groep spelers, met als gevolg dat deze groep spelers buiten Nederland moeten zoeken voor de specs die zij willen. Aka we missen zo spelers.

      Lord wrote:

      Helaas mis je een aantal feiten en doe je aannames dat anderen bepaalde specs net zo belangrijk vinden als jij. Voor de vorige merge hebben we een Yakini gehad met spio raiden, een universum dat niet heel erg actief was. Taurus had def naar puin, Ursa had non-AGS, Vega had def naar puin en stuk voor stuk waren deze universa lang niet zo actief als Gemini of Zagadra. En kijk nu naar Deimos, het bestaande universum met def naar puin. Uit de resultaten van activiteit/spelers aantallen blijkt wat spelers wel of niet willen, niet uit een poll.
      Gemini en zagadra zijn de meeste populaire servers omdat ze een hoge speed en hoge eco hebben.Het zelfde geld voor Izar die nog aardig populair is. Vega was klaar na de mega slag waar veel drama was ontstaat.Taurus was al snel overgenomen door Knigge en co(enough said). Daar in tegen is Deimos de laagste eco uni die wij nu hebben in heel .NL geen wonder dat spelers daar niet willen spelen want ze weten dat ze F@cked zijn met een merg. Het is al weer anderhalf jaar veder sinds de laatste def naar puin uni, dat kan anders.
    • Met andere woorden, je wilt een def naar puin universum. De poll is eigenlijk een verkapte manier om dat te verzoeken/af te dwingen.
      De vorige poll, die ik al aanhaalde, liet zien dat slechts 24 van de 56 stemmers een def naar puin universum wil hebben en 27 van de 56 stemmers zegt expliciet geen def naar puin te willen hebben.

      Je kunt wel proberen zaken bij het team in de schoenen te schuiven, dat "wij" iets niet willen, maar de uitslag is gewoon na te lezen. Daarmee is deze discussie ook ten einde, het antwoord is gegeven en de onderbouwing lijkt me ook duidelijk.

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Lord wrote:

      Met andere woorden, je wilt een def naar puin universum. De poll is eigenlijk een verkapte manier om dat te verzoeken/af te dwingen.
      De vorige poll, die ik al aanhaalde, liet zien dat slechts 24 van de 56 stemmers een def naar puin universum wil hebben en 27 van de 56 stemmers zegt expliciet geen def naar puin te willen hebben.

      Je kunt wel proberen zaken bij het team in de schoenen te schuiven, dat "wij" iets niet willen, maar de uitslag is gewoon na te lezen. Daarmee is deze discussie ook ten einde, het antwoord is gegeven en de onderbouwing lijkt me ook duidelijk.


      Youtube video van ogame die net 2 dagen uit is gekomen. video begint al op de juiste seconde voor mijn argument.
      Helaas is niet niet echt een discussie maar meer een keiharde nee.
    • Je moet over specs voor een volgend universum ook geen poll willen maken, maar gewoon een net topic met voorkeuren. Een poll invullen is snel gebeurt, en elke flapdrol kan binnen een seconde onzin specs opgeven. Moet je gewoon een een verhaaltje tikken haakt men al snel af. En men kan je dan niet met onbetrouwbare cijfers om de oren meppen en diversiteit in de universa brengen.

      Ikzelf zou bijvoorbeeld best eens puin naar def uni zien, ik speel al weinig met def dus dat zal voor mij persoonlijk geen punt zijn. Ik ben geen fan een hoge snelheid, dus voor mij zou twee of max 3 mooi zijn. Geen ags vind ik niks aan een uni toevoegen, dus dan lijkt mij het handiger dat de mogelijkheid er gewoon is. Eco mag best hoog zijn. Spioraiden lijkt me als expo speler ook wel leuk, gezien die dingen dan nog wat meer nut hebben. Of een def naar puin en spioraiden erg wijs is in een uni te stoppen dat vraag ik me af. Maar dit zijn voor mij de punten om wel of niet te besluiten om in een uni te gaan spelen.

      Dus de vraag is misschien beter anders gesteld, welke specs moet een nieuwe uni hebben voor jou om er te gaan spelen?
    • Mocht er op korte termijn een nieuwe uni komen, lijkt het mij belangrijk om een topic te openen met zaken die je graag in de nieuwe uni wilt hebben. Hierboven staan al enkele voorbeelden van dingen die graag wel of niet toegevoegd worden.

      Ik zou best een voorstander van een extreme speed-uni zijn. Gewoon, omdat het kan en het een agressieve speelstijl vraagt. Denk hierbij aan eco x10 of onderzoek x10. Het is dan aan de spelers of ze hier zelf of niet aan willen deelnemen. Zoals altijd bevat een nieuwe uni voldoende spelers die naderhand bosje bij bosje af vallen. Dat verandert niet of je een x1 speed NON-ags uni hebt, of een x10 speed met def naar puin hebt.

      Om een lang verhaal kort te maken:

      Als er een nieuwe uni komt.. maak een thread aan en maak specs bespreekbaar. Misschien niet via een poll (zoals Hysteria ook al aangeeft.. iedereen met een linker of rechterarm of een dikke teen kan een poll aanklikken), maar vertel met gegronde redenen waarom dat je een bepaalde spec wel of niet wilt.

      Uiteindelijk ligt de beslissing bij hogere hand, maar ik neem aan dat de diverse visies, meningen en mogelijk ook verwachtingen van spelers meegenomen worden in deze beslissing.
      ~ Veni Vidi Sempi ~


      Zagadra
      Deimos


    • Sempi wrote:

      Mocht er op korte termijn een nieuwe uni komen, lijkt het mij belangrijk om een topic te openen met zaken die je graag in de nieuwe uni wilt hebben. Hierboven staan al enkele voorbeelden van dingen die graag wel of niet toegevoegd worden.

      Als er een nieuwe uni komt.. maak een thread aan en maak specs bespreekbaar. Misschien niet via een poll (zoals Hysteria ook al aangeeft.. iedereen met een linker of rechterarm of een dikke teen kan een poll aanklikken), maar vertel met gegronde redenen waarom dat je een bepaalde spec wel of niet wilt.

      Hysteria wrote:

      Je moet over specs voor een volgend universum ook geen poll willen maken, maar gewoon een net topic met voorkeuren. Een poll invullen is snel gebeurt, en elke flapdrol kan binnen een seconde onzin specs opgeven. Moet je gewoon een een verhaaltje tikken haakt men al snel af. En men kan je dan niet met onbetrouwbare cijfers om de oren meppen en diversiteit in de universa brengen.
      @Lord Zou dit een goed idee zijn van Sempi en hys?

      The post was edited 1 time, last by ReWinD ().