[TOT: 2.596.984.000] Kikero [Bananana] & Jenske03 [Bananana] & El-ahrairah [Bananana] vs. Myth [FSO] (A: 1.168.689.000, V: 1.428.295.000)

    • [TOT: 2.596.984.000] Kikero [Bananana] & Jenske03 [Bananana] & El-ahrairah [Bananana] vs. Myth [FSO] (A: 1.168.689.000, V: 1.428.295.000)

      Wat een bizarre reeks van gebeurtenissen... Bereid je voor op een lang verhaal.

      Door lopende expeditiemissies en een kleinere slag elders lag m'n vloot opgesplitst.
      Eerder die avond waren de bootjes ook richting Captain Atlas gestuurd, die een minuut of tien voor inslag online kwam.
      We chatten nog even over de expeditiemeta, en dat hij een vrij geliefkoosd doelwit scheen te zijn van de vlootjes in die buurt.
      Ik liet hem weten dat hij me altijd mocht contacteren voor een ninja poging, ook als dat niet betekende dat we de facto een vredesakkoordje hadden.
      Vlootjes mollen, dat is wat telt.

      Een uur of drie later was het ook daadwerkelijk prijs: Myth viel aan.
      Captain Atlas liet weten dat de volgende bootjes op hem af stevenden:


      Voor de ninja was ik al te laat, maar terugtimen klonk interessant.
      Snel Discord in en de weinige mensen die nog online waren optrommelen: Jenske kon mee, maar zijn fodder was op expeditie; El kon alleen een heel klein beetje bijdragen wegens de afstand.

      Alles ging heel snel, maar de tijden waren berekend en keuzes moesten gemaakt worden.
      Libra kon wel weer wat vuurwerk gebruiken, en het geduld en de zin om ad infinitum expedities naar buiten te sturen in een verre melkweg tot we allemaal met 2000 rips rondvliegen heb ik niet, dus gewoon gaan met wat overbleef.

      Myth vertraagde de vloot ondertussen twee keer om voor halters te checken. Tijden werden geüpdatet.
      Hij vloog er maar 2 stelsels over; ik had er 10 nodig. Door de gretige 580 gv raid was hij wel traag, en konden mijn lg hem inhalen.

      Captain Atlas ging op het laatste nippertje fleetsaven, maar maakte een grote fout: In plaats van naar zijn planeet te saven, probeerde hij een daadwerkelijke missie naar puin in eigen stelsel met zijn hele vloot ...... en had deut tekort. Beginnersfout. Alles weg. Myth - nietvermoedend - blij met z'n slagje.

      Die pret werd snel bederfd, toen vijf minuten later m'n vloot één seconde achter de zijne hing en Jens en El met wat nog beschikbaar was aansloten.
      In de Discord om extra fodder gepleit maar niet gelukt om op tijd iemand te vinden.

      Nu argwaan wekken geen rol meer speelde moesten we toch die maan van Myth eens checken om te kijken wat daar lag... Wat als hij daar miljoenen aan verdediging had? Ging het ons wel lukken?
      Een spio verraadde dat hij nog anderhalf miljard aan vloot achter de hand had! Dat was even slikken.
      Het rapport werd gedeeld en verwoed werd er gesimt. De volgende scenario's werden besproken:

      1. Hij redt wat op zijn maan ligt omdat hij zijn vloot niet gedecimeerd wil zien en begint zelf puin te rapen:
        • We walzen door zijn zware geschut
        • Hij steelt de helft van het puin
        • Onze recs zouden toch 75M winst moeten kunnen rapen - het meeste wel metaal
      2. Hij redt alles op z'n maan maar laat het fodder liggen:
        • Verlies voor beide partijen,
        • Wij rapen het meeste puin
      3. Hij is offline en alles blijft liggen
        • Heel grote knal met nauwelijks winst - verlies zelfs als je deut omrekent.
        • Opportuniteitskost die het nog verlieslatender maakt (helft van het fodder voor expeditie kwijt = minder inkomsten tot de wederopbouw af is)
        • Maar een lekkere knal!
      4. Hij laat alles liggen maar begint toch puin te rapen
        • lol rage quit.
      Een sportief bericht van Myth bevestigde dat het optie nr. 3 ging worden:

      Myth wrote:


      • 23:41:28
        Congratz :) ik gun hem jullie
      • 23:41:43
        tijd om me volledig op merkur te focussen


      Tja.. de uitvoering van het plan was perfect we zijn dikke noobs, dus doorvliegen voor het amusement dan maar.

      Laat dit een les zijn in de nood aan fodder: 100-150k lg erbij en de winst was naar 500-800M opgekrikt.
      It is what it is. Dit soort slagen is waarvoor je OGame speelt!


      The post was edited 2 times, last by Kikero ().


    • De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 25-05-2020 --:--:--, toen het tot een gevecht kwam:



      Aanvaller Kikero [Bananana]
      ________________________________________________


      Licht gevechtsschip 76.000
      Zwaar gevechtsschip 6.000
      Klein vrachtschip 58.000
      Kruiser 18.700
      Slagschip 3.676
      Interceptor 4.370
      Reaper 762
      Pathfinder 3.025
      _________________________________________


      Aanvaller Jenske03 [Bananana]
      ________________________________________________


      Kruiser 5.106
      Slagschip 4.972
      Reaper 844
      Pathfinder 2.410
      Klein vrachtschip 20.930
      _________________________________________


      Aanvaller El-ahrairah [Bananana]
      ________________________________________________


      Kruiser 1.471
      _________________________________________


      Verdediger Myth [FSO]
      ________________________________________________


      Klein vrachtschip 57.938
      Groot vrachtschip 15.137
      Licht gevechtsschip 60.334
      Zwaar gevechtsschip 18.027
      Kruiser 8.931
      Slagschip 5.464
      Kolonisatieschip 10
      Recycler 3.704
      Spionagesonde 10.408
      Bommenwerper 1.440
      Vernietiger 2.011
      Ster des Doods 16
      Interceptor 5.833
      Reaper 1.058
      Pathfinder 5.718
      _________________________________________





      Aanvaller Kikero [Bananana]
      ________________________________________________


      Licht gevechtsschip 8.254 ( -67.746 )
      Zwaar gevechtsschip 1.387 ( -4.613 )
      Klein vrachtschip 6.356 ( -51.644 )
      Kruiser 9.784 ( -8.916 )
      Slagschip 3.092 ( -584 )
      Interceptor 3.867 ( -503 )
      Reaper 724 ( -38 )
      Pathfinder 1.529 ( -1.496 )
      _________________________________________


      Aanvaller Jenske03 [Bananana]
      ________________________________________________


      Kruiser 2.714 ( -2.392 )
      Slagschip 4.192 ( -780 )
      Reaper 796 ( -48 )
      Pathfinder 1.264 ( -1.146 )
      Klein vrachtschip 2.484 ( -18.446 )
      _________________________________________


      Aanvaller El-ahrairah [Bananana]
      ________________________________________________


      Kruiser 677 ( -794 )
      _________________________________________


      Verdediger Myth [FSO]
      ________________________________________________


      Klein vrachtschip 832 ( -57.106 )
      Groot vrachtschip 939 ( -14.198 )
      Licht gevechtsschip 838 ( -59.496 )
      Zwaar gevechtsschip 866 ( -17.161 )
      Kruiser 2.211 ( -6.720 )
      Slagschip 3.819 ( -1.645 )
      Kolonisatieschip 4 ( -6 )
      Recycler 360 ( -3.344 )
      Spionagesonde 32 ( -10.376 )
      Bommenwerper 1.250 ( -190 )
      Vernietiger 1.909 ( -102 )
      Ster des Doods 16 ( -0 )
      Interceptor 4.814 ( -1.019 )
      Reaper 1.043 ( -15 )
      Pathfinder 1.310 ( -4.408 )
      _________________________________________



      Het gevecht eindigt in een remise.



      De aanvaller heeft een totaal van 1.168.689.000 eenheden verloren.
      De verdediger heeft een totaal van 1.428.295.000 eenheden verloren.
      Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 738.304.959 metaal en 457.165.045 kristal.


      De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 20%.
      De aanvaller(s) hebben het puin.
      Samenvatting aanvaller(s)
      Metaal: 20.252.959
      Kristal: 61.133.045
      Deuterium: -54.605.000
      De aanvaller(s) hebben een totaal van 26.781.004 eenheden winst gemaakt.

      [color=#18e7]Samenvatting verdediger(s)[/color]

      Metaal: -805.508.000
      Kristal: -547.370.000
      Deuterium: -75.417.000
      De verdediger(s) hebben een totaal van 1.428.295.000 eenheden verloren.


      Powered by OGotcha CR Converter 4.3.1

      The post was edited 1 time, last by Kikero ().



    • "Kom, we vliegen voor een tweede aanval, dan", dachten we.
      "Dan maken we die winst weer goed", dachten we.
      ...

      Myth moet medelijden hebben gehad met Captain Atlas, want Myth heette opeens "Captain Atlas 2"!
      Het account was doorgegeven en het puin moest nog geraapt worden. Toch weer wat zweet tussen de billen...

      Gelukkig bleef alles liggen, raapten we al het puin, en kwamen we eruit met minimale verliezen.

      ~Eind.
      -----------------

      @Myth: Ik kan wel begrijpen dat het vooruitzicht van een grote rebuild (ongeacht het scenario) je tegen zat, zeker als je focus ondertussen op Merkur ligt.
      Bedankt voor de sportieve reactie.

      @Captain Atlas: Haha... mafkees. Interessant avondje voor je. Draag maar goed zorg voor dat resterende vlootje. Wees er maar zeker van dat we gaan proberen onze winst te komen ophalen

      @Jens & El: Ik mag dan wel de zwaarste verliezen geabsorbeerd hebben, maar ik appreciëer het feit dat jullie het spelletje niet zo serieus nemen en dat we gewoon prettig zijn blijven vliegen.


      Zo. Nu effe 900M aan vloot herbouwen zonder DM.
    • Leuk om even t hele verhaal van vannacht op Myth mee te krijgen, en mooi om de bijbehorende getallen te zien.
      Jammer dat t uiteindelijk niet echt winstgevend is geweest, maar vind t top dat jullie ondanks dat gewoon doorgevlogen zijn.

      @Myth, jammer dat je stopt. Had graag zelf nog eens tegenover je gestaan.
    • Mooi geschreven Kikker!

      Jammer dat we niet genoeg bij elkaar gesprokkeld konden krijgen om heel zijn main vloot te pakken. Verder wel niet alleen een giga slag aan overgehouden maar ook een lekker spannende avond. Dit is toch waar ogame omdraaid!

      @Myth heel veel succes in Merkur!
      @Atlas, Kikker en Jenske succes maar dan met de Rebuild haha
      [Bananana]
      ______________________________________
      EL-AHRAIRAH
    • Trieste slag. Leuk dat het op Myth is, want oh boy wat een gekkie is dat in m'n pm's. Ik vind het overigens juist GEEN sportieve reactie van myth. Want dit is gewoon heel slecht uitgevoerd (ookal zeg je zelf dat de uitvoering van het plan perfect is...). Als je wilde vliegen voor winst is dit namelijk gewoon bagger. Als Myth sportief was geweest had hij al het puin geruimd, jullie met een miljard verlies opgezadeld om jullie onkunde af te straffen, om vervolgens te quitten.

      leuke hit. Aanvallers veel plezier met je winst. Overnemer veel plezier met het vlootkerkhof.
    • Treinrek wrote:

      Trieste slag. Leuk dat het op Myth is, want oh boy wat een gekkie is dat in m'n pm's. Ik vind het overigens juist GEEN sportieve reactie van myth. Want dit is gewoon heel slecht uitgevoerd (ookal zeg je zelf dat de uitvoering van het plan perfect is...). Als je wilde vliegen voor winst is dit namelijk gewoon bagger. Als Myth sportief was geweest had hij al het puin geruimd, jullie met een miljard verlies opgezadeld om jullie onkunde af te straffen, om vervolgens te quitten.

      leuke hit. Aanvallers veel plezier met je winst. Overnemer veel plezier met het vlootkerkhof.

      Dus: De slag is triest; Myth is triest; Winst is het enige waar het om draait in dit spelletje; maar wel een "leuke hit".

      Zie:

      Kikero wrote:

      maar ik appreciëer het feit dat jullie het spelletje niet zo serieus nemen en dat we gewoon prettig zijn blijven vliegen."

      M.a.w.:
    • Treinrek wrote:

      Trieste slag. Leuk dat het op Myth is, want oh boy wat een gekkie is dat in m'n pm's. Ik vind het overigens juist GEEN sportieve reactie van myth. Want dit is gewoon heel slecht uitgevoerd (ookal zeg je zelf dat de uitvoering van het plan perfect is...). Als je wilde vliegen voor winst is dit namelijk gewoon bagger. Als Myth sportief was geweest had hij al het puin geruimd, jullie met een miljard verlies opgezadeld om jullie onkunde af te straffen, om vervolgens te quitten.

      leuke hit. Aanvallers veel plezier met je winst. Overnemer veel plezier met het vlootkerkhof.
      Dit is het beste commentaar dat ik in jaren heb gelezen. Helaas nog waarheid ook, want de slag is leuk maar gaat totaal nergens over. Van de andere kant snap ik het ook wel, ze proben mij niet eens meer :/// voel me beetje eenzaam. Saven is overbodig geworden voor weken al, en na het zien van hoe ze hier te werk gaan voor de komende maanden wel denk ik zo.

      GL RB Myth

      “Nobody panics when things go “according to plan”. Even if the plan is horrifying!” - Joker
    • Kikker wrote:

      Treinrek wrote:

      Trieste slag. Leuk dat het op Myth is, want oh boy wat een gekkie is dat in m'n pm's. Ik vind het overigens juist GEEN sportieve reactie van myth. Want dit is gewoon heel slecht uitgevoerd (ookal zeg je zelf dat de uitvoering van het plan perfect is...). Als je wilde vliegen voor winst is dit namelijk gewoon bagger. Als Myth sportief was geweest had hij al het puin geruimd, jullie met een miljard verlies opgezadeld om jullie onkunde af te straffen, om vervolgens te quitten.

      leuke hit. Aanvallers veel plezier met je winst. Overnemer veel plezier met het vlootkerkhof.
      Dus: De slag is triest; Myth is triest; Winst is het enige waar het om draait in dit spelletje; maar wel een "leuke hit".

      Ja, wel zo ongeveer ja. Je mag best slagen maken om slagen te maken, of voor erepunten ofzo. Maar dit is een slag maken om verlies te maken??? Mag ook. Als dat je plan was, dan was het idd perfect uitgevoerd. De aanval van Myth was al slecht. De mislukte save was eveneens slecht (zoals je zelf al zei). En in mijn optiek is jullie aanval ook slecht/nutteloos. Het is een leuke klapper geworden, maar dat kan ik ook als ik m'n vloot op suicide missie stuur.

      Maar zoals ik zei, veel plezier met de "winst".
    • Treinrek wrote:

      Ja, wel zo ongeveer ja. Je mag best slagen maken om slagen te maken, of voor erepunten ofzo. Maar dit is een slag maken om verlies te maken??? Mag ook. Als dat je plan was, dan was het idd perfect uitgevoerd. De aanval van Myth was al slecht. De mislukte save was eveneens slecht (zoals je zelf al zei). En in mijn optiek is jullie aanval ook slecht/nutteloos. Het is een leuke klapper geworden, maar dat kan ik ook als ik m'n vloot op suicide missie stuur.
      Maar zoals ik zei, veel plezier met de "winst".
      Je beseft dat het laatste deel fodder er bij had moeten zitten, maar de alliantiegenoten in kwestie niet op tijd reageerden of online waren?
      Dan was het plots 800M winst.

      Je deut is verbrand en de kans bestaat alsnog dat het doelwit het grootste deel van de vloot savet en niet de tijd heeft om alle winst weg te rapen (recs zaten er niet dramatisch lang achter).

      Dan trek je niet terug. Dan ga je ervoor.
    • Kikker wrote:

      Je beseft dat het laatste deel fodder er bij had moeten zitten, maar de alliantiegenoten in kwestie niet op tijd reageerden of online waren?Dan was het plots 800M winst.

      Je deut is verbrand en de kans bestaat alsnog dat het doelwit het grootste deel van de vloot savet en niet de tijd heeft om alle winst weg te rapen (recs zaten er niet dramatisch lang achter).

      Dan trek je niet terug. Dan ga je ervoor.
      De kans was groter dat de verdediger het puin heeft (want afkopen) en vervolgens dus jullie met een verlies van 1,2mrd zitten. Dit is gewoon vliegen om verlies te lijden. Maar als dat jullie ding is, go for it. Dat Myth jullie heeft gespaard snap ik niet echt.

      Leuk slagje :)
    • QTEKK wrote:

      Waarom wordt ik nu ook op het board genegeerd? Eerst ingame negeren, nu op het board :/

      Stelt me zwaar teleur. Laat @Treinrek maar, die vindt mij toch een hater / salty. Focus mij, focus mij!
      Hahaha, lieverd toch.

      Met open nek de leeuwenkuil inspringen à la Elektrogast gaan we toch pas even later riskeren, hè.
      Jullie zitten daar met z'n allen bij elkaar op schoot in die enclave.

      Je bent zelf nog nooit op bezoek geweest.. Je bent je puin nooit komen halen!
    • Kikker wrote:

      QTEKK wrote:

      Waarom wordt ik nu ook op het board genegeerd? Eerst ingame negeren, nu op het board :/

      Stelt me zwaar teleur. Laat @Treinrek maar, die vindt mij toch een hater / salty. Focus mij, focus mij!
      Hahaha, lieverd toch.
      Met open nek de leeuwenkuil inspringen à la Elektrogast gaan we toch pas even later riskeren, hè.
      Jullie zitten daar met z'n allen bij elkaar op schoot in die enclave.

      Je bent zelf nog nooit op bezoek geweest.. Je bent je puin nooit komen halen!
      Spijtig om dit te zeggen, maar elektrogast had wel mooie hitjes met winst erbij.
      Welke OGamer vliegt dan ook zonder fodder? Die waren zeker op expo he? :D

      “Nobody panics when things go “according to plan”. Even if the plan is horrifying!” - Joker