manenmaken tijdens versie 7.3.0 voorbereidingen

    • manenmaken tijdens versie 7.3.0 voorbereidingen

      Meestal ben ik best braaf op dit forum, probeer redelijk te zijn en zo.
      behalve na 20 x mislukte maanpoging.
      8 x 20% en vandaag 12 x 21% net half uur voor versie 7.3.0 installatie.

      Voor de rekenmeesters laat ik graag de kansberekening erop, ik denk dat ik eerder een wip met Chantal Janzen mag maken na het winnen van de dubbele postcodeloterij dan dat dit fijne spelletje me een maan gunt...

      Groet, Dessa
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • paul-maximilianus wrote:

      Meestal ben ik best braaf op dit forum, probeer redelijk te zijn en zo.
      behalve na 20 x mislukte maanpoging.
      8 x 20% en vandaag 12 x 21% net half uur voor versie 7.3.0 installatie.

      Voor de rekenmeesters laat ik graag de kansberekening erop, ik denk dat ik eerder een wip met Chantal Janzen mag maken na het winnen van de dubbele postcodeloterij dan dat dit fijne spelletje me een maan gunt...

      Groet, Dessa

      Het is niet zo dat de procentuele kansen vergroten naarmate je meer pogingen stuurt. Uiteraard vergroot het je kans wel in vergelijking met 1 keer sturen. In uni10 was er een speler in mijn alliantie die er 116 keer over heeft moeten doen om een maan te krijgen en dat waren tijden waar je nog gewoon 1667 lg moest sturen in een 2x speed uni.
      Iedere poging die je doet geeft je gewoon een 20/21% kans om een maan te krijgen...
      De virtuele dobbelsteen gaat op 2 decimalen achter de komma ( van 0,00 tm 1,00 ), wat ook toevallig de kans op snelvuur berekent. Met een snelvuur van 3 is er een kans van 66,67% om snelvuur te triggeren, oftewel factor 0,66667, kleiner dan 0,67 waar de dobbelsteen op terecht kan komen.
      In jouw geval heb je dus een aantal keer 21% kans, oftwel een 0,21 in factoren met de virtuele dobbelsteen, om een maan te krijgen. Een gooi op 0,22 t/m 1,00, oftwel een whopping 79% kans, dat je geen maan krijgt.

      Je hebt gewoon wat pech, net als met je snelvuur draadje: snelvuur van navigator staat niet aan.
      Maar je bent zeker niet de enige. Spelers die 3x per dag een zwart gat pakken hebben misschien wel meer pech, terwijl een ander 8 weken erover doet tussen 2 zwarte gaten.
    • Hitsugaya Toushiro wrote:

      paul-maximilianus wrote:

      Meestal ben ik best braaf op dit forum, probeer redelijk te zijn en zo.
      behalve na 20 x mislukte maanpoging.
      8 x 20% en vandaag 12 x 21% net half uur voor versie 7.3.0 installatie.

      Voor de rekenmeesters laat ik graag de kansberekening erop, ik denk dat ik eerder een wip met Chantal Janzen mag maken na het winnen van de dubbele postcodeloterij dan dat dit fijne spelletje me een maan gunt...

      Groet, Dessa
      Het is niet zo dat de procentuele kansen vergroten naarmate je meer pogingen stuurt. Uiteraard vergroot het je kans wel in vergelijking met 1 keer sturen. In uni10 was er een speler in mijn alliantie die er 116 keer over heeft moeten doen om een maan te krijgen en dat waren tijden waar je nog gewoon 1667 lg moest sturen in een 2x speed uni.
      Iedere poging die je doet geeft je gewoon een 20/21% kans om een maan te krijgen...
      De virtuele dobbelsteen gaat op 2 decimalen achter de komma ( van 0,00 tm 1,00 ), wat ook toevallig de kans op snelvuur berekent. Met een snelvuur van 3 is er een kans van 66,67% om snelvuur te triggeren, oftewel factor 0,66667, kleiner dan 0,67 waar de dobbelsteen op terecht kan komen.
      In jouw geval heb je dus een aantal keer 21% kans, oftwel een 0,21 in factoren met de virtuele dobbelsteen, om een maan te krijgen. Een gooi op 0,22 t/m 1,00, oftwel een whopping 79% kans, dat je geen maan krijgt.

      Je hebt gewoon wat pech, net als met je snelvuur draadje: snelvuur van navigator staat niet aan.
      Maar je bent zeker niet de enige. Spelers die 3x per dag een zwart gat pakken hebben misschien wel meer pech, terwijl een ander 8 weken erover doet tussen 2 zwarte gaten.
      Dit is echt kansrekenen voor MBO'ers. Maargoed. Dit topic gaat niet over HT.

      Ik zit op 84 maankansen in 20%. 0 manen. Met 40% heb ik bijna 1 op 1 een maan. Als jij Chantal Janzen doe, kies ik voor de Koningin.
    • Altijd leuk even stoom afblazen na al dat puinruimen zonder maan.

      116 x mis en 84 x mis, ah dan ben ik pas een beginnelingetje.
      Uni Pegasus is dit gedoe, dus het kan een stootje hebben.

      Bij 8 x 20% moest je geloof ik doen 0,80 xy tot de 8e = 0,167 dat het mis gaat en dus 1-0,167 x 100% = 83% dat er een maan is.
      bij 12 x 21% komt eea uit op 94,1% kans dat er een maan is.
      hmz, ben te oud(of iets anders) om dan de overall kans te kunnen uitrekenen, maar had vast een 96% kans op een maan moeten hebben.

      U10 goeie ouwe tijd ja.

      Hoihoi allemaal. Het maantje komt nog wel een keer. Is op plek 1, daar kan ik niemand aanraden om dan deut te gaan maken trouwens... 220 velden op plek 1 dat dan weer wel, kan me 56 of zo herinneren uit U-vroegers.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • paul-maximilianus wrote:

      Gorilla wrote:

      Als we takeoff mogen geloven is er meer kans om 20x geen maan te krijgen dan dat je in een zwart gaat gaat wat nog redelijk vaak voorkomt
      Bij mij is dit zeker, ik ben van de ca. 300 expedities er nog geen 1 kwijt geraakt in Pega.
      Als ik na 300 maanpogingen er nog niet 1 heb gooi ik mijn planeet weg.
      in 2 weken tijd 2 zwarte gaten..

      ca. 300 expo's per week; is ongeveer 1% van me expo's zwart gat - dat is 3-4x zoveel als gemiddeld.

      Guess i'm just lucky.

      :love: Thanks Syrabi