Alles zoals het nu is is prima vind ik.
Belangrijkste vind ik 0% def naar puin. Met def naar puin word def nutteloos.
Belangrijkste vind ik 0% def naar puin. Met def naar puin word def nutteloos.
Specs | Van | Naar | Redenering |
Eco | 6x | 7x | Matchen met Eridanus |
Onderzoek | 12x | 24x | Duurt lang |
Vloot | 2x | 1~2x | Mixed feelings, 1x was net iets relaxter qua 'multitasken', maar de 2x speed is wel fijn om nog even snel wat dingen heen en weer te sturen. Sneller zou ik niet waarderen, motoren upgraden voelt wmb nu al redelijk zonde. |
Puin | 50% | 50% | Prima zoals het is, evt. naar 60% als compromis. |
Def puin | 0% | 0% | Als dit gewijzigd wordt gaat de boel door de shredder. Nooit het nut begrepen van def als het puin oplevert. |
AGS | ja | ja | |
Brandstof | 100% | 100% | Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen. |
MW | 9 | 7~9 | 9 laten lijkt me prima, 7 net iets knusser maar uiteraard wel met gratis herplaatsingen als je planeet verplaatst moet worden. |
Vorm | O | O | O |
Extra velden | 25 | 50 | Terraformers zijn duur. |
Eco | 6x | 7x | Matchen met Eridanus, eens |
Onderzoek | 12x | 24x | Duurt lang, eens |
Vloot | 2x | 2x | Zo laten |
Puin | 50% | 50% | Prima zoals het is, evt. naar 60% als compromis, eens |
Def puin | 0% | 0% | Als dit gewijzigd wordt gaat de boel door de shredder. Nooit het nut begrepen van def als het puin oplevert, !!! helemaal eens. |
AGS | ja | ja | |
Brandstof | 100% | 100% | Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen. Ook helemaal eens |
MW | 9 | 9 | 9 laten |
Vorm | O | O | O |
Extra velden | 25 | 25 | Is goed zoals het is |
Gotyn wrote:
Specs Van Naar Redenering Eco 6x Zo hoog mogelijk Laat maar komen die GS!
Onderzoek 12x Zo hoog mogelijk Duurt lang. <-- Precies!
Vloot 2x 1~2x Mixed feelings, 1x was net iets relaxter qua 'multitasken', maar de 2x speed is wel fijn om nog even snel wat dingen heen en weer te sturen. Sneller zou ik niet waarderen, motoren upgraden voelt wmb nu al redelijk zonde.
Liefst naar 1, maar 2 is heel soms wel handig...
Puin 50% 50% Prima zoals het is, evt. naar 60% als compromis. Def puin 0% 0% Als dit gewijzigd wordt gaat de boel door de shredder. Nooit het nut begrepen van def als het puin oplevert. AGS ja ja Brandstof 100% 100% Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen. MW 9 7~9 9 laten lijkt me prima, 7 net iets knusser maar uiteraard wel met gratis herplaatsingen als je planeet verplaatst moet worden. Vorm O O O Extra velden 25 50 Terraformers zijn duur.
Ja, dit vind ik ook een leuke!
Eco | 6x | hoger | Matchen met de andere unis, anders open we na verloop van tijd achter (denkende aan nieuwe mergs). spelers die in uni 3 spelen spelen al zeer lang en komen achterop indien een nieuwe merg komt. dus dit mag wel naar 10x mede afhankelijk van specs andere uni's [b](fijn voor minders, fleeters (grotere targets) en turtles)[/b] |
Onderzoek | 12x | 20x | gezien de onderzoeken al vaak ver gevorderd zijn, loop je tegen de beperking op dat onderzoeken heel lang duren. dit mag mee groeien met de behoefte van de uni en dus veel sneller worden. (fijn voor minders, fleeters en turtles). dan lonen onderzoeken afkopen ook weer, want nu duurt verkorten alsnog heel lang (voordeel voor gameforge) |
Vloot | 2x | 1x | de oude uni 3 was afgesteld om 1x vloot. hierop zijn spelers ingesteld. vloot dat veel sneller word, brengt het voordeel te veel naar de fleeter. daarbij ook denkende dat de oude uni's relatief ook wat meer oudere trouwe spelers kent die niet heel de dag on kunne zijn. (fijn voor miners en turtles) |
Puin | 50% | 50% | Prima zoals het is [b](fijn voor minders, fleeters en turtles)[/b] |
Def puin | 0% | 0% | indien verhoogd, te nadelig voor turtles. deze spelerstijl heeft dan geen nut. deff word massaal vernietigd of door shredder gehaald. (fijn voor turtles) |
AGS | ja | ja | aangezien vloot snelheid omlaag gaat, ags behouden. (fijn voor fleeters). |
Brandstof | 100% | 110/120% | Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen. dit moet matchen met de eco verhoging. anders gaan handelsverhoudingen geheel op de shop en verlies je juist het grote nut van handelen voor fleeters (fijn voor miners) |
MW | 9 | 9 | 9 laten |
Vorm | O | O | O |
Extra velden | 25 | 45 | in oudere uni's raken planeten vol. nieuw onderzoek voor nieuwe planeten is zeer duurzaam |
Eco | 6x | hoger | mee eens met het matchen aan eventuele merge uni's later |
Onderzoek | 12x | mag hoger hoeft niet perse | Onderzoeken duren steeds langer, afkopen loont minder maar verhogen van onderzoek stelt dat eigenlijk alleen iets uit. Mag dus hoger maar hoeft niet persé van mij |
Vloot | 2x | 1x | Never change a winning team. Met de merge is de vlootsnelheid verhoogd, dit heeft geleid tot stoppende spelers en veel mensen in vakantiemodus. Met vlootsnelheid 1 moeten fleeters meer investeren in motoren maar het maakt voor de niet verslaafden het spel wel behapbaarder. |
Puin | 50% | 50% | Prima zoals het is. |
Def puin | 0% | 0% | Geen voorstander van, dit is voor miners en turtles een reden om vaker in V te gaan en dat past weer niet bij hun speelstijl. |
AGS | ja | ja | AGS is gewoon een leuk onderdeel van het spel. Verhoogt ook de waarde van een alliantie hebben. |
Brandstof | 100% | gelijk of hoger | Uni 3 is nooit een fleeter stelsel geweest, degenen die wel willen fleeten mogen best wat betalen aan de deutpomp. Dit vergroot ook de noodzaak voor handel bij de handelaar en andere spelers. |
MW | 9 | 9 | 9 laten |
Vorm | O | O | O |
Extra velden | 25 | gelijk of hoger | extra velden zou fijn zijn want terravormers zijn duur |
Ughandi wrote:
Met vlootsnelheid 1 moeten fleeters meer investeren in motoren maar het maakt voor de niet verslaafden het spel wel behapbaarder.
Eco | 6x | 6x | |
Onderzoek | 12x | 12x | Uiteindelijk geeft verdubbelen na één of twee upgrades toch weer hetzelfde probleem, dus dit steeds verhogen schiet niet op. |
Vloot | 2x | 1x | Deze uni was 1x. Bevalt je dat niet, dan moet je hier niet naartoe komen. Ook mensen met een leven moeten een uni hebben om te kunnen spelen. No-lifers kunnen in elke andere uni terecht, lifers niet. |
Puin | 50% | 50% | Van mij mag dit ook wel terug nar 30, maar goed, hebben de fleeters ook iets. |
Def puin | 0% | 0% | |
AGS | ja | ja | |
Brandstof | 100% | 100% | |
MW | 9 | 9 | |
Vorm | O | O | |
Extra velden | 25 | 50 | Mee eens dat deze wel nodig zijn met verhoogde eco, je planeten staan veel sneller vol... |
Zippy wrote:
wat een gejank om die vlootsnelheid die terug moet naar 1x speed ipv 2x speed omdat het anders teveel in het voordeel is van fleeters.
Met 2x speed kun je nog steeds boodschappen doen, voorbereidingen treffen voor een 3 gangen diner, die bereiden en ook opeten met een heerlijk flesje wijn voordat 1 van die fleeters langs komt: ZO LANG JE LEERT SAVEN!
Waarom moeten fleeters gestraft worden met 1x speed, 100% deut (of meer zoals sommige zouden willen zien) en 9 melkwegen waardoor targets een flink eind uit elkaar (kunnen) liggen en zouden miners en turtles beloond mogen worden met hoge eco en onderzoek?!
Elke uni mag alle speelstijlen bevatten en moet de mogelijkheid ervoor bieden, dus wat mij betreft mag het janken om 1x speed wat minder en moeten spelers de wondere wereld van het saven maar gaan leren!
Zippy wrote:
wat een gejank om die vlootsnelheid die terug moet naar 1x speed ipv 2x speed omdat het anders teveel in het voordeel is van fleeters.
Met 2x speed kun je nog steeds boodschappen doen, voorbereidingen treffen voor een 3 gangen diner, die bereiden en ook opeten met een heerlijk flesje wijn voordat 1 van die fleeters langs komt: ZO LANG JE LEERT SAVEN!
Waarom moeten fleeters gestraft worden met 1x speed, 100% deut (of meer zoals sommige zouden willen zien) en 9 melkwegen waardoor targets een flink eind uit elkaar (kunnen) liggen en zouden miners en turtles beloond mogen worden met hoge eco en onderzoek?!
Elke uni mag alle speelstijlen bevatten en moet de mogelijkheid ervoor bieden, dus wat mij betreft mag het janken om 1x speed wat minder en moeten spelers de wondere wereld van het saven maar gaan leren!
The post was edited 1 time, last by Zaphod Beeblebrox ().
Julius wrote:
Specs Van Naar Redenering Eco 6x Max
Teveel is niet genoeg.
Onderzoek 12x Max
Duurt lang, veel te lang.
Vloot 2x 1x Altijd 1x speed gespeeld, en er bewust telkens voor gekozen. Graag terugzetten.
Puin 50% 50% Is me om het even.
Def puin 0% 0% Geen def naar puin.
AGS ja ja Wel zo gezellig.
Brandstof 100% 100% Is me om het even.
MW 9 9 Laten zoals het is, mensen kiezen er voor te koloniseren zoals ze doen.
Vorm O O Q
Extra velden 25 50 Zou een leuk cadeautje zijn.
Gotyn wrote:
Vooropgesteld: 1x of 2x vloot maakt mij niet zo gek veel uit. Ik begrijp de voor- en nadelen.
Maar "ZO LANG JE LEERT SAVEN!" is wel een beetje kort door de bocht. De vloot snelheid heeft ook impact op de tijden waar je op uit komt bij saven via bijvoorbeeld een plaatsing tussen 2 manen.
Wanneer je bijvoorbeeld 2 planeten in hetzelfde zonnestelsel hebt, is de langste tijd dat ik de boel kan wegsturen met mijn huidige motoren zo'n 21uur -- voorheen was die het dubbele.
Niet elke dag is voor iedereen 100% voorspelbaar op welk moment je online kan zijn, en zo was er dus de optie om relatief goedkoop m'n schepen voor 42uur weg te sturen en sloeg ik als het ware een dag over waarop ik op een bepaald moment online moet kunnen zijn om de plaatsing te kunnen opvangen.
Hier komt bij dat ik nu binnen mijn eigen stelsel in minder dan 12 minuten bij de eerst volgende planeet kan zijn, even snel binnen 15 minuten douchen zonder je vloot te saven kan dus al 'pijnlijk' worden. Ik speel grotendeels alleen dus er is ook lang niet altijd puin beschikbaar om dit op te vangen.
"Elke uni mag alle speelstijlen bevatten en moet de mogelijkheid ervoor bieden" -- Dit argument werkt volgens mij stukken beter voor de keerzijde van het verhaal: Je kan motoren niet downgraden als je weer langzamer wil... als je sneller wil kan je echter wel investeren in snellere motoren.
Fleeters zullen zelf ook meer deuterium produceren als de eco verhoogd zou worden, potentieel liggen er ook meer grondstoffen voor het grijpen bij het raiden, dus door de brandstof gewoon op 100% te laten straf je volgens mij niet echt iemand.
Waarom benoem je onderzoek als voordeel voor miners en turtles ten opzichte van fleeters? Doen fleeters geen onderzoeken? Ook zij zullen profiteren van sneller onderzoek.
Hoewel ik het wel eens ben met dat dit probleem (onderzoeksnelheid) terug zal blijven komen zoals @Freakertje aangeeft, verandert het verhogen wel de relatieve kosten rondom IGON. Onderzoeken gaan pas op een later moment te lang duren; tegen die tijd zijn ze duurder en is een IGON upgrade misschien beter te verantwoorden wanneer je nog niet al je labs hebt gekoppeld.
"Waarom moeten fleeters gestraft worden" klinkt wat mij betreft toch aanzienlijk meer als gejank dan wanneer je simpelweg je voorkeur voor 1x speed uitspreekt.
Eco | 6x | 7x | Matchen met Eridanus (lichte verhoging om het interessant te maken voor miners) |
Onderzoek | 12x | 24x | Duurt lang -- geeft iets meer value om te investeren in IGON en is niet nadelig voor een bepaalde speelstijl |
Vloot | 2x | 2x | Niet sneller dan 2x (2x eerlijker ten opzichte van gemergde speed uni's) |
Puin | 50% | 50% | Prima zoals het is, we gingen al van 30 naar 50. |
Def puin | 0% | 0% | Turtles waren misschien geen turtles als def naar puin ging, niet aanzitten. |
AGS | ja | ja | |
Brandstof | 100% | 100% | Het mag wat kosten om met een paar ton aan vloot rond te vliegen. Maakt het een wel overwogen beslissing om vloot te bouwen. Maar: als we teruggaan naar 1x vloot dan deze op 50%. |
MW | 9 | 7~9 | 7 lijkt me mooi -- maar alleen als de eco omhoog gaat -- anders teveel op fleeters gericht, hierdoor voelt het universum misschien net iets voller. Gratis herplaatsingen voor elke planeet die verplaatst moet/gaat worden. |
Vorm | O | O | O |
Extra velden | 25 | 50 | Terraformers energie kosten zijn hoog. |
Gotyn wrote:
''al redelijk flawed: Terugtrekking vereist namelijk ook dat je op een bepaald moment online moet kunnen komen om de boel terug te trekken...''
1 Guest