Slipper vertrekt

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Slipper vertrekt

      Goedemorgen iedereen,



      De tijd om een punt achter mijn Ogame account te zetten is aangekomen. Ik speel nu al minstens 15 jaar in uni3. Het spel was altijd een onderdeel van mijn leven. Met veel terughoudendheid heb ik nu toch besloten om te stoppen.

      In uni3 gaat het best goed, ik heb daar een miner’s account en ik mine al jaren met een dikke def waar niemand winst op maakt. Af en toe spiekt iemand wel, maar er kwam nooit actie. Fijn, want dat kan ik combineren met RL.

      Dat veranderde toen de klasses er kwamen en 2x speed. Zelf was ik pas wat later ontdekker geworden, maar tijdens de lockdown (zit toch thuis de hele dag achter computer voor werk :D ) ook flinke winsten gemaakt en in de top10 belandt. Vervolgens veranderd GF volledig de klasses en heb ik gewoon mijn vloot verkocht en opnieuw begonnen met minen. Al deze zaken waren vrij tijdsintensief. Dit combineren met een vrouw, zoontje en carrière is niet makkelijk.

      Toen kwam er Oberon. Echt super leuk, gestart met vrienden en veel plezier gehad. Ontdekker is zeker OP, maar omdat iedereen ontdekker heeft was het niet meer OP:p. Ondertussen op plek 3 en met Messiah constant vechten voor plek 2 eco :biggrin: :biggrin: . Wat wel schandalig is, is wat Middnight heeft gedaan. Hij heeft ruim gebruik gemaakt van het P2W aspect van Ogame. --> Dit is in geen geval iets tegen de speler, GF laat dit absoluut toe:
      Iedereen in de top 10 evolueerde dicht bij elkaar (zelfs nu nog!!) buiten de top 2 spelers:
      Mijn punten:

      08/11: 900 punten

      09/11: 3600 punten

      10/11: 13000 punten

      En Middnight:

      08/11: 3200 punten (dan al!!!!!)

      09/11: 36500 punten (lol, maal 10...)

      10/11: 68457 punten

      Insidious heeft ook zoiets gedaan maar in mindere mate.

      Hieruit kan je terugrekenen en snel uitkomen op tussen de 100 en 300 euro aan DM voor enkel grondstoffen.

      Ik heb even uitgerekend, om zelf vandaag nr 1 te worden moet ik nu: 4.7 miljoen DM uitgeven dat uitkomt op +-200 euro.

      Dit om even aan te tonen dat wat Middnight heeft gedaan met de gewone legitieme tools van GF en wat geld.

      Om even eerlijk te zijn, het klinkt nu alsof ik iets tegen Middnight heb, en tijdens het schrijven van dit bericht en het bespreken met vrienden heb ik tot nu toe enkel 2 spio’s gehad van Middnight. Gisteravond zag ik wel ineens een ploffer van hem in de buurt, maar dat heeft mij niet ineens aangezet om alles te stoppen wat Ogame betreft (want in uni 3 gaat het lekker), dat is echt stom toeval ?( , volgens mij had je ook niet mij in het vizier maar een andere speler, anders lag je op 3 311 :P


      Dit staat ook in relatie met de development van het spel zelf, GF steekt geen moeite mee in dit spel buiten DM dingen. Enkele voorbeelden:
      • Een account maken op het forum lukte mij niet met Chrome, ik heb de stoffige Edge moeten opstarten :P
      • Wat belangrijker: 0 optimalisatie voor smartphones. Probeer maar eens je saves te doen 's nachts of te chatten.
        • Geen app ontwikkeling? Dat is toch niet mee van deze tijd...
      • Absoluut niets nieuws in het spel buiten de klasses (maar ook, om DM te krijgen aangezien ze zelfs de marktplaats weer hebben afgeschaft)
        • Enkel af en toe een nieuwe server met andere stats
      • GF doet niets om de leegloop tegen te houden, toen ik begon moest men nieuwe uni's opstarten, nu moet men ze mergen omdat er te weinig spelers zijn met alle problemen als gevolg.
      • Je kan niet anders dan ontdekker nemen om te spelen --> Je moet dus iedere 1h30 expo's sturen om mee met de rest te evolueren. Een andere speelstijl betekend dat je achterstand krijgt.
      • Interface is zo langzaam, en als ik de add-ons afzet werkt het nog langzamer
      • Deze lijst is zeker incompleet, ik denk dat spelers zelf wel veel ongebalanceerde dingen weten die nog niet gefixt zijn.
      KNIP by Inde rond 15:00 op 13-12

      Ik zeg dit ook omdat sommige spelers Ogame belangrijk genoeg vinden om veel tijd en geld uit te geven, dat is natuurlijk geen probleem, ieder zijn hobby :thumbsup: . Maar ik stop ermee omdat het aspect p2w veel te veel is doorgedrongen. GF volgt het model waar 1% van de spelers meer uitgeven dan de andere 50%. Met andere woorden, mijn 50-70 euro per jaar aan DM gaat geen impact hebben, echter, dit is weer 1 speler minder voor die 1% om op te jagen --> Wanneer die 1% geen targets meer heeft gaan ze naar .org ofzo.
      Ik herinner nog de rellen die ontstonden wegen Officieren! Als de spelers toen eens wisten dat je nu gewoon doodleuk grs kan kopen...

      Bedankt aan DEMA, en PAK voor de leuke tijden 8) 8)


      Binnenkort gaat er hopelijk nog de nr1 slag van Ogame.nl gebeuren, als ze gebeurt dank ik de deelnemers voor de inzet :) :)

      The post was edited 1 time, last by Slipper ().

    • nieuwe grondstofkoopmodel is best leuk als je het goed aanpakt.

      Exponentiele groei is nu mogelijk. Dus denk wel dat Middnight er wat geld in heeft zitten, maar voor 60K dm heb je dagproductie metaal. Ram alles in metaalmijnen de eerste dagen en dan cashen :)

      Jammer dat je stopt. Ik herken me wel in veel dingen die je zegt. Miner zijn totaal niet rendabel meer en je komt dan niet meer mee.

      eens een addict, ALTIJD een addict
      Space: Ogame addict, weerwolf addict board.ogame.nl/board38-algemee…rn/board553-rp-ww-corner/
    • Ik heb nog een kleine edit gedaan want ik wil zeker niet op 1 speler schieten, hoeveel en wat men spendeert aan tijd en geld is ieder zijn eigen zaak. Het is enkel een middel om aan te tonen dat je nu met geld kan winnen in dit spel, wat een algehele tendens in ieder spel helaas.

      KNIP, dit is niet gewenst!! By Inde 14:30 op 12-12
    • Slipper wrote:

      Ik heb even uitgerekend, om zelf vandaag nr 1 te worden moet ik nu: 4.7 miljoen DM uitgeven dat uitkomt op +-200 euro.

      Dit om even aan te tonen dat wat Middnight heeft gedaan met de gewone legitieme tools van GF en wat geld.
      Ik heb Oberon een beetje bekeken in het begin, en vond het juist heel erg meevallen het DM gebruik.
      op .us was ik op kalyke begonnen, die opende gelijk net oberon, en daar had de nr 1 binnen een dag 10 mil punten (give or take)

      Maar spijtig en begrijpelijk om een speler te zien vertrekken; het is voor vele maar een zetje wat ze nodig hebben om gedag te zeggen tegen ogame tegenwoordig.

      :love: Thanks Syrabi
    • Ik kan me helemaal in je vinden, heb het nu toch ook al een paar keer overwogen om maar weer te stoppen. 1/2 maand geleden maar weer eens begonnen met spelen na jaren afwezigheid, maar het spel is wel drastisch afgezakt. Het is simpelweg continu expedities doen en je irriteren aan het 10x klikken om een pagina te openen of een laadtijd van een minuut. Enige vorm van tactiek is vrijwel overbodig tegenwoordig, het is simpelweg je expeditie grondstoffen wegwerken in punten.
      Uni 2 / Gemini / Nusakan / Oberon / Rhea / Hall of Fame, wat is dat ook alweer?

      In een inter universele relatie met Love Goat

    • Slipper wrote:

      Binnenkort gaat er hopelijk nog de nr1 slag van Ogame.nl gebeuren, als ze gebeurt dank ik de deelnemers voor de inzet
      nou de next top4 en knotje hadden je inmiddels gecrasched benieuwd naar het resulaat.. laat wat op zich wachten al 24 uur onderweg
      mss de nr1 van de afscheids slagen ????
      {TOT: 6.985.783.000] + ninja: [Oldskool]BorDeauX DoG & Deception & Bernini vs. NOLAW [Vectrex] & ressiv[E UWS] & benjinho[NS] & Bandit[Noleader] & Sm0ke2Die[E UWS}

      The post was edited 1 time, last by ressiv ().