Discussie topic - version 9.0.2-pl4: cap op puinveld expo combats

    • Discussie topic - version 9.0.2-pl4: cap op puinveld expo combats

      Sorry @Hysteria, maar ik zag hier geen topic voor, noch zag ik een changelog voorbij komen, dus ik neem je maar even wat werk uit handen ;)
      And community, please don't shoot this messenger :pray:

      Changelog is op zich niet heel bijzonder, maar er is nog één item later bij geslopen, die best wel impact heeft. Daarom vond ik hiervoor een discussietopic wel nuttig.
      Eerder aangekondigd:

      Rav3n wrote:

      Fixed an issue with emojis in chat messages.
      Fixed a bug where your resources didn't return if you cancelled a building after leaving Vacation Mode.
      Fixed some issues that happened after an update to Lifeform.
      Fixed a bug where the ship queue moved the lifeform queues down.
      Increased performance.
      Added a function to disable the pop-up for sending Lifeform Discovery missions.
      Added a cooldown for deactivating lifeforms.

      Maar later kwam daar nog 'stiekem' bij:

      Rav3n wrote:

      Debris Field from Expedition combats has now a limit (it affects version, doesn't matter if Lifeforms are active or not)
      En die cap is redelijk serieus voor de oudere uni's, want zoals ik het nu begrijp:

      johocknut wrote:

      20m metal and 20m crystal per combat
      Wat in deze sim en in dit draadje ook al bevestigd wordt.

      Nogmaals... don't shoot the messenger! :xeno:
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III
    • CAPS AAN VOOR DIT : AWOERT!
      En weer uit voor een normale *kuch* reactie.

      Wat is dit voor onzin eigenlijk?
      Zit al sinds de invoering van die expo's op een vrij normale manier expo te doen, iets wat iedereen trouwens kan.
      Je moet er je vloot wel een beetje naar schikken (in mijn geval ruim veel KV en LG)
      Doe geen expo met een bak vol ic of weet ik veel wat (wat ieder zen goed rechts is te doen, nog meer winst als het niet fout loopt),
      maar dit is gewoon je reinste spelbederf.
      Ik hoor ze al komen de anti expo'ers : nee, expo is spelbederf, het trekt alles scheef.
      Mja, niemand houd je tegen om ontdekker te worden en lekker mee te doen.
      Nu heb ik een bak vol met lg en kv waar ik niks mee ben, ja, een target mss.
      En kom niet af met verschroten of kapot vliegen, nee, ik (en vermoed dat er nog anderen zijn) wil gewoon lekker expo'en met men vloot.
      Das verdomme mijn verworven recht na al die tijd.

      Oef, dat moest er ff uit. :P
    • Freakertje wrote:

      Sorry @Hysteria, maar ik zag hier geen topic voor, noch zag ik een changelog voorbij komen, dus ik neem je maar even wat werk uit handen ;)
      Geen probleem. Er was inderdaad helemaal niks wat betreft changelogs op ons board. Ik dacht van wel maar, de meeste changelogs gingen over de testserver of over .EN en zijn ze er dus doorheen geglipt. Mochten er verdere komen zullen ze uiteraard gepost worden gezien we nu allemaal met versie 9 te maken hebben.

      Bedankt voor reminder.
    • ik vroeg mij al sinds terugkomst af of er niet wat te halen viel met die piraten slagen als je gewoon echt enorme hoeveelheden stuurt. Geen enkele top10 speler die ik er naar vroeg geeft je natuurlijk info over wat het meest rendabel is. Maar ik zag wel veel jongens met 1 miljoen + vrachters vliegen en soms grote puinvelden. Had nog niet de tijd gehad om zelf te onderzoeken hoe dat winstgevend aan pakt, dus zal het ook niet missen ;)

      maar kan mij voorstellen dat in de oudere uni's dit wel een prachtige extra strategie kon zijn.
    • rcthans wrote:

      ik vroeg mij al sinds terugkomst af of er niet wat te halen viel met die piraten slagen als je gewoon echt enorme hoeveelheden stuurt. Geen enkele top10 speler die ik er naar vroeg geeft je natuurlijk info over wat het meest rendabel is. Maar ik zag wel veel jongens met 1 miljoen + vrachters vliegen en soms grote puinvelden. Had nog niet de tijd gehad om zelf te onderzoeken hoe dat winstgevend aan pakt, dus zal het ook niet missen ;)

      maar kan mij voorstellen dat in de oudere uni's dit wel een prachtige extra strategie kon zijn.
      Een paar versies terug kon je via expedities elke maand ongeveer je punten verdubbelen, en als je geluk had meer.

      Dit hebben ze tig updates geleden de nek om gebracht door de kans op piraten te verlagen voor ontdekkers.
      Sindsdien, was het op papier nog "winstgevend" (lees: minder dan een paar procent theoretische winst per verstuurde waarde op expeditie) om combat expedities te doen, echter in praktijk betekende dit dat het niet meer rendabel was. (een (hele, hele, HELE slechte week op expedities, en je zou zo een jaar progress verliezen... wat dan weer jaren kon duren om van te herstellen)

      Gezien er nog steeds mensen zijn die aan het "gokken" waren op combat expedities, en ook nog success ermee hadden denk ik dat Gameforge dit gedaan heeft om het definitief de wereld uit te helpen.

      De grootste reden waarom combat expo de das om gedaan is is denk ik nog steeds omdat er mensen waren die met honderd duizenden sterren aan het combat expo-en waren, en elke keer dat die piraten tegen kwamen, zat die ogame server gewoon een kwartier vast.


      //edit

      ogmem.com/show/854914

      linkje naar zo'n combat report

      :love: Thanks Syrabi
    • @Jillian Ik schiet niet op jou, maar :

      Dus omdat een klein(?) deel van de gamers expo winsten pakten die niet normaal zijn moet de rest er maar aan geloven?
      Ik snap het langs één kant wel dat dit niet kon, maar hier straf je dus de overgrote meerderheid van de spelers mee die het op een 'normale' manier doen.

      Jammer...

      Ben er trouwens nog altijd niet uit wat nu de beste combo is om het max aan puin uit die gevechten te halen. :P (20 om 20 metaal / kristal)
      20mil metaal heb ik altijd, 20mil kristal ophalen is een iets moeilijkere balans vinden tussen lg/kv.

      50k lg en 97,5k kv bracht me wel 20 om 20 op, maar zoek nog de juiste balans, want 60k lg om 90k kv bracht dan weer 'maar' 20m Metaal en 19,738m Kristal op.
      Soit, ik ben dus nog wat ant prullen en ben het geprul een beetje beu. :whistling:

      Tips voor dit rekenwonder zijn altijd welkom. :D
    • Trucker wrote:

      Dus omdat een klein(?) deel van de gamers expo winsten pakten die niet normaal zijn moet de rest er maar aan geloven?
      Ik snap het langs één kant wel dat dit niet kon, maar hier straf je dus de overgrote meerderheid van de spelers mee die het op een 'normale' manier doen.

      euh, ja; precies dat. De winst die uit een gevecht kwam groeide exact mee met hoeveel je verstuurde, dus buiten dat de nerfs dit "minder winst" maakte, bleef dit exponentieel; dat is natuurlijk iets wat niet moet bestaan in ogame.

      :love: Thanks Syrabi
    • Optimaal lg-kv verhouding bepalen om te sturen vind ik lastig.
      Doe je dat om 20-20 milj bij Aliens of bij Piraten te krijgen?
      Bij Aliens hoef je minder eigen vloot te sturen om 20-20 te halen, maar dan maak je met de meeste keren Piraten minder winst.
      Regel je de vloot op meestal Piraten af dan kom je boven de 20-20 cap met Aliens uit en loop je meer risico bij een zwart gat verlies.
      Verder kijk ik zelf naar wat je maximaal aan GS kan krijgen in de bepaalde uni. Dat is bij mij in Deimos nu ca 80 milj GS dus stuur ik ook maar max cargoruimte van 80 Milj GS.
      Niet blindstaren op die 20-20 denk ik.
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • Jillian wrote:

      euh, ja; precies dat. De winst die uit een gevecht kwam groeide exact mee met hoeveel je verstuurde, dus buiten dat de nerfs dit "minder winst" maakte, bleef dit exponentieel; dat is natuurlijk iets wat niet moet bestaan in ogame.
      Zou het dan niet een veel betere nerf zijn om de max te laten meegroeien met het max aantal punten in de uni, net zoals met, euhmm... hey, ook de expo aan het begin van de uni gebeurd met hoeveel grondstoffen je kunt vinden?
      Als je dat deelt door zeg eens een factor 10, heb je denk ik een mooie nerf. Max punten in een uni 1 miljard = maximaal 100 mill puin.
      Op die manier geeft je de lager gerankten ook een kans om de hogeren sneller bij te benen.

      Een eerste gedachte, allicht zie ik wat over het hoofd ;)
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III
    • Freakertje wrote:

      Zou het dan niet een veel betere nerf zijn om de max te laten meegroeien met het max aantal punten in de uni, net zoals met, euhmm... hey, ook de expo aan het begin van de uni gebeurd met hoeveel grondstoffen je kunt vinden?
      Als je dat deelt door zeg eens een factor 10, heb je denk ik een mooie nerf. Max punten in een uni 1 miljard = maximaal 100 mill puin.
      Op die manier geeft je de lager gerankten ook een kans om de hogeren sneller bij te benen.

      Een eerste gedachte, allicht zie ik wat over het hoofd
      dat zou ook een manier kunnen zijn,

      ik denk echter dat GF gewoon geheel van het "expo-en voor puin" af wou, wat ergens wel raar is want waarom is er anders speciaal een bootje voor gemaakt destijds?
      had gewoon deze functie van het bootje af gehaald ?(

      :love: Thanks Syrabi