o O vs Fanatics

    • o O vs Fanatics

      Bij deze oorlogsverklaring o O vs Fanatics, reden typ ik zo.

      Icarium wrote:

      Mijn primaire probleem is met speler Dragoneyes. Dit kleine meisje is een grote lastpost voor de zwakke spelers. Ze probeert eigenlijk alleen maar de veel zwakkere spelers te pakken. Maar als je een aanval ziet en een berichtje stuurt, wordt ze bang en trekt ze terug. Zelf heeft ze mij nog niet direct proberen aan te vallen, omdat ik bijna de hele dag speel en online ben. Maar wel vrijwel elke dag even mijn hoofdplaneet bespioneren.

      Nu ik top 25 ben, probeert Dragoneyes mij op een andere manier te irriteren. Zij nam namelijk een planeet naast mijn basis sector. Terwijl er aan beide kanten, 10 sectors vrij zijn. Als dat geen uitdaging is, dan weet ik het ook niet meer. Ik heb toen berichten gestuurd, met het vriendelijke verzoek om haar planeet daar weg te halen. Toen werd ik natuurlijk genegeerd. Snel een phalanx gebouwd, 1k kv resource transport gevonden en op 1-2 seconden geprakt. Toen kreeg ik wel reacties op m'n eerdere berichten. De diplomatieke weg proberen te wandelen. Aangeboden een aanzienlijk deel van de rommel te vergoeden, wanneer deze kleine meid de onbebouwde maanloze planeet zou opgeven en ophoepelen. Maar nee, ze moest dan eerst de resterende grondstoffen bij die planeet ophalen! Kon echt niet anders! Dus een 1500 kv vloot onderweg gespot. Deze had ik met 2 waves op m'n phalanx, om de maankans te verkleinen. In de laatste 10 seconden trok dit bange kleine meisje d'r vloot terug. Met 1 sec per vloot wist ik mijn aanval ook stop te zetten. Nieuwe diplomatie, mijn bod voor het verwijderen en me met rust laten iets verhoogd, en ze verwijderde eindelijk de planeet.

      Volgende dag: planeet midden in de sector waar ik m'n basis heb. Dit keer geen grondstoffen transporten in het eerste uur enzo. Maar aangezien dit kleine meisje boven mij staat, en omdat ze grondstoffen zonder reden had gekregen van mij, zou dit een gevalletje *pushing* zijn. Daarom heb ik vannacht maar ter compensatie, 1573 recyclers en 200 zonneenergie sattelieten in beslag genomen. (moest er nog extra recyclers voor bouwen, ik ben hier voor m'n rust, niet om te vechten) De recyclers bleken trouwens vers uit de werf te komen, want na de crash kwamen er nog eens 73 bij. Om aardig te doen, ben ik hier niet op gaan vliegen. Ik had trouwens nog meerdere targets gevonden waar ik op had kunnen vliegen: ik wou alleen een punt maken, en dat had ik gemaakt.

      Vanochtend 2 berichten gekregen van dit kleine meisje. Dom doen dat ik gewoon zo graag die plek voor een planeet terug wou (onzin, die plek boeit me niet, ik wil geen agressieve buren in m'n achtertuin), en dat ik m'n rust wel kan vergeten. Kort daarna op m'n phalanx weer een 1500 kv vloot gespot. Getimed, en dit kleine meisje werd weer bang/trok de vloot terug.

      Om de kans op een 20% maan te verkleinen, deze oorlogsverklaring gedaan. (komt zo meer verhaal)

      Icarium wrote:

      Mijn eerste aanvaring met de Fanatics alliantie, begon toen ik nog niet eens 30k punten had.

      Ik had een buurman, met de naam Mussert. Dit zei mij niets. Leek me een ongebruikelijke achternaam, maar bestede er verder geen aandacht aan. Totdat mijn vrouw de naam zag, zij herkende deze achternaam direct. Aldus haar was deze naam de meest beruchte NSB-er van NL tijdens de 2e wereldoorlog. Was dit een ongelukkige keuze voor een achternaam? Of had deze gebruiker met opzet de achternaam gekozen van de meest beruchte NSB-er. Na wat gegoogle kwam ik er achter dat deze achternaam voor het laatst in 1921 werd geregistreerd. Deze speler denkt dus grappig te zijn, en met een verwijzing naar een NSB-er te spelen. Dus mijn raids begonnen.

      Deze NSB-er is gaan janken bij een buurman, die in Fanatics zat. Van deze kleine Fanatics speler kreeg ik de melding dat ik hem met rust moest laten. Dat stond dus niet op de planning. Enige tijd later kwam speler BAD MOM aanvliegen, om mijn vloot te prakken. Dit kon ik in eerste instantie voorkomen. Veel berichten naar de top van Fanatics gestuurd, met uitleg dat deze speler een NSB-er was: dit werd genegeerd. BAD MOM, blijkbaar een 50+ jarige vrouw, had het niveau van een koe, en bleef deze Mussert beschermen. Die nacht werd mijn vlootje geprakt (snap nog niet hoe een bijna 1 mil punten speler een 30k speler kan prakken, maargoed), en hiervoor kreeg ik een maan terug. Aangegeven dat ik deze speler zou rapporteren bij support, maar hier was ik te lui voor. Had ik dus nog niet gedaan, zal ik spoedig wel alsnog doen.

      Icarium wrote:

      Stukje over mij: ik speel momenteel ongeveer 23 uur/dag, en dat is niet echt gezond. Daarom ben ik 15 jaar geleden ook gestopt met OGame. Dacht dat ik het wel weer ff kon proberen, maar dit blijkt dus niet het geval. Ik heb geen zin in dit gedoe. Daarom stop ik ook met dit spelletje. Maar mijn doelstelling is wel om eerst een serieuze poging te doen, om Dragoneyes z'n primaire maan op te blazen. Daar is deze oorlogsverklaring dus ook voor. Zo kan ik vannacht (of een andere nacht) al mijn sterren 1 voor 1 tegen zijn maan aan knallen, om daarna mijn account in vakantie modus te gooien en te laten verwijderen.

      *PS: hij probeert nu een maan te maken op de planeet die in mijn basis sector hangt. Ik ga kijken of ik hem daarmee kan helpen, door die 2 1k lg vlootjes in tweeen te knippen en dus 4x een 10% maankans te doen ipv 2x 20% kans. Op die manier is de kans op een kleine makkelijk te vernietigen maan net even groter.

      Icarium wrote:

      Tot slot: als blijkt dat m'n alliantie genoten die allemaal een stuk lager dan mij staan worden aangevallen/gebashed,, zal ik ze allemaal kicken om ze te beschermen.

      The post was edited 2 times, last by Kamikaze ().

    • Update: Van BAD MOM een DM gehad. Ze vond het niet zo vriendelijk dat ik haar hier een koe noemde. Ze gaf tevens aan dat ze mij daarom heeft gerapporteerd. Helaas zijn de ingame berichten verdwenen. Maar zij heeft mij ingame een klein zielig ventje genoemd, tijdens de gesprekken rondom NSB-er Mussert. Maar ach, als ik genoeg sterretjes overhoud, kan ik vast ook wel op haar maan vliegen.

      Nog wat meer DM gehaald om die sterretjes op een fatsoenlijke tijd af te krijgen. Nano 6/werf 13 is gewoon traag. Ik bedoel, kom op. 41 minuten per ster?!? Dan zit ik hier morgen avond nog te bouwen.

      Heb m'n alliantie genoten geïnformeerd over deze oorlog. 1 lid was er niet geheel blij mee, en vertrok. Dat is inderdaad aan hem. Had hem graag, zoals ik in dit forum bericht had vermeld, uit de alliantie gezet. Dan had hij achteraf een deel van m'n vloot als maankansen kunnen krijgen. (voor context, ik was ranked 11e in vloot voordat ik investeerde in sterretjes)

      Alle planeten die ik leeg heb gehaald tbv sterproductie, worden ingezet op 0 productie. Scorched earth ofzo.
    • Kleine update: nieuwste lid met erg weinig punten, werd plat gespioneerd. In goed overleg is die uit de alliantie gegaan. Mocht ik na het behalen van m'n primaire doelen nog vloot over hebben, ga ik die waarschijnlijk maankansen geven. (mits hij die klappen aan kan)

      KNIP!

      Zoals te lezen is: bedreigingen buiten OGame om. Dit hoort een ban op te leveren. Ben benieuwd of dit genoeg is, of dat ik meer moet doen. Zoals elders rapporteren.

      En voor het geval General Jeff weet te achterhalen waar ik daadwerkelijk woon: Sorry Bad Mom, dat ik jou een koe noemde. Ik dacht dat het kon, omdat jij mij eerder voor zielig klein ventje had uitgemaakt. Zonder deze real-life bedreigingen van General Jeff, zou ik echter nooit sorry hebben gezegd.

      Kamikaze @ 18-09 09.55u | Het plaatsen van ingame berichten is niet toegestaan.

      The post was edited 1 time, last by Kamikaze ().

    • delon wrote:

      haha fanatics zijn trash lol
      Ik kan alleen maar iets zeggen over de spelers waar ik ingame chat contact mee heb gehad. En dat is maar een heel klein deel van alle leden. Moet wel zeggen dat het niveau van de spelers waar ik ingame contact mee heb gehad, heel erg laag is. (wil even een duidelijke uitzondering benoemen: mijn zeer beperkte contact met Flopsie, was helemaal prima)


    • Primaire doelen lijken te zijn behaald. Dragoneyes is z'n primaire uitgebouwde maan (sprongpoort + phalanx lvl 7) in mw 1, tussen allemaal zwakke spelers in, kwijt geraakt. Daarnaast ook de maan verwijderd die hij had gekregen in mijn basis sector. Tevens is NSB-wanabee Mussert geband. Ook is er een enorme wave van bans geweest vanaf KNIP! (multi accounting door Mussert?)

      Ingame chat bericht naar Fanatics leider General Jeff gestuurd, met de vraag of het voor hem ok was om de oorlog te beëindigen, op basis van de gestelde primaire doelstellingen die ik heb benoemd. Daar had hij geen problemen mee. Om gedoe te voorkomen, zal ik hier geen screenshot van maken/posten, maar is op verzoek van staff wel toe te sturen.

      Bij deze claim ik dus de winst in de oorlog op Fanatics. Bash limiet gaat weer terug naar 6 waves/object/24 uur. Ik ga vanmiddag nog even kijken wie ik blij kan maken met maankansen, en dan gooi ik m'n account zoals in het openingsbericht gesteld, in V mode, en daarna verwijderen. Mental health gaat voor een browser spelletje.

      *EDIT: Combat Reports zijn hier te vinden.

      Kamikaze @ 18-09 10.05u | Het plaatsen van coördinaten is niet toegestaan.

      The post was edited 2 times, last by Kamikaze ().

    • Wow!

      Dus, als ik het goed begrijp... heeft speler Icarium problemen met mensen die een spel spelen zoals het bedoeld is, wat voornamelijk anderen irriteren en aanvallen is, en heeft nu (geen idee hoeveel) echt geld uitgegeven om 1 persoon die dat doet te straffen... en nu denkt hij dat hij zijn punt gemaakt heeft en dus stopt hij met het spel? Is dat het of snap ik er niks van?

      Wow!

      :pat:
      ت
    • Tjerp wrote:

      Wow!

      Dus, als ik het goed begrijp... heeft speler Icarium problemen met mensen die een spel spelen zoals het bedoeld is, wat voornamelijk anderen irriteren en aanvallen is, en heeft nu (geen idee hoeveel) echt geld uitgegeven om 1 persoon die dat doet te straffen... en nu denkt hij dat hij zijn punt gemaakt heeft en dus stopt hij met het spel? Is dat het of snap ik er niks van?

      Wow!

      :pat:
      ja zo klopt het ongeveer wel ja .. schijnbaar is hij ook van mening dat wij ons overgeven omdat er 2 maantjes zijn geploft na weet ik veel hoeveel pogingen ..
      credits go to Syrabi
    • Icarium wrote:

      Zoals te lezen is: bedreigingen buiten OGame om.
      En voor het geval General Jeff weet te achterhalen waar ik daadwerkelijk woon: Sorry Bad Mom, dat ik jou een koe noemde. Ik dacht dat het kon, omdat jij mij eerder voor zielig klein ventje had uitgemaakt. Zonder deze real-life bedreigingen van General Jeff, zou ik echter nooit sorry hebben gezegd.
      Oké, ik had nog niet alle posts gelezen... maar dit vindt ik eigenlijk wel het meest zielige, mensen in het echte leven gaan bedreigen vanwege een spelletje. Als dat echt gebeurd is: Foei Jeff, schaam je! :thumbdown: :rolleyes:

      Verder snap ik nog steeds de helft niet... Rebel zegt nu dat ze zich niet overgeven ondanks dat Jeff ermee akkoord is gegaan? Is die oorlog nou over of..?

      Indien de oorlog over is: Gefeliciteerd Icarium.
      Indien het toch nog doorgaat: Zou leuk zijn als het wat intensiever wordt en er meer spelers van beide alli's mee gaan doen want 1v1 is niet echt oorlog imo.
      ت
    • Tjerp wrote:

      Verder snap ik nog steeds de helft niet... Rebel zegt nu dat ze zich niet overgeven ondanks dat Jeff ermee akkoord is gegaan? Is die oorlog nou over of..?
      Klopt, je snapt het niet !
      Wat Tjerp en Dutch Rebel schrijven, snap je dat wel??
      Lees nu de eerste post eens aandachtig door, en als jij dan niet snapt dat deze speler het hele spel niet snapt.....
      Minkukels...

      Succes
    • Bolder wrote:

      Tjerp wrote:

      Verder snap ik nog steeds de helft niet... Rebel zegt nu dat ze zich niet overgeven ondanks dat Jeff ermee akkoord is gegaan? Is die oorlog nou over of..?
      Klopt, je snapt het niet !Wat Tjerp en Dutch Rebel schrijven, snap je dat wel??
      Lees nu de eerste post eens aandachtig door, en als jij dan niet snapt dat deze speler het hele spel niet snapt.....
      Minkukels...

      Succes
      Heeey Bolder! :D
      Ja ik snap wat ik zelf schrijf. :saint: En wat Rebel schreef heeft geholpen ook.
      En ja ik snap dat deze speler het hele spel niet snapt... wat ik als laatste zei was dat ik niet snap of die oorlog nu over is of niet. Snap je.
      ... 8|

      :thumbsup:
      ت
    • Tjerp wrote:

      Wow!

      Dus, als ik het goed begrijp... heeft speler Icarium problemen met mensen die een spel spelen zoals het bedoeld is, wat voornamelijk anderen irriteren en aanvallen is, en heeft nu (geen idee hoeveel) echt geld uitgegeven om 1 persoon die dat doet te straffen... en nu denkt hij dat hij zijn punt gemaakt heeft en dus stopt hij met het spel? Is dat het of snap ik er niks van?

      Wow!

      :pat:
      Ik snap het spelletje helaas wel degelijk. Deze server is veel te klein. Expo's zijn OP. Kleintjes farmen is nogal zwak. Ik vond Dragoneyes nogal kansloos bezig zijn, en bloed irritant met z'n dagelijkse spio rondes zonder ook maar 1x op mij te vliegen.

      Ik ken het spelletje. Ik wou iig die maan weg. Ik ken de bash limieten. Om dus toch een fatsoenlijke kans te maken om manen op te blazen, moet je er vaak op vliegen. Vandaar de oorlogsverklaring >>> het spelletje wel degelijk kennen. Alles netjes volgens de regels.

      En als je echt goed-goed leest, zie je de reden waarom ik stop. Fanatics mogen dan fanatiek spelen, ik kan alleen maar ziekelijk veel spelen. 23/7 met kwartiertjes slaap verdeeld over de dag, in de stoel achter de pc zitten te doezelen: dat is gewoon niet gezond. Dat is waarom ik stop. Iets met mental health.


      Dutch Rebel wrote:

      Tjerp wrote:

      Wow!

      Dus, als ik het goed begrijp... heeft speler Icarium problemen met mensen die een spel spelen zoals het bedoeld is, wat voornamelijk anderen irriteren en aanvallen is, en heeft nu (geen idee hoeveel) echt geld uitgegeven om 1 persoon die dat doet te straffen... en nu denkt hij dat hij zijn punt gemaakt heeft en dus stopt hij met het spel? Is dat het of snap ik er niks van?

      Wow!

      :pat:
      ja zo klopt het ongeveer wel ja .. schijnbaar is hij ook van mening dat wij ons overgeven omdat er 2 maantjes zijn geploft na weet ik veel hoeveel pogingen ..
      Het woord overgeven heb ik niet gebruikt. Ik heb mijn woorden goed afgewogen. Heb ook niets tegen de meeste Fanatics spelers. Heb ik ook ergens op het forum gepost, als reactie op *I'm your god*. Daarnaast weet ik niet of je bekend bent met manen vernietigen, of dat je het ooit gesimmed hebt. Daar gaan statistisch gezien nogal wat pogingen overheen. Dat ik per maan maar 1 wave nodig was, 14 sterretjes in totaal voor beide en maar 3 sterretjes verloren, is heel netjes.


      Tjerp wrote:

      Icarium wrote:

      Zoals te lezen is: bedreigingen buiten OGame om.
      En voor het geval General Jeff weet te achterhalen waar ik daadwerkelijk woon: Sorry Bad Mom, dat ik jou een koe noemde. Ik dacht dat het kon, omdat jij mij eerder voor zielig klein ventje had uitgemaakt. Zonder deze real-life bedreigingen van General Jeff, zou ik echter nooit sorry hebben gezegd.
      Oké, ik had nog niet alle posts gelezen... maar dit vindt ik eigenlijk wel het meest zielige, mensen in het echte leven gaan bedreigen vanwege een spelletje. Als dat echt gebeurd is: Foei Jeff, schaam je! :thumbdown: :rolleyes:
      Verder snap ik nog steeds de helft niet... Rebel zegt nu dat ze zich niet overgeven ondanks dat Jeff ermee akkoord is gegaan? Is die oorlog nou over of..?

      Indien de oorlog over is: Gefeliciteerd Icarium.
      Indien het toch nog doorgaat: Zou leuk zijn als het wat intensiever wordt en er meer spelers van beide alli's mee gaan doen want 1v1 is niet echt oorlog imo.
      Ik had screenshots gepost op het forum, maar dit bleek niet te mogen. Heb er tevens een ticket voor aangemaakt. Ik heb een heel netjes excuus van Jeff gekregen. Het is wel degelijk gebeurt.

      Overgeven heb ik niet benoemd. Ik heb Jeff, grondlegger van Fanatics, gevraagd of de oorlog over was: daar was hij het mee eens. Als iemand van mening is dat de oorlog niet over is: begin dan een nieuwe met een nieuwe 12 uur countdown counter. Zoals gezegd kan ik staff een screenshot met bewijs toesturen.

      Thnx voor de felicitaties.