Gebruik van Excel verboden?

    • Gebruik van Excel verboden?

      Dag allen,

      Er was recent een topic over gebruik van scripts.

      Daarin stond "-transporten naar planeten met vreemde aantallen schepen (laat ons eerlijk zijn, niemand stuurt 186 GV, iedereen stuurt 200GV dan...)"

      Ik heb een Excel die ik gebruik, ik vul in hoeveel grondstoffen ik moet vervoeren en die zegt dan hoeveel vrachtschepen ik moet sturen. Mag dat niet meer dan? Ik maak me zorgen dat ik nu dingen doen die niet mogen. Als dit niet meer mag, laat het dan aub weten, dan stop ik ermee en stuur ik afgeronde getallen. (ik zie dit echter nergens in de regels staan dat het niet mag)

      Bedankt alvast.
      Ik zal niet gauw je vloten in het oog houden. Ik heb namelijk last van phaalangxst.
    • De belangrijkste basisregel is dat je geen botje hebt die automagisch acties voor je uitvoert. Zoals het automagisch versturen van je vloot 5 seconden voordat een aanval aankomt, zodat jij eigenlijk nooit online hoeft te zijn.

      Waar jij aan refereert was het automatisch afsturen van exact de juiste hoeveelheid grondstoffen met het minimale aantal vrachtschepen om daar een gebouw aan te kunnen zetten (of zelfs dat automatisch te laten doen). Daarmee heeft dat botje interactie met je browser om dingen voor jou uit te laten voeren.

      Wat jij doet is een modern kladblokje gebruiken om uit te rekenen wat je nodig hebt. Daarna verstuur je het handeltje handmatig, jouw kladblokje heeft geen interactie met je browser en stuurt niks voor jou weg.
      Daarmee weet ik zeker dat jij je geen zorgen hoeft te maken.
      HoFcounter: LIV
      RIPKILLcounter: CXCI
      Gevorderde HoFcounter: XXVIII
      Expertcounter: VI
      Federatief
      Expertcounter: III