Upgrade Game p.c

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • ik denk dat je beter uit bent met een 5800x3d als je puur voor gaming gaat, die is vaag beter in de bench dan nieuwe cpu's met als voor dat de vorige generatie board een stukje goedkoper zijn. Maar afhankelijk van je gpu en je games die je speelt zal het weinig tot geen verschil uitmaken. Ik heb zelf een 9900k en behalve hele specifieke titels doet is deze oude rakker bijna nooit de bottleneck.

      Future proofen heeft in mijn mening geen zin, de gpu/cpu tech gaat allemaal zo snel op dit moment dat je volgend jaar veel meer voor je euro's hebt dan nu. een mid tier cpu gaat gewoon prima 4 tot 5 jaar meer en het heeft geen zin om voor gaming een top spec cpu te kopen. voor minder geld heb je een B550 bordje, tweakers.net/pricewatch/163097…yte-b550-gaming-x-v2.html ja geen bluetooth maar dan douw je voor 5 euro een bluetooth dongle erin ben je er ook. (en scheelt je 100 euro). En nog eens een klap geld aan ddr5 enzo.

      Als de rest van je PC in spec is met die 2080, denk ik dat je beter af bent met alleen een nieuwe gfx kaart, ze zullen nog wel een beetje dalen, maar ik ben bang dat de tijd van betaalbare kaartjes wel een beetje voorbij is.