Nieuwe IRC regels, actief vanaf dinsdag 8 mei

    • Nieuwe IRC regels, actief vanaf dinsdag 8 mei

      Beste Gebruikers.

      Omdat ik de laatste tijd veel klachten heb ontvangen over IRC en het IRC team, ben ik van mening dat er een aantal aanpassingen gemaakt dienen te worden.

      Nu ben ik me er terdegen van bewust dat wij hier ook schuldig aan zijn. Niet dat wij nu ineens alle schuld op ons moeten gaan nemen, maar we hebben er absoluut mee te maken.

      We gaan ons uiterste best doen, ons meer in de situatie in te leven, en daarnaar te handelen. Ik denk dat woorden meer doen dan daden. Niet dat we nu ineens de regels overboord gaan gooien, maar er zeker menselijker naar gaan kijken!

      Iedereen weet dat je respect niet afdwingt maar het verdient. Dit geldt altijd naar 2 kanten...
      Omdat er veel verwarring over de regels bestaat, heeft me dat doen besluiten deze nog eens grondig onder de loep te nemen. Er zijn na verhitte discussies een aantal aanpassingen gedaan.
      De aanpassingen zijn niet al te schokkerend!
      Verder hebben we geprobeerd de regels goed sluitend te krijgen. Dus dat er minder verwaring over bestaat. Dit is naar jullie duidelijk, maar ook naar het IRC-team
      Uiteraard zullen er nog steeds een paar kleine hiaten in zitten, maar helaas zal dat altijd zo blijven.

      Mijn verzoek aan jullie:
      Ga niet de grensen van het toelaatbare opzoeken, maar probeer er gewoon een gezellig channel van te maken! Je zult zien, dat het IRC team dan ook veel toegankelijker is, meer toe zal laten, enz

      Ik wil dan ook voorstellen dat, om te beginnen we 4mei om 2000u allemaal de 2 minuten stilte in acht nemen, zonder dat het channel gesloten moet worden.
      Dit als voorbeeld van respect. Niet naar mij, niet naar de rest van het team, maar naar de mensen voor wie we allemaal respect zouden moeten hebben.

      Ps. Als je van mening bent dat het ons niet lukt een menselijker en redelijker beleid te voeren, of als je vind dat een bepaald teamlid dit niet lukt, spreek me aan en we hebben er een gesprek over. Ik sta open voor jullie kritiek en zal niet ontkennen dat we verbeteren moeten.

      Als aller laatste, nog de link naar de regels