Defense vooruitgangs rapportage op .nl

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Thundercatty wat heb jij met de ionkanon. Die dingen zijn veelste duur: 80.000 stuks. Knetter jij!! Kun je beter 100.000 grote lasers maken met 500 plasma kanonnnen extra.

En met zulke defence's moet je ook heel wat grondstoffen of vloot er achter willen liggen wil je uberhaupt een tarket worden! Dus waarom zou je je verdediging zo willen uitbreiden als je geen enorme vloot er achter hebt liggen??
    • Fabje schreef
      Thundercatty wat heb jij met de ionkanon. Die dingen zijn veelste duur: 80.000 stuks. Knetter jij!! Kun je beter 100.000 grote lasers maken met 500 plasma kanonnnen extra.

En met zulke defence's moet je ook heel wat grondstoffen of vloot er achter willen liggen wil je uberhaupt een tarket worden! Dus waarom zou je je verdediging zo willen uitbreiden als je geen enorme vloot er achter hebt liggen??

Ja, of wat heb je met 700k. lg? Voordat iemand dat in .nl heeft zitten we al 2010. :rolleyes:
    • Fabje schreef
      Dus waarom zou je je verdediging zo willen uitbreiden als je geen enorme vloot er achter hebt liggen??

het heeft wel wat om oncrash baar te zijn of alleen met miljarden verlies. (mijn def is nog lang niet onrashbaar, maar winst is al wel onmogelijk)

@Boevenbaas, 700k LF krijgen wij veel eerder ;) als iemand met dikke miner en nu aan zou beginnen zou het niet eens zo lang duren :P
    • Ik vraag me af wat het nut is van een def die zo groot is, zeker op een hp :rolleyes:

als je het nu op een kolo doet van 300 velden met enorme opslagen, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen (maar dan nog :\ )

voor die 3100 plasma, hadden ook 2000 vernietigers en 1100 plasma kunnen worden gemaakt (het kleine metaalverschil tel ik ff niet mee, evenals de deut die je zou overhouden)

met die vernietigers kun je nog winst maken, met de plasma's niet ;)
    • Zero schreef
      Thunder, je hebt nog steeds rare uitspraken -____-

80k ion? wtf?

80k Ion is niet eens zo gek veel op 300k stuks fodder!
      Okey, het is duur (dat ziet zelfs de grootste n00b nog wel), maar tegen suicidenoobs wel nuttig, want iedere simmer kan zien dat fodder ZEER EFFECTIEF is tegen Tolkiens def.
      Je zult toch tussen 60k en 80k Ion moeten hebben.
      Des te groter de def, des te meer Ion. Voor Tolkiens def heb ik nog geen systeem gemaakt maar voor de gemiddelde bouwer wel. Zou Tolkien die formule gebruiken ---> ~60k Ion / Grote Lasers

Over die LG's heb je wel gelijk, als Verbal ofzo zich even inspant heeft die ze binnen een paar weken / maanden en kan hij Tolkien platspawnen met die dingen. En ik durf te wedden dat Tolkien geen 80k Ion + 60k GL in diezelfde tijd kan bouwen...

Idd StorinG, iemand wordt sowieso platgegooid met die dingen als er op je gejaagd wordt, maar die silolevels worden er wel uit verdiend hoor als er een of andere mafioso bezig is met IPR's.
      Ik heb ook ooit iemand platgegooid en die verdiende silo 8 en 9 die hij bijbouwde er bijna uit :Oops: Gewoon 3 keer 100+ IPR's erop gesmeten, laatste keer zelfs 130.

Zero zal wel weten wie/wat ik hier bedoel ^^ :P

En natuurlijk is zo'n def teveel van het goede. Ik zou ook minder bouwen. Ik zou dan bijvoorbeeld 500 Ion / GL hebben op 2000 Kl / Raket Lanceerders ^^ Veel realistischer, alleen beide aantallen zijn kleiner ^^
      Terwijl de verhouding niet zo gek veel verschilt. Okey, in verhouding aardig wat minder middelzwaar spul, maar middelzwaar spul wordt des te belangrijker naarmate je def groeit, vooral omdat de vuurkracht gespreid wordt. Met veel middelzwaar spul zouden de verliezen voor Tolkien aardig beperkt worden, zelfs met zwaar geschut.
      Ligt wel aan de aanvallende vloot, met 46666k SS (even veel waard als 700k LG's) is de def nu in orde, en moet Tolkien juist Plasma's stampen om weinig verliezen te hebben. En zo drijft alles elkaar op totdat een vrijwel perfect (helemaal is simpelweg onmogelijk) evenwicht gevonden is tussen alle verdedigingswerken.
    • LongoniZ schreef
      Ik vraag me af wat het nut is van een def die zo groot is, zeker op een hp :rolleyes:

als je het nu op een kolo doet van 300 velden met enorme opslagen, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen (maar dan nog :\ )

voor die 3100 plasma, hadden ook 2000 vernietigers en 1100 plasma kunnen worden gemaakt (het kleine metaalverschil tel ik ff niet mee, evenals de deut die je zou overhouden)

met die vernietigers kun je nog winst maken, met de plasma's niet ;)

maar die vernietigers kunnen worden vernietigd, en dan ben je een veel punten kwijt. en def bouwt zichzelf weer op, dus heb je veel minder verlies.
    • metal schreef

maar die vernietigers kunnen worden vernietigd, en dan ben je een veel punten kwijt. en def bouwt zichzelf weer op, dus heb je veel minder verlies.

Als iemand een suicidehit op tolkien doet, dan zou hij 930 plasma's (= 30%) kwijtraken in de huidige situatie.

Terwijl hij de vernietigers zou kunnen saven en maar 330 plasma's zou verliezen indien hij 2k vernietigers en 1100 plasma's had gemaakt ;)
    • DontCryJustDie schreef
      DontCryJustDie schreef
      Raketlanceerder ( 42.500 beschikbaar )
      Kleine laser ( 84.739 beschikbaar )
      Grote laser ( 500 beschikbaar )
      Gausskanon ( 60 beschikbaar )
      Ionkanon ( 30 beschikbaar )]
      Plasmakanon ( 200 beschikbaar )

hoe bedoel je goede verhoudingen :)
      maar ik ben miner ;)

update
      Kleine laser ( 100.000 beschikbaar )

zo, iemand tips^^

update
      Raketlanceerder ( 50.000 beschikbaar )
      Plasmakanon ( 400 beschikbaar )
      + mobiele def als je wilt weten spy je maar uni9 ;)
      Ik denk dat ik wel 1 van de dikste verdedegingen heb iin uni9 :)
    • DontCryJustDie schreef
      DontCryJustDie schreef
      DontCryJustDie schreef
      Kleine laser ( 84.739 beschikbaar )

hoe bedoel je goede verhoudingen :)
      maar ik ben miner ;)

update

zo, iemand tips^^

update
      Raketlanceerder ( 50.000 beschikbaar )
      Plasmakanon ( 400 beschikbaar )
      + mobiele def als je wilt weten spy je maar uni9 ;)
      Ik denk dat ik wel 1 van de dikste verdedegingen heb iin uni9 :)

heb je niet wat weinig gauss en gl en ion?
      maar wel lekker aantal kl.
    • RE: defence uni 5

mesalah schreef
      raket 96.000 --> 100.000
      kleine laser 36.000 --> 50.000
      grote laser 4.600 --> 10.000
      gaus 1.600 --> 2.500
      ion 3433 --> 5.000
      plasma 1.333 -->2.000
      kleine en grote koepel
      80 abr
      greetz

ik zou gauss ook naar 5000 doen ;)
    • RE: defence uni 5

Zero schreef
      StorinG schreef

ik zou gauss ook naar 5000 doen ;)

minimaal 5k :P bovendien heb je echt ziekelijk weinig gl...

ja minimaal maar aangezien hij duidelijk andere voorkeuren heeft zal hij dat niet doen, en gauss naar 5k is nog wel het belangrijkste denk ik :)
    • Ik heb eff een vraagje, ik wil/heb op elke kolonie een standaard verdediging zodat mijn dag productie veilig ligt! Zelf dacht ik aan dit:

250 RL
      500 KL
      100 GL
      50 G
      75 ION
      25 PL
      1 KK
      1 GK

Lijkt jullie dit ook goed gebalanceerd?

P.S ik vond het belachelijk om hier een apart topic voor te maken daarom post ik het in dit topic
    • nog maar eens mjin def in uni2

Raketlanceerder ( 2.940 beschikbaar )
      Kleine laser ( 1.271 beschikbaar )
      Grote laser ( 215 beschikbaar )
      Gausskanon ( 100 beschikbaar )
      Ionkanon ( 80 beschikbaar )
      Plasmakanon ( 66 beschikbaar )
      beide koepels en50abr
    • u9:
      Raketlanceerder ( 10.000 beschikbaar )
      Kleine laser ( 10.000 beschikbaar )
      Grote laser ( 2.000 beschikbaar )
      Gausskanon ( 430 beschikbaar ) Werfklaar: 500
      Ionkanon ( 2.000 beschikbaar )
      Plasmakanon ( 16 beschikbaar ) Werfklaar: 250
    • Chris 7 schreef
      Ik heb eff een vraagje, ik wil/heb op elke kolonie een standaard verdediging zodat mijn dag productie veilig ligt! Zelf dacht ik aan dit:

250 RL
      500 KL
      100 GL
      50 G
      75 ION
      25 PL
      1 KK
      1 GK

P.S ik vond het belachelijk om hier een apart topic voor te maken daarom post ik het in dit topic

als jij je dagproductie elke dag wegstuurd of je hebt niet een al te hoge productie en niet te veel sats en bootjes, is dit wel netjes hoor.
    • StorinG schreef
      Chris 7 schreef
      Ik heb eff een vraagje, ik wil/heb op elke kolonie een standaard verdediging zodat mijn dag productie veilig ligt! Zelf dacht ik aan dit:

250 RL
      500 KL
      100 GL
      50 G
      75 ION
      25 PL
      1 KK
      1 GK

als jij je dagproductie elke dag wegstuurd of je hebt niet een al te hoge productie en niet te veel sats en bootjes, is dit wel netjes hoor.

Dat is idd wel een mooie verdediging voor een kolonie...
      Mijn def op m'n kolonies is zelfs nog heel wat kleiner en ik wordt nooit aangevallen op m'n kolonies (en mijn productie is toch zeker wel aardig)...

Je moet natuurlijk wel netjes elke dag je productie verplaatsen...

Ik vind dit zelfs een betere def dan sommige van de nutteloos hoge def's hier boven :P (a)
    • Verdediging Uni 7:

Raketlanceerder ( 44.444 beschikbaar )
      Kleine laser ( 33.333 beschikbaar )
      Grote laser ( 22.222 beschikbaar )
      Gausskanon ( 1111 beschikbaar )
      Ionkanon ( 1111 beschikbaar )
      Plasmakanon ( 666 beschikbaar )