update 2.2.0 ev

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • update 2.2.0 ev

      Update 2.2.0

      De datum waarop deze update de lucht in zal gaan is nog niet bekend op dit moment, maar het zal ergens in de loop van de komende 2 weken zijn.
      Het changelog is al wel bekend, met daarnaast wat aanvullende info:

      [q]Changelog:
      [Feature] nodig vrienden uit met de vriendschapslink. De planeet van je vriend zal vlak bij jouw planeet geplaatst worden.
      [Bugfix] onnodige scroll bar
      [Bugfix] probleem in maan vernietiging
      [Bugfix] niet mogelijk om bepaalde settings te wijzigen
      [Bugfix] vloot beam bij maanvernietiging
      [Bugfix] vernietigde manen niet verwijderd
      [Bugfix] vernietigde expeditievloot blokkeert vlootslot
      [Bugfix] mogelijke overlading van vloten bij expedities
      [Bugfix] tijdens ags afgerond gevechtsonderzoek wordt niet gebruikt bij ags
      [Bugfix] vriendenlijst heeft een maximum van 1k


      Beloning:
      Als door jou uitgenodigde vrienden actief zijn, kun je vriendschapspunten krijgen. Deze vriendschapspunten kun je gebruiken om een hogere productie (metaal , kristal of deut) te krijgen of voor commanders. Deze kunnen telkens voor een dag geactiveerd worden, hogere productie slechts voor de gekozen planeet.


      aanvullende info
      - 1 vriendschapspunt (VP) per uitgenodigde vriend per dag mits:
      - je vriend de laatste 24 uur 1% meer punten heeft gekregen én hij stap 1 t/m 4 uit de tutorial af heeft. (1% meer punten van het totaal aantal punten)
      - vriendschapspunten krijg je alleen als je vriend nog op in je vriendenlijststaat (aanvraag is actief na uitnodiging maar moet wel geaccepteerd worden)
      - je kunt niet meer dan 30 VP per dag ontvangen.
      - iedere boost is +10% (van het gekozen grondstoftype op de gekozen planeet)
      - je zult deze VP ontvangen zolang de uitgenodigde speler actief genoeg is én in je vriendenlijst staat.
      - ze zullen zichtbaar zijn in het vriendschapsoverzicht.

      En nog een extra feature:
      - als de uitgenodigde speller DM aanschaft, zul je 5% van de hoeveelheid ontvangen als VriendschapsPremiumPunten (VPP)
      Deze VPP kunnen als volgt ingewisseld worden: 1 VPP : 0,5 DM (donkere materie)

      Met behulp van eigen aanschaf van DM kun je deze ratio opwaarderen met +0.5 DM tot maximaal: 1 VPP : 2 DM.

      Deze donkere materie zal als “gratis donkere materie” worden beschouwd, net zoals de DM uit expedities. Denk er dus aan dat je account verwijderd kan worden na 35 dagen inactiviteit als je enkel gratis DM op je account hebt staan.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Nog wat info over vlootgedrag ná een maanvernietiging in deze update:
      Transport, plaatsing & haltmissies zullen naar de planeet gaan in plaats van naar de vernietigde maan. Grondstoffen zullen afgeleverd worden (bij transport) en je zult het bijbehorende bericht ontvangen. Vloten zullen dan ook zichtbaar zijn op de phalanx, zoals gebruikelijk bij missies naar een planeet.

      Aanval & spionagemissies zullen doorvliegen naar de lege positie van de vernietigde maan en na aankomst terugkeren zónder bericht. De eventlist zal positie [::] tonen als doel na de vernietiging, omdat er gewoon niet meer is op de plek waar de missie oorspronkelijk werd heengestuurd. Omdat deze missies doorvliegen naar de “maan” zijn ze niet zichtbaar in een phalanx.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Vandaag zal .de overgaan op deze versie.
      De update voor andere landen laat nog even op zich wachten.
      Voor een update ingevoerd kan worden, moeten voor nieuwe features soms een aantal zaken vertaald worden. Bij deze update is dat het geval.
      Zo krijgen we bij deze update natuurlijk een aantal teksten rondom die vriendschapslink die we voorheen nog niet hadden.
      De vertalingen worden gedaan door vrijwilligers,vaak admins, van het desbetreffende land.
      De vertaling voor .nl is al klaar, maar er zijn nog andere landen waarvoor de vertaling nog niet afgerond is. Waarschijnlijk zullen we dus moeten wachten op de update tot deze vertalingen gedaan zijn.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Volgende week zullen we meteen een update krijgen naar 2.2.2.
      Extra in deze update is het volgende changelog:

      [q][Bugfix] laatste vriend in vriendschaplijst niet juist weergegeven
      [aanpassing] beschrijving van commander (gebouwenrij, koninkrijksoverzicht, berichtenfilter, shortcuts, vrij van advertenties (met uitzondering van game gerelateerde aanwijzingen)[/q]

      De laatste aanpassing is als volgt: Gameforge wil een mogelijkheid hebben om met een banner/countdown/... etc happy hours en updates aan te kondigen ingame.
      Zo willen ze bijvoorbeeld zodra de vriendschapslink is ingevoerd dit ook via een banner duidelijk maken aan de spelers. Op deze manier kunnen ze ook spelers die niet op het board komen bereiken.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Eindelijk hebben we dan een datum doorgekregen van Gameforge waarop deze update de lucht in zal gaan.
      Morgen vijf juli rond 11 uur zal .nl overstappen op 2.2.3

      extra changelog tov 2.2.2: [Change] Invitelink: Separator will be changed from "|" to "+"
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • Changelog voor 2.2.5:

      [Feature] DM wordt getoond of het gevonden is of gekocht (tooltip)
      [Feature] groene snelbouwpijlen nu ook getoond in onderzoeksmenu
      [Feature] planeetlijst toont juiste plaatje van maan
      [Bugfix] verschillende weergaveproblemen (berichten, phalanx, alliantie pagina, ...)
      [Bugfix] verschillende tekstproblemen (o.a. tutorial)
      [Bugfix] verkeerde errormelding in zoekmenu
      [Bugfix] ojuiste karakterteller in alliantiebericht
      [Bugfix] foutief bericht voor opstappen alliantielid verstuurd naar verkeerde speler
      [Bugfix] login problemen op login pagina
      [Bugfix] bbcode problemen op alliantie pagina
      [Bugfix] verschillende javascript problemen
      [Bugfix] footer onjuist

      Vandaag zal .de de update krijgen. Andere communities volgen morgen of in het begin van komende week. Het exacte moment waarop .nl de update zal ontvangen is nog niet bekend.

      edit 14 juli 14.00 uur: als gevolg van een probleem met de kristalproductie wordt er van 2.2.5 direct overgegaan naar 2.2.6. Udate zal waarschijnlijk volgende week plaats vinden.
      Changelog voor 2.2.6 is dat de bug in de kristalproductie gefixt is.
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

      ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk