versie 4.1

• Op dit moment wordt er door GameForge volop gewerkt aan versie 4.1.
      De datum waarop deze versie de lucht in zal gaan is nog niet bekend, net zo min als het exacte changelog.
      Maar toch wil ik jullie het nieuwtje dat GameForge bekend maakte op de facebookpagina van OGame niet onthouden:

Enige tijd geleden hebben we gevraagd naar jullie wensen rondom vakantiemode en binnenkort zullen we wat wijzigingen aan gaan brengen! Vanaf versie 4.1 zullen onderzoeks-, gebouwen- en werfrijen gepauzeerd worden als je in vakantie mode gaat. Zodra je weer uit je vakantiemode komt, zullen ze verder gaan waar ze gebleven waren!

[q]Recently we asked for your wishes around the vacation mode - and will change some stuff soon! Starting with version 4.1 research, building & shipyard queue will be paused during vmode and will go on after you're back from holiday! [/q]
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

ex admin ogame.sk - ex-admin ogame.nl - ex ba europe1400.co.uk
    • News around our upcoming version 4.1 - Commander user will be able to use our new research queue!

Opnieuw nieuws over OGame en Facebook.
      Daar is bekend gemaakt dat gebruikers van commander voortaan niet alleen een gebouwenrij in de wacht kunnen zetten, maar ook een onderzoeksrij.
      Verder nieuws:
      Voortaan is het ook mogelijk in te loggen op ogame via Facebook. Het enige verschil met normale OGame is dat je op Facebook kunt betalen met Facebookcredits.
      Informatie kun je vinden op facebook.com/ogame
      Ik zit buiten, op een OGameterras in de schaduw van mijn Ogameparasol! Tnx teamlers

• Vandaag zal de testserver de update naar 4.1 krijgen.

changelog (tnx voor het vertalen HT):
      [Feature Aanvraag] Verbeterde vakantiemodus (Onderzoek & gebouwen queue gepauzeerd, grondstof opties opgeslagen)
      [Feature Aanvraag] 'veiling gewonnen' bericht wanneer veiling is afgelopen
      [Feature Aanvraag] Herzien van de winkel, item details & bezichtiging item
      [Feature Aanvraag] Onderzoek queue (Commander)
      [Feature Aanvraag] OGame API (Statistieken, Melkweg)
      [Feature Aanvraag] Alliantie berichten ( rgp ) naar leden met de rang 'Beginner'
      [Feature Aanvraag] Weergave van energie productie bij Zonne-energie centrale - fusie centrale - Satellieten
      [Feature Aanvraag] Spam filter op berichten naar alliantieleden en vrienden gedeactiveerd
      [Feature Aanvraag] Sprongpoort opent via icoon direct zonder de faciliteiten pagina te laden
      [Feature Aanvraag] Aanvraag of je echt de schroothandelaar wenst te gebruiken
      [Feature Aanvraag] Nieuwe admin status in melkwegoverzicht
      [Feature Aanvraag] Cijfers scheiden bij input veld op vlootpagina 3
      [Feature Aanvraag] Verbeterde weergave wanneer de veiling niet bezig is
      [Feature Aanvraag] Nieuw likje verf bij de veilingmeester
      [Bugfix] Spel optimalisatie
      [Bugfix] Aantal vriendaanvragen niet aangepast wanneer speler verwijderd is
      [Bugfix] Verkeerde markering van admin accounts
      [Bugfix] Speciale aanwijzingen bij registratie / nieuwe naam nu consequent
      [Bugfix] Chatlink werkt niet naar behoren in sommige talen
      [Bugfix] Missende waarschuwing over bandieten status
      [Bugfix] Merge niet mogelijk als mail adres al is gebruikt bij een eerdere merge
      [Bugfix] mogelijkheid om aanvraag te versturen en direct lid te worden van een alliantie
      [Bugfix] mogelijkheid om alliantie aanvragen te accepteren en weigeren zonder deze rechten te hebben
      [Bugfix] weergave van het icoon 'vriend' alleen als vriendaanvraag mogelijk is
      [Bugfix] Alliantie: Rang niet zichtbaar
      [Bugfix] Zwakke speler protectie niet werkende
      [Bugfix] spionage missie via melkweg slecht werkend
      [Bugfix] Speciale tekens in spelersnaam mogelijk
      [Bugfix] Expeditie vloot onzichtbaar na vertraging
      [Bugfix] Meerdere weergave problemen opgelost
      [Bugfix] vloot ontsnapping: Bericht over ontsnapping van eigen vloot nadat aanvallende vloot is teruggetrokken
      [Bugfix] Updating problemen bij energie opties
      [Bugfix] Probleem in schroothandelaar opgelost
      [Bugfix] Probleem met de faciliteiten pagina
      [Bugfix] Niet correct werkende link naar de grondstoffenmarkt
      [Bugfix] "Rapporteer error" link niet werkend

Display Spoiler
      [Feature Request] Optimized vacation mode (Reseach & building queue paused, resource settings saved)
      [Feature Request] 'You won auction' message after auction ends
      [Feature Request] Revised shop, item details & item view
      [Feature Request] Research queue (Commander)
      [Feature Request] OGame API (Statistics, Galaxy)
      [Feature Request] Alliance message to players with rank 'newcomer'
      [Feature Request] Displayed energy production on solar - fusion - solar sats
      [Feature Request] Spam filter for messages deactivated for Buddies & alliance members
      [Feature Request] Jump gate opens without loading facilities page if using the icon
      [Feature Request] Request if you really want to use junk dealer added
      [Feature Request] New Admin Status on galaxyview
      [Feature Request] Number-seperator for input fields on fleetpage 3
      [Feature Request] Better clarification when no auction is running
      [Feature Request] Some polishing for auctioneer
      [Bugfix] Performance optimization
      [Bugfix] Amount of buddy requests not changed if player deleted
      [Bugfix] Wrong marking of admin accounts
      [Bugfix] Special signs for registration / new name now consistent
      [Bugfix] Chat link not working properly in some languages
      [Bugfix] Missing warning message about outlaw status
      [Bugfix] Merge possibly broken if mail already used for earlier merge
      [Bugfix] Old and corrupted texts revised
      [Bugfix] Possible to be member of an alliance and applied to an alliance at the same time
      [Bugfix] Possible to accept / decline alliance application without necessary access
      [Bugfix] Display of buddy icon only if buddy request possible
      [Bugfix] Input field for alliance rank not correctly limited
      [Bugfix] Noob protection not working properly
      [Bugfix] Spy mission from overview partially broken
      [Bugfix] Special chars in player name possible
      [Bugfix] Expedition fleet invisible after delay
      [Bugfix] Phalanx: not possible to see ships on their way back from an expedition to a destroyed moon
      [Bugfix] Several display problems solved
      [Bugfix] Fleet escape: message about escape of own fleet just after recall of attacking fleet
      [Bugfix] Updating problem on energy management
      [Bugfix] Problem in junk dealer solved
      [Bugfix] Problem with facility page
      [Bugfix] Not correct working shortlink to resource market
      [Bugfix] "Report Error" redirection link broken

• Nog deze week zullen .de en volgens plan ook .org over gaan op versie 4.1.
      Als dat goed verloopt zal .nl waarschijnlijk "ergens" volgende week de update naar 4.1 krijgen.

• Volgens de laatste informatie zal OGame.nl vandaag de update naar 4.1 krijgen.

Ook zal de portal een update naar 4.1 krijgen:
      [feature] de mogelijkheid inloggegevens op te slaan via de browser.

• Vandaag krijgt .nl de update 4.1.1.
      Dit betekent ook dat vanaf vrijdag 22 juni 12.00 uur tot maandag 25 juni 12.00 uur het event ter gelegenheid van de 20.000e facebookvolger zal plaatsvinden: 9 keer zoveel Donkere Materie tijdens expedities als normaal.