Focus op meer activiteit ipv meer spelers (introductie van meer PvE)

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Focus op meer activiteit ipv meer spelers (introductie van meer PvE)

      Allereerste even korte introductie. Ik heb jaren lang mij niet met Ogame bezig gehouden en ik heb werkelijk geen idee hoe Gameforge over dit spel denkt. Wat ik wel weet is dat (.nl) bijna een zombie status heeft; na mijn mening zou gameforge er beter aan doen om de community de nek om te draaien. In de basis blijft Ogame een vermakelijk spelletje en leunt het nog altijd erg op de player vs. player ervaring. Maar daarvoor moeten er wel spelers zijn; en het helpt als de spelers rond dezelfde rank zitten. Er zijn dus te weinig spelers en verschil tussen de spelers is gigantisch.


      Het gebrek aan spelers is een gebrek aan activiteit. En wie gelooft er nu werkelijk dat Ogame.nl haar gloriedagen terug krijgt met universums van ver boven de 8000 tot 12.000 spelers. Ik niet; en daarom denk ik dat het interessanter is om te kijken naar het vergroten van activiteit van de huidige spelers.


      Ik heb geen concrete ideeën omdat dit nu niet zo interessant is. Eerst wil ik graag de discussie voeren hoe hier wordt gekeken naar meer player vs environment activiteiten. Nu weet ik wat de diehard spelers hier meteen zeggen: Ogame is een spel dat draait om elkaar aan te vallen en elkaars vloot kapot te maken. Ja, maar 2 opmerkingen: dan moet die kans er wel zijn en er is geen andere speelstijl door gebrek aan spelers. Vroeger kon je als simpele mijner nog lekker eens wat vlootjes de deur uitsturen als jij je verveelde; of kon je actief handelen; lekker achter je verdediging schuilen omdat er geen 10M punten spelers in de buurt hangen.

      Dus hoe zit het met Gameforge en player vs. environment. Zou dit iets kunnen zijn waardoor de fun in het spelletje (wat voor de meeste toch tijdverdrijf is) weer wat meer terugkomen.


      PS: je zou aan computer gestuurde planeten kunnen denken (van piraten of aliens); mijnbare objecten in het zonnestelsel; wekelijkse grootschalige evementen (super nova in melkweg 3:123) iedereen die hier heen gaat heeft kans op ... en misschien zelfs nog een co-op element toevoegen. Er kan zoveel bedacht worden.



      The post was edited 1 time, last by Fabje ().

    • Zo een soort idee heb ik 4 jaar geleden ofzo ook voorgelegd. Toen was het met de vraag wat je graag in het spel zou zien veranderen om meer activiteit te krijgen aangezien de eerste merge maar beperkt succes had.

      Mijn idee is toen verworpen omdat dat ogame niet langer ogame maakt. Maar je dan een nieuw spel maakt.

      Ergens begreep ik het wel, maar ik zag ook de behoefte hiervan ingame.
      Echter heb ik het idee dat ze het wel prima vinden zo, levert minder moeite op en meer moneys.

      Om op je idee terug te komen, ik ben een voorstander. Maar voor zoiets erdoor komt zal je door een dikke muur moeten breken bij GF en het zelf moeten implementeren :p
      Ominous , I'm in us!
      Orion
    • er zijn al lichtere versies van dit idee. echter is het zo klein schalig, dat het niet echt het spel verbeterd(denk aan de acties waarbij er gold items kunnen worden gevonden op plek 17, donkere matterie op plek 17 en uiteraard expeditie techniek waarbij je nooit weet wat er gebeurt. Deze acties zijn er in mijn ogen te weinig en te klein, maar er zijn veel meer van dit soort dingen te verzinnen. Bijvoorbeeld computer gestuurde planeten zou wel iets kunnen zijn waar je wat aan kunt hebben. Ze moeten dan wel voor iedereen te doen zijn, dus bijvoorbeeld punten afhankelijk. En niet zoals bij die donkere matterie puin missie dat het zo zal zijn: Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
      Uni 13: 5 hofs

      Uni 14: 10 hofs

      Mizar: 124 hofs + 12 gevorderde slagen / top 10

      Orion: 23 hofs

      Vega: 162 hofs + 10 gevorderde slag

      Wasat: 16 hofs