Beschrijving handleiding ploffer.

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

    • Beschrijving handleiding ploffer.

      Hallo,

      Bestaat er een ploffers handleiding?

      Ik wil weten hoe je dit het beste toepast.
      Empty your mind... Be formles, Shapeless. Like water...
      Now you put water in a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle it becomes the bottle, you put it in a teapot it becomes the teapot.
      Now water can flow, or it can crash.
      Be water my friends... ;)

      May the force be with U!

      IRC: Obi12try
    • Hallo, Obi12try.

      Of er werkelijk een handleiding van bestaat, durf ik helaas niet te zeggen. Doch, is het ploffen van planeten niet al te moeilijk.. zeker niet, door middel van donkere materie. De term "Ploffen" is ontstaan doordat je een nieuwe planeet ergens, met voorkeur innerstelsel bij een persoon plaatst (Of deze verplaatst met Donkere materie). Door dit, kan je veel sneller actie ondernemen doordat de vliegtijd fel is verminderd. Ook zullen de deutkosten een stuk minder zijn.. Maar je moet natuurlijk nog wel naar deze planeet vliegen, kies je voor een nieuwe planeet. Als je het met donkere materie doet, kan je evenals je maan meenemen, en laten we zeggen als hier een sprongpoort opstaat, kan je heel snel springen. Blitzkrieg? :)

      Euh.. Dat is de basis.. De rest is vrijwel gewoon fleeten.

      “You only live once, but if you do it right, once is enough.”
      .:: OGame.nl Admin :: Contact revenge@ogame.nl ::.
      Forum regels | Spel regels | IRC Regels | AGV| Mail
      Join de Discord voor en door de OGame Community! OGame.NL Discord |
    • Revenge wrote:

      Hallo, Obi12try.

      Of er werkelijk een handleiding van bestaat, durf ik helaas niet te zeggen. Doch, is het ploffen van planeten niet al te moeilijk.. zeker niet, door middel van donkere materie. De term "Ploffen" is ontstaan doordat je een nieuwe planeet ergens, met voorkeur innerstelsel bij een persoon plaatst (Of deze verplaatst met Donkere materie). Door dit, kan je veel sneller actie ondernemen doordat de vliegtijd fel is verminderd. Ook zullen de deutkosten een stuk minder zijn.. Maar je moet natuurlijk nog wel naar deze planeet vliegen, kies je voor een nieuwe planeet. Als je het met donkere materie doet, kan je evenals je maan meenemen, en laten we zeggen als hier een sprongpoort opstaat, kan je heel snel springen. Blitzkrieg? :)

      Euh.. Dat is de basis.. De rest is vrijwel gewoon fleeten.


      Wat noem je snel? 24 of 48 uur??

      Om het verhaal kort samen te vatten: ploffen (met reden om iemand te crashen) is planeet bij je target innerstelsel mikkeren, vloot verplaatsen, aanvallen en puin ruimen en alles weer terug naar de maan plaatsen. Met dm is geen ploffen maar herplaatsen Revenge, dat heeft niks met ploffen te maken. :)
    • het duurt even voor je planeet verplaatst wordt
      24 uur na activatie wordt hij verplaatst, 24 uur na de herplaatsing is de sprongpoort pas weer bruikbaar
      vanaf dat moment is het dus 48 uur wachten voor je kan vliegen

      weet niet hoe het zit met het opzetten van een nieuwe sprongpoort, maar lijkt me niet echt rendabel om een sprongpoort af te breken zodat je hem daar weer op kan bouwen
      alsof er een fleeter is die een maan sprongpoortl00s laat...
    • Bolder heeft wel degelijk een punt, maar het werkt net ff anders. Je koloniseert bij iemand innerstelsel (zoals je met een ploffer zou doen), laat iemand een maan op de ploffer schieten (eventueel met ags-verdediging) en instant-bouwt een sprongpoort. Zo'n sprongpoort kun je wel meteen gebruiken en dus kun je in theorie iemand crashen voordat diegene doorheeft dat je er bent. :)

      Uiteraard moet je voor deze methode wel wat dm er tegenaan gooien, maar dat moet je met een gewone herplaatsing ook.
    • je kan de aanval pas opzetten als de planeet er is, dus is er wel degelijk een wachttijd van 1 aanval nodig
      minimaal, want je moet maar geluk hebben dat je die maan ook zo snel krijgt

      het lijkt mij een erg omslachtige manier van doen, denk niet dat er veel targets genoeg winst maken om zo'n actie te compenseren
      maar wie ben ik om daarover te oordelen, ik ben maar een miner :P
    • In mijn ogen heeft ploffen ook niets te maken met DM...dat noemen ze een verplaatsing.

      Naja tegenwoordig is een ploffer toch niet meer nuttig door die domme astro.
      Je hebt miljoenen stofjes nodig voor een nieuwe planeet.
      Als je die dan gaat gebruiken als ploffer kan je misschien een aantal spelers slopen, maar uiteindelijk leverde het meer op als je er gewoon mines had opgezet.

      En ik zie die grote vloten van uni 3 niet echt een plaatsing doen naar hun ploffer als het een mw overvliegen is.
      Ben je al snel meerdere miljoenen deut kwijt...

      (Retired) BARYM HOFCOUNTER: 267
      Gevorderde 20%: 88 // Expert: 5 // Top 10: 20 (8 solo)
    • dareco wrote:

      Als je die dan gaat gebruiken als ploffer kan je misschien een aantal spelers slopen, maar uiteindelijk leverde het meer op als je er gewoon mines had opgezet.


      Niet iedereen speelt het daarvoor though, dus voor sommigen boeit dat niet zo heel erg. Lekker vlootjes slopen is gewoon leuk. Leuker dan een planeetje opbouwen en mijntjes bouwen naar mijn mening. Maar zo heeft iedereen zijn speelstijl natuurlijk :P

      Ex-Admin Ogame.nl


      "If it is the past you love, then that is where you can stay." - Yellowcard - For You, And Your Denial.
    • Om het verhaal samen te vatten.

      Ploffen is het koloniseren van een planeet op een locatie nabij het doel dat je wilt slopen. Om het ploffen mogelijk te maken heb je dus minder vaste planeten dan je Astrofisica toe laat. Het is niet ongebruikelijk om met twee planeten te ploffen (dus twee planeten koloniseren nabij je doel) om zo saven van je vloot mogelijk te maken.
      Na het koloniseren van de planeet (of planeten) plaats je jouw vloot op de ploffer en ga je jouw doel prakken. In veel gevallen wordt de omgeving rondom de ploffer ook meteen leeg geraid om de winst zo groot mogelijk te maken.
      Nadat jouw doel en de omgeving helemaal in puin en as is veranderd, verplaats je jouw vloot terug naar een van je vaste planeten (of manen) en blaas je de ploffer planeet op (vandaar de naam ploffer).

      Met de komst van de herplaatsingen zijn diverse spelers overgegaan op het herplaatsen van hun planeet met daarbij reeds een maan. Dit is, zoals reeds opgemerkt, niet de klassieke manier van ploffen, maar werkt redelijk hetzelfde.
      Je gebruikt echter vaste planeten, met daarop dus mijnen en dus een stabiele bron van inkomsten. Daarnaast zijn daarop een werf, nano en mogelijk raket silo's aanwezig ter ondersteuning. De maan maakt het mogelijk je vloot te laten verdwijnen naar een afgelegen plaats in het universum om van daaruit te saven.



      Beide mogelijkheden hebben voor- en nadelen.
      Ploffen (dmv kolonisatie)
      Voordelen:
      Kost geen DM en dus geen geld
      Relatief snel, afhankelijk van hoe snel jouw vloot op de nieuwe planeet geplaatst kan worden
      Bij het plaatsen van je vloot komen ook meteen gs aan
      Nadelen:
      Het plaatsen en terug plaatsen van vloot kost aardig wat deuterium
      Saven vanaf je ploffer is een risico, wegens het gebrek aan een maan
      Je hebt minder vaste planeten en dus minder vaste inkomsten

      Herplaatsen (betaal functie)
      Voordelen:
      Je hebt beschikking over het maximaal aantal vaste planeten en dus vaste inkomsten
      De goed opgebouwde planeet levert ondersteuning in de zin van bijbouwen van vloot en schieten van IPR
      De mogelijkheid tot beschikking over een sprongpoort (die niet onmiddellijk te gebruiken is tenzij je de tip van Bolder volgt)
      Nadelen:
      Je zult grondstoffen apart moeten verplaatsen om te voorkomen dat deze enige tijd onbeheerd blijven liggen
      Het kost DM en dus geld
      De herplaatsing en activatie van de sprongpoort kosten tijd

      Als iemand daar nog iets aan heeft toe te voegen hoor ik het graag. Ik ben zelf nooit een echte fleeter geweest, dus ploffen was niet zo zeer mijn ding :P

      :: [uni 11] #8 begonnen: 12-12-06 [Anarchy] :: Gemerged naar uni 3 #160 op 09-04-12 ::
      ][ Board Admin ][ || ][ ex Super Moderater ][ || ][ ex Game Operator universum 4, 6, Draco & Hydra ][
    • Ploffen is zoals hierboven al aangegeven voor grote vloten totaal ongeschikt.
      Daarom herplaats ik altijd.

      Maar die tip van Bolder is geweldig :w00t:
      Nu pak ik mijn targets (lees: de grote turtles) gewoon met BW/IC/Nietjes.
      Maar als ik die tip van Bolder gebruik, kan ik ook mijn Rips meenemen.

      Ik kan dan na de verplaatsing overal in Uni1 na ongeveer 2 uur (de tijd die mijn kleine vrachters er over doen om de grondstoffen voor de nieuwe poort en de deut voor mijn vloot aan te voeren) starten op mijn target met medeneming van mijn RIP's ... Dan ben ik binnen 7 uur na verplaatsing vd planeet dus Fullfleet bij mijn target :biggrin:
      Arme, arme turtles ... :biggrin:

      Ps deze top 10 van afgelopen nacht had met ripjes erbij waarschijnlijk ook winstgevender geweest:

      Nieuwe Top 10 [TOT: 5.982.334.000] Verbal [NMV] vs. Opie [DEMA] (A: 738.300.000, V: 5.244.034.000)
    • Heel erg veel ervaring in deze Posts, kan me van pas komen straks in Barym. Mijn dank hiervoor.

      Maar toch twijfel ik nog. Ik heb 8 Kolonies, en mijn Hoofdplaneet, dus bij elkaar 9. Astro staat op 16. En op alle kolonies een maan met Sprongpoorten.
      Om 1 Plofferte hebben moet ik of een planeet vernietigen met maan, want ik heb overal maan en Ploffer of....
      Investeren in Astro 17 wat vrij kostbaar is. Stel ik doe dat. Dan heb ik 1 Ploffer.

      Maar dan:
      1. Als ik die ploffer dmv een kolonisatie naar een target plaats, dan kost me dat toch ook aardig wat deut als ik mijn vloot er op plaatsing vanaf een maan naar toe moet brengen?
      2. En kan een goede speler, zien dat ik een kolonisatie missie aan het doen ben? Of zit daar geen gevaar aan vast?
      3. Is 1 Ploffer genoeg?
      4. Hoe kan ik iemand met 3 ploffers proberen te pakken? Bestaan er strategieen die uitleggen hoe je fleeters die met ploffers werken toch kunt pakken?

      Ik zat zelf te denken aan investeren in een gigantisch groot phalanx bereiken waardoor ik die Ploffer kolonisatie missies kan zien. Maar dat wordt ook duur.

      Laatste vraag:
      En zijn er spelers in Barym die "Ploffen"?
      Empty your mind... Be formles, Shapeless. Like water...
      Now you put water in a cup, it becomes the cup. You put water into a bottle it becomes the bottle, you put it in a teapot it becomes the teapot.
      Now water can flow, or it can crash.
      Be water my friends... ;)

      May the force be with U!

      IRC: Obi12try
    • obi12try wrote:

      Heel erg veel ervaring in deze Posts, kan me van pas komen straks in Barym. Mijn dank hiervoor.

      Maar toch twijfel ik nog. Ik heb 8 Kolonies, en mijn Hoofdplaneet, dus bij elkaar 9. Astro staat op 16. En op alle kolonies een maan met Sprongpoorten.
      Om 1 Plofferte hebben moet ik of een planeet vernietigen met maan, want ik heb overal maan en Ploffer of....
      Investeren in Astro 17 wat vrij kostbaar is. Stel ik doe dat. Dan heb ik 1 Ploffer.

      Maar dan:
      1. Als ik die ploffer dmv een kolonisatie naar een target plaats, dan kost me dat toch ook aardig wat deut als ik mijn vloot er op plaatsing vanaf een maan naar toe moet brengen?
      Ja, dat klopt. Voordeel is dan wel dat je een compleet nieuwe lijst aan doelwitten hebt waar je op kan vliegen
      2. En kan een goede speler, zien dat ik een kolonisatie missie aan het doen ben? Of zit daar geen gevaar aan vast?
      Als je vanaf een maan vliegt, kunnen ze niet zien wanneer je met de missie bezig bent. Dan is dit pas te zien vanaf het moment dat er een nieuwe planeet ergens tevoorschijn komt. Je kan namelijk alleen op een planeet lanxen, dus op een maan of een lege plek is niks te zien.
      3. Is 1 Ploffer genoeg?
      ja
      4. Hoe kan ik iemand met 3 ploffers proberen te pakken? Bestaan er strategieen die uitleggen hoe je fleeters die met ploffers werken toch kunt pakken?
      lanx + aanvallen terugtimen werkt hier waarschijnlijk het beste...

      Ik zat zelf te denken aan investeren in een gigantisch groot phalanx bereiken waardoor ik die Ploffer kolonisatie missies kan zien. Maar dat wordt ook duur.

      Laatste vraag:
      En zijn er spelers in Barym die "Ploffen"?
      waarschijnlijk niet, sinds je planeten kan verplaatsen wordt er nauwelijks geploft.

      Ik heb nog nooit geploft, dus verbeter me maar waar het nodig is.

      The post was edited 1 time, last by blaargh ().

    • Ik plof in IO met 3 ploffers en heb maar 4 vaste planeten met werf en mijnen en zo.
      obi12try wel bekend met me daar.

      ik heb vanaf het begin ervoor gekozen zo te gaan spelen dus wel astro op 7 planeten gezet maar de planeten zelf niet of nauwelijks gebouwd.

      In de tussentijd dat ik nog geen 3 ploffers had heb ik raidkolonies gebouwd innerstelsel waar bv 9 i tjes zijn. Dan maak je toch dikke winst tewijl je geen volgebouwde planeet hoeft weg te gooien.

      Daarna ben ik gaan ploffen en bij goede activiteit haal je veel meer winst uit ploffen dan uit mijnen.
      Een dag met plofwinst onder de 10 milj is een slechte dag voor me terwijl in IO een planeet met mijnen 1 milj zooi geeft per dag.
      Dus ik maak ploffend 7 milj winst, wel gaat de deutvliegkost en vlootverlies er nog af.
      er bij komt spelplezier.
      Na een tijdje ken je je eigen omgeving wel en zie je targets die verder weg zijn.
      Gewoon wat planeten opblazen en lekker gaan spelen met ploffers als je daar zin in hebt.
      Manen, sprongpoorten en wat ook alles weg en met plofjes gewoon leuk spelen.

      1 plof is onmogelijk spelen, je hebt er minimaal 2 nodig terwijl 3 een prettige luxe is.

      Iemand die ploft kan je pakken door anderen met lanx in de buurt vragen te timen voor je en een AGS op te zetten zelfs.
      Maar op plaatsing iemand pakken die terugtrekt via een onervaren huurlanx is niet mogelijk. Alleen een heel ervaren speler kan dat en dat zijn er maar een paar.
      in IO kwam LeafyMitsuwa op 1-3 min fout van me maar hij was daarmee wel de beste.

      Gigantisch groot lanxbereik is leuk maar je blijft statisch spelen, alleen maar veilig vanaf je maantje terwijl je alleen wat hoeft te timen.
      Iedereen die kan klokkijken kan goed ogamen met lanx.

      Kies het vrije sop met ploffers om je skills verder te ontwikkelen.

      groet
      Dessa
      Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!
    • verbal wrote:

      Ploffen is zoals hierboven al aangegeven voor grote vloten totaal ongeschikt.
      Daarom herplaats ik altijd.

      Maar die tip van Bolder is geweldig :w00t:
      Nu pak ik mijn targets (lees: de grote turtles) gewoon met BW/IC/Nietjes.
      Maar als ik die tip van Bolder gebruik, kan ik ook mijn Rips meenemen.

      Ik kan dan na de verplaatsing overal in Uni1 na ongeveer 2 uur (de tijd die mijn kleine vrachters er over doen om de grondstoffen voor de nieuwe poort en de deut voor mijn vloot aan te voeren) starten op mijn target met medeneming van mijn RIP's ... Dan ben ik binnen 7 uur na verplaatsing vd planeet dus Fullfleet bij mijn target :biggrin:
      Arme, arme turtles ... :biggrin:

      Ps deze top 10 van afgelopen nacht had met ripjes erbij waarschijnlijk ook winstgevender geweest:

      Nieuwe Top 10 [TOT: 5.982.334.000] Verbal [NMV] vs. Opie [DEMA] (A: 738.300.000, V: 5.244.034.000)

      Maar je kan de gs vantevoren al op je maan leggen nietwaar ;), scheelt weer die transporttijden


      Rips Killed: 5k+

      Ex #1 Solo Ogame.nl